www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
PR: MCS PR

RightBrains reikt Digital Talent Award uit aan veelbelovende vrouwelijke digital young professional

Zeist, 31 oktober 2019 - Erida Kaja, senior manager bij het DevOps team van Tata Communications, mocht woensdag tijdens het jaarlijkse RightBrains CIAO event de Digital Talent Award in ontvangst nemen. Geke Rosier, oprichter van RightBrains, riep daarnaast Candice Dillen, CIO bij NN Group uit tot Digital Diversity Leader.

Erida Kaja, senior manager bij het DevOps team van Tata Communications, winnares van de jaarlijkse RightBrains Digital Talent Award. (foto: Elodie Burrillon | https://hucopix.com)

Volgens de nominatie vanuit Tata Communications kan Erida haar technische expertise combineren met de kunst om die expertise tastbaar te maken voor de business. “Erida kwam bij het bedrijf als ingenieur en heeft de technische vaardigheden moeten leren die ze nog niet bezat. Daarvoor heeft ze proactief samenwerking gezocht met diverse wereldwijde teams. Toen ze de kennis verworven had, gebruikte ze deze vaardigheden om incidenten en problemen die zich in productieomgevingen voordeden, in eigen hand te nemen. Bovendien zag ze waar het team om haar heen die kennis ook nodig had, creëerde relevante training en zorgde voor kennisoverdracht naar het team. Daarmee liet ze belangrijke leiderschapskwaliteiten zien, wat resulteerde in haar promotie tot manager”, staat te lezen in de nominatie.

Rolmodellen
Een professionele jury bestaande uit Kay Formanek (expert op het gebied van diversiteit en performance), Prof. dr. Erik Beulen (hoogleraar informatiemanagement aan de Universiteit van Tilburg), Raymond Hannes (digitale innovator), Mary-Jo de Leeuw (directeur Platform Internet of Toys) en Sander Hulsman (Computable) koos uit alle inzendingen Erida Kaja als winnaar van de Digital Talent Award. “Het uitreiken van de Award is bedoeld om zichtbaarheid te creëren voor de kansen voor vrouwen in het digitale werkveld”, licht Rosier toe. “In vrijwel alles dat we dagelijks doen, zit technologie. Het is onderdeel van alles dat je later gaat doen in je carrière. Daarom is het belangrijk dat we succesvolle young professionals laten zien die een rolmodel zijn voor de generatie die er nu aan komt.”

Digital Diversity Leader
Naast de Digital Talent Award, was er ook een prijs voor de beste Digital Diversity Leader. De keuze van de jury viel op Candice Dillen, CIO bij NN Group. Voor Rosier is deze award cruciaal voor de bewustwording in Nederland dat organisaties veel meer strategisch moeten sturen op de vrouwelijke doelgroep. “Er is een enorm tekort aan talenten: volgend jaar hebben we in de digitale wereld zo’n vijftigduizend banen die niet ingevuld kunnen worden. Daarnaast hebben we een doelgroep waarvan slechts een heel klein deel voor dit werkveld kiest. Die discrepantie moet veel duidelijker en tastbaarder worden. Het is noodzakelijk dat bedrijven - en hun digitale leiders - het aantrekken, inspireren en opleiden van deze doelgroep daadwerkelijk op hun strategische agenda zetten.”

Sponsorship
In haar voordracht wordt Dillen geroemd om haar visie op de rol van technologie in de business van vandaag en het bouwen van een community van technologieleiders die NN Group International door de vierde industriële revolutie zal leiden. “Candice bouwt haar teams zonder enig vooroordeel over leeftijd, gender, kleur of achtergrond. Het resultaat is dat haar internationale team heel divers is en op een heel natuurlijk manier met elkaar kan samenwerken. Ze kiest gewoon de beste persoon voor de taak. Maar als vrouw in een mannenwereld zorgt ze wel voor sponsorship van de vrouwen in haar teams en omgeving. Ze omarmt vrouwelijke talenten en stimuleert ze om een meer zichtbare bijdrage te leveren.”

Over RightBrains
De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor inspiratie en ontwikkeling, en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het aantal vrouwen dat kiest voor een carrière in digitale technologie. Zij is bedenker en coauteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma (2015), co-createur van het magazine I Lof IT (2015) en auteur van de RightBrains Career Guide (2017). Meer informatie: www.rightbrains.nl.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:
RightBrains
Geke Rosier
M: 06 4575 2310
E: geke.rosier@rightbrains.nl
Laatste van RightBrains

RightBrains organiseert wedstrijd om jonge vrouwen in digitale technologie te krijgen

RightBrains lanceert platform om de instroom en doorstroom van vrouwelijk digitaal talent te stimuleren

Logo MCS PR
RightBrains contact

Logo RightBrains

geke.rosier@rightbrains.nl
  rightbrains.nl
RightBrains sociaal

RightBrains tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise