www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

PitPoint opent eerste vaste LNG-bunkerstation van Europa

Keulen, 31 oktober 2019PitPoint.LNG opent vandaag het eerste vaste Liquefied Natural Gas (LNG) bunkerstation voor binnenvaartschepen in Europa in de Niehler Hafen in Keulen. Met de komst van dit station is een concrete stap gezet in het verder mogelijk maken van schoon transport over water. Het nieuwe LNG-bunkerstation is onderdeel van de plannen van PitPoint.LNG om een Europese LNG-infrastructuur te ontwikkelen voor zwaar transportvervoer over weg en water en is medegefinancierd door de Europese Unie. De strategische ligging van het station tussen Basel en Rotterdam en de goede toegankelijkheid van de locatie waren de voornaamste redenen om voor de haven van Keulen te kiezen.

Lagere uitstoot en verbeterde luchtkwaliteit
LNG is de schoonste brandstof die op dit moment voor handen is voor (zwaar) transport over water. De grootste winst zit hem met name in de lagere uitstoot van fijnstof en stikstofoxiden (NO?). Op basis van de huidige Europese emissie-eisen (CCNR II) produceren LNG-motoren vergeleken met dieselmotoren tot 20 procent minder CO2, ten minste 80 procent minder NO? en ruim 99 procent minder fijnstof. De flinke reductie van deze schadelijke stoffen draagt direct bij aan de verbetering van de luchtkwaliteit. LNG wordt ook wel gezien als transitiebrandstof en als opstapje richting het nog schonere bio-LNG.

Jan Sönke Eckel en Wolfgang Birlin, Managing Directors bij havenbeheerder RheinCargo: “We zijn erg trots dat we het eerste vaste LNG-bunkerstation van Europa mogen verwelkomen in onze haven in Niehl, Keulen. Dit tanksysteem zien we als de volgende bouwsteen in onze aanpak om nog duurzamer en milieuvriendelijker transport te realiseren. Bovendien faciliteren we zo ook de verduurzaming van de bijbehorende logistiek. LNG staat voor een betrouwbaar en schoon brandstofalternatief. Het gebruik van deze brandstof helpt om de uitstoot van verontreinigende stoffen te verminderen. We zien het gebruik van LNG dan ook als een belangrijke stap richting een duurzame toekomst voor de logistieke sector.”

Jan Willem Drijver, Managing Director bij PitPoint.LNG: “De opening van het LNG-bunkerstation is een belangrijke stap voorwaarts voor het transport over water. LNG voldoet aan de strengste emissie-eisen en maakt schoner transport mogelijk. Het bunkerstation is dankzij een ketenaanpak tot stand gekomen. Samen met verladers, havenbedrijven, rederijen, transportbedrijven en steun van de Europese Unie hebben we hard gewerkt aan het verduurzamen van het binnenvaartverkeer van Europa. Ons doel? Met LNG de weg vrijmaken voor volledig schoon transport in 2030.”

In deze publicatie wordt slechts de mening van de auteur weergegeven. De Europese Unie is niet aansprakelijk voor het gebruik dat eventueel wordt gemaakt van de informatie in deze publicatie.

---

Noot voor de redactie: In de bijlage vindt u een afbeelding van het bunkerstation geschikt voor publicatie.

Over PitPoint.LNG
PitPoint.LNG BV is een joint venture van PitPoint clean fuels (onderdeel van Total) en Primagaz Nederland BV (onderdeel van SHV Energy) en richt zich op de realisatie en exploitatie van LNG-infrastructuur voor de automotive en maritieme sector. Momenteel beschikt PitPoint over vijf LNG-stations voor zwaar wegtransport in Nederland en België en een LNG-tankstation voor binnenvaartschepen in Keulen. Daarnaast werkt PitPoint.LNG hard aan de ontwikkeling van nieuwe LNG-tankstations voor trucks en schepen in Nederland, België en Duitsland. Meer informatie over PitPoint.LNG is te vinden op hun website.
Laatste van PitPoint B.V.
PitPoint opent eerste vaste LNG-bunkerstation van Europa

Logo Marcommit
PitPoint B.V. contact

Logo PitPoint B.V.

+31 30-410 08 00
  info@pitpoint.nl
  www.pitpointcleanfuels.com
PitPoint B.V. sociaal

PitPoint B.V. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl