Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 103 dagen geleden)
PR: Marcommit

Pakketdrukte nog nooit zo groot als tijdens komende feestmaanden

Eindhoven – Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas, Kerstmis; tijdens alle feestdagen gaat het aantal webshoporders die van 2018 overtreffen. De drukste verzenddag wordt de maandag voor kerst. Dan worden de last minute kerstorders van het weekend verzonden. Deze maandag worden er 80 procent meer pakketten verstuurd in vergelijking met een normale maandag. Daarmee is kerst weer de populairste feestdag van het jaar. Dit voorspelt Sendcloud, de alles-in-één verzendsoftware voor online retailers op basis van data over pakketvolumes.

Pakketchaos tijdens Black Friday & Cyber Monday
De ‘nieuwere’ feestdagen Black Friday en Cyber Monday doen nog maar weinig onder voor de traditionele feestdagen. Waar de kerstweek op +81 procent staat, staan de weken van de nieuwere feestdagen er ook goed voor met +53 procent (Black Friday) en +74 procent (Cyber Monday) ten opzichte van een normale week buiten het piekseizoen. Ook Sinterklaas helpt mee aan de stijgende lijn aan het eind van het jaar. Cyber Monday valt dit jaar op 2 december, waardoor de echte grote pakketdrukte begint in de week van Cyber Monday en Sinterklaas.

image
Figuur: voorspelling aantal pakketzendingen 2019 ten opzichte van normale weken buiten piekseizoen en 2018

“We kunnen zien aan de cijfers dat de pakketchaos begint in week 49 en duurt tot aan kerst. Online retailers, maar ook consumenten dienen er rekening mee te houden dat pakketten langer onderweg kunnen zijn dan een dag. De enige bezorgoptie die erop is ingericht om binnen een dag te leveren is same day delivery. Verzenden via afhaalpunten en pakketten zo klein mogelijk verpakken zodat ze eventueel door de brievenbus passen, zorgt ervoor dat er zo min mogelijk problemen ontstaan. Dit verlicht het pakketnetwerk, waardoor met met z’n allen kunnen zorgen dat cadeautjes op tijd uitgepakt kunnen worden”, aldus Sabi Tolou, CCO en co-founder van Sencloud.

Sendcloud is een van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa met een omzetgroei van 5463%. De scale-up is inmiddels actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Spanje. De alles-in-één verzendsoftware optimaliseert het verzendproces van online retailers. Dankzij de integraties met meer dan 25 e-commerce platformen en een API kan iedere shop het verzend- en retourproces automatiseren en pakketten wereldwijd versturen met meer dan 50 internationale vervoerders.
Laatste van SendCloud

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric