www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Slecht functionerende IT kost 5 uur per week en veel frustratie

Amsterdam, 5 november 2019 – 22,1% van de Nederlandse kantoorwerkers is niet tevreden over de prestaties van de IT-toepassingen waarmee dagelijks gewerkt wordt. 29,6% loopt er regelmatig tegenaan dat de IT-toepassingen, die ze nodig hebben om hun werk te kunnen doen, niet beschikbaar zijn door updates, uitval, storingen enzovoorts. Dit blijkt uit onderzoek van Citrix, uitgevoerd door PanelWizard onder 533 zogenoemde eindgebruikers (kantoormedewerkers buiten de IT-industrie).

Bijna de helft van de respondenten (45,7%) geeft aan regelmatig gefrustreerd te raken over de prestaties of de snelheid van hun IT-toepassingen, en 52,9% is ervan overtuigd meer werk gedaan te kunnen krijgen als hun IT-toepassingen altijd direct zouden reageren. Gevraagd naar een schatting van de hoeveelheid extra werk die ze daardoor denken te kunnen verzetten, komen de respondenten uit op 16,6% meer werk, wat bij een gemiddelde werkweek van 31 uur ( CBS) neerkomt op ruim vijf uur per week.

Peter van Leest, Regional Director Benelux bij Citrix: “Wij constateren al langer dat de groei van de productiviteit stagneert, met name door de toenemende complexiteit van IT. Dat geldt voor eindgebruikers, die steeds meer verschillende apps krijgen voorgeschoteld, met allemaal verschillende interfaces, inlogcodes en processen. Maar ook IT-beheerders, die steeds meer verschillende omgevingen moeten onderhouden, hebben hier last van.”

De oplossing ligt volgens Van Leest binnen handbereik, maar wordt nog onvoldoende toegepast. “Dankzij de digitale transformatie van organisaties en de overstap naar de cloud, wordt het eenvoudiger IT-afdelingen te ontlasten en organisaties meer grip te geven op de prestaties van hun systemen.” Het onderzoek toont aan dat de druk snel groter wordt om ook werkelijk gebruik te gaan maken van dergelijke digitale innovaties.

Medewerkers die last hebben van IT-toepassingen die traag of niet functioneren, doen in 67,6% van de gevallen een beroep op de IT-afdeling voor hulp. 9,4% neemt meerdere keren per week contact op met IT, en ruim een derde (36,8%) doet dat in elk geval meerdere keren per maand. Maar dat is niet het enige productiviteitsverlies dat veroorzaakt wordt door slecht functionerende IT: 36,9% neemt een gedwongen pauze of werkt stug door met de trage applicaties in de hoop dat het probleem zichzelf oplost. 28,8% vraagt collega’s om hulp, die daardoor ook hun werk onderbreken. Daarnaast is 53,2% van de werknemers onder de 30 geneigd zelf te proberen het probleem op te lossen, wat vanuit IT-optiek niet altijd wenselijk of verstandig is.

Voor leveranciers van IT-oplossingen is het dan ook uitermate belangrijk de complexiteit van IT aan te pakken. Van Leest: “Om de productiviteit te verbeteren is het belangrijk de digitale werkplek zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, bijvoorbeeld door single sign-on voor alle toepassingen en een eenduidige gebruiksomgeving. Tegelijkertijd is het zaak de prestaties van de IT-oplossingen te verbeteren, ook in een complex landschap waar zeer diverse producten van allerlei leveranciers aan elkaar worden gekoppeld.”

Citrix helpt IT-afdelingen de prestaties van hun IT-omgeving te optimaliseren, door met behulp van machine learning knelpunten in de IT-infrastructuur te identificeren. “Op die manier kan IT eenvoudig prioriteit geven aan de storingen die de grootste ergernissen bij eindgebruikers veroorzaken”, zegt Van Leest. “Sommige uitdagingen in het netwerk lijken vanuit IT-oogpunt wellicht triviaal, maar kunnen grote impact hebben op de werksfeer en de productiviteit, en de organisatie daardoor indirect veel geld kosten.” Onderzoeksbureau Gallup schatte de kosten van personeel dat niet optimaal functioneert wereldwijd op 7 miljard dollar.

“De focus van Citrix ligt op productiviteit, prestaties en security”, zegt Van Leest. “Op al die terreinen verwachten wij, onder meer met behulp van AI en machine learning, de komende tijd grote stappen te kunnen maken.” David Henshall, CEO van Citrix, kondigde tijdens Citrix Synergy 2019 al aan dat hij, dankzij de genoemde innovaties, werknemers uiteindelijk een volle werkdag per week aan productiviteit wil teruggeven.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloudomgevingen kan opzetten en beheren. Citrix oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op https://www.citrix.nl/ of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Citrix Persdesk
Naomi van Duin
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl
Laatste van Citrix
Citrix Workspace beschikbaar voor Google Cloud

Citrix maakt werk persoonlijker

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Logo Yellow Communications
Citrix contact

Logo Citrix

info@citrix.nl
  www.citrix.nl
Citrix sociaal

Citrix tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl