Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Solar Development Corporation introduceert zonnepanelenoplossing voor eigenaren van grote gebouwen

Exploitatie wordt ondergebracht in een op de beurs te noteren vennootschap

Amsterdam, 04-11-2019 – Solar Development Corporation biedt eigenaren van grote gebouwen vanaf vandaag de mogelijkheid heel eenvoudig een beursgenoteerd ‘energiebedrijf’ op hun eigen dak te beginnen. Vastgoedeigenaren kunnen bij het bedrijf terecht voor het plaatsen van zonnepanelen op hun dak, waarbij Solar Development Corporation en zijn partners hen ook het financieringstraject uit handen nemen. De ontwikkeling, exploitatie en het financieringstraject worden ondergebracht in een speciaal daarvoor opgerichte vennootschap (bv). De aandelen en obligaties hiervan kunnen vervolgens verhandeld worden via het beursplatform van Nxchange. Solar Development Corporation slaat op deze manier een brug tussen het enorme dakpotentieel voor zonne-energie in Nederland en de behoefte om met te investeren in groene beleggingen. Het bedrijf werkt hiervoor nauw samen met ervaren, gerenommeerde partners in de branche.

Solar Development Corporation neemt alle zorgen uit handen door te zorgen voor de technische ontwerpen, de aanvraag voor SDE+-subsidie[1], de installatie van de zonnepanelen en het financieringstraject. De exploitatie van het project wordt daarna ondergebracht in een speciaal hiervoor opgerichte vennootschap. De vastgoedeigenaar bepaalt zelf in hoeveel procent van de aandelen van deze bv hij wil beleggen.

De aandelen van de vennootschap worden verhandeld via Nxchange for Green Securities. Via dit innovatieve handelsplatform worden groene-energieprojecten tegen lage kosten beursgenoteerd. Voor organisaties die zich volgens regelgeving alleen met beleggingen mogen bezighouden, is er op deze manier de mogelijkheid om te beleggen in een ‘energiebedrijf’ op hun eigen dak.

Het idee van Solar Development Corporation komt van serial entrepeneur Joost Leendertse. “Van de bedrijfsdaken in Nederland groter dan duizend vierkante meter wordt slechts 6,5 procent gebruikt voor zonnepanelen. Tel daarbij op dat de overheid bedrijven verplicht om bij te dragen aan de energietransitie en er ligt een enorme kans. Solar Development Corporation biedt vastgoedeigenaren een manier om duurzame waarde toe te voegen aan hun onroerend goed en creëren we door de innovatieve financieringsoplossing een toegankelijke groene investering voor beleggers. Zo willen wij de energietransitie versnellen.”

De website www.solardevelopmentcorporation.com is vandaag live gegaan.

[1] De SDE+-subsidie stimuleert bedrijven en (non-)profit instellingen om duurzame energie te produceren en vergoedt het verschil tussen de relatief lage kostprijs van grijze energie en de relatief hoge kostprijs van groene energie over een periode van acht, twaalf of vijftien jaar.

Over Solar Development Corporation
Solar Development Corporation is opgericht vanuit de gedachte dat er voor zonnepanelen een enorm dakpotentieel is in Nederland, terwijl bedrijven – gestimuleerd door de overheid – steeds meer behoefte hebben om investeringen te doen in groene initiatieven. Met Solar Development Corporation kunnen eigenaren van grote gebouwen heel eenvoudig en volledig geautomatiseerd een beursgenoteerde ‘energiebedrijf’ beginnen op hun eigen dak. Vastgoedeigenaren kunnen zonnepanelen op hun dak laten aanleggen en Solar Development Corporation en zijn partners nemen hen ook het financieringstraject uit handen. De exploitatie wordt namelijk ondergebracht in een speciaal daarvoor opgerichte vennootschap. De aandelen hiervan – hoeveel procent bepaalt de vastgoedeigenaar zelf – worden vervolgens verhandeld op de beurs. Solar Development Corporation werkt nauw samen met ervaren, gerenommeerde partners in de branche. Meer informatie is te vinden op www.solardevelopmentcorporation.com.

Over Nxchange
Nxchange is de eerste volledig gereguleerde Stock Exchange-as-a-Service die kan worden gebruikt door bedrijven en financiële dienstverleners voor het uitgeven en verhandelen van effecten vanuit hun eigen webomgeving. Door gebruik te maken van het Nxchange-platform kunnen bedrijven en financiële dienstverleners binnen hun eigen community’s tegen lage kosten direct kapitaal aantrekken en hun beleggers de mogelijkheid bieden om effecten te verhandelen op de secundaire markt van Nxchange. Nxchange heeft sinds 2016 een vergunning als gereguleerde markt en ontving in 2018 zijn MTF-vergunning, beide uitgegeven door het Nederlandse ministerie van Financiën. Meer informatie is te vinden op www.nxchange.com.
Laatste van Solar Development Corporation
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network

Western Digital maakt SanDisk Extreme Portable SSD’s twee keer zo snel

Boomi voor zevende jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant