www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

RightBrains reikt Digital Talent Award uit aan veelbelovende vrouwelijke digital young professional

Zeist, 31 oktober 2019 - Erida Kaja, senior manager bij het DevOps team van Tata Communications, mocht woensdag tijdens het jaarlijkse RightBrains CIAO event de Digital Talent Award in ontvangst nemen. Geke Rosier, oprichter van RightBrains, riep daarnaast Candice Dillen, CIO bij NN Group uit tot Digital Diversity Leader.

Erida Kaja, senior manager bij het DevOps team van Tata Communications, winnares van de jaarlijkse RightBrains Digital Talent Award. (foto: Elodie Burrillon | https://hucopix.com)

Volgens de nominatie vanuit Tata Communications kan Erida haar technische expertise combineren met de kunst om die expertise tastbaar te maken voor de business. “Erida kwam bij het bedrijf als ingenieur en heeft de technische vaardigheden moeten leren die ze nog niet bezat. Daarvoor heeft ze proactief samenwerking gezocht met diverse wereldwijde teams. Toen ze de kennis verworven had, gebruikte ze deze vaardigheden om incidenten en problemen die zich in productieomgevingen voordeden, in eigen hand te nemen. Bovendien zag ze waar het team om haar heen die kennis ook nodig had, creëerde relevante training en zorgde voor kennisoverdracht naar het team. Daarmee liet ze belangrijke leiderschapskwaliteiten zien, wat resulteerde in haar promotie tot manager”, staat te lezen in de nominatie.

Rolmodellen
Een professionele jury bestaande uit Kay Formanek (expert op het gebied van diversiteit en performance), Prof. dr. Erik Beulen (hoogleraar informatiemanagement aan de Universiteit van Tilburg), Raymond Hannes (digitale innovator), Mary-Jo de Leeuw (directeur Platform Internet of Toys) en Sander Hulsman (Computable) koos uit alle inzendingen Erida Kaja als winnaar van de Digital Talent Award. “Het uitreiken van de Award is bedoeld om zichtbaarheid te creëren voor de kansen voor vrouwen in het digitale werkveld”, licht Rosier toe. “In vrijwel alles dat we dagelijks doen, zit technologie. Het is onderdeel van alles dat je later gaat doen in je carrière. Daarom is het belangrijk dat we succesvolle young professionals laten zien die een rolmodel zijn voor de generatie die er nu aan komt.”

Digital Diversity Leader
Naast de Digital Talent Award, was er ook een prijs voor de beste Digital Diversity Leader. De keuze van de jury viel op Candice Dillen, CIO bij NN Group. Voor Rosier is deze award cruciaal voor de bewustwording in Nederland dat organisaties veel meer strategisch moeten sturen op de vrouwelijke doelgroep. “Er is een enorm tekort aan talenten: volgend jaar hebben we in de digitale wereld zo’n vijftigduizend banen die niet ingevuld kunnen worden. Daarnaast hebben we een doelgroep waarvan slechts een heel klein deel voor dit werkveld kiest. Die discrepantie moet veel duidelijker en tastbaarder worden. Het is noodzakelijk dat bedrijven - en hun digitale leiders - het aantrekken, inspireren en opleiden van deze doelgroep daadwerkelijk op hun strategische agenda zetten.”

Sponsorship
In haar voordracht wordt Dillen geroemd om haar visie op de rol van technologie in de business van vandaag en het bouwen van een community van technologieleiders die NN Group International door de vierde industriële revolutie zal leiden. “Candice bouwt haar teams zonder enig vooroordeel over leeftijd, gender, kleur of achtergrond. Het resultaat is dat haar internationale team heel divers is en op een heel natuurlijk manier met elkaar kan samenwerken. Ze kiest gewoon de beste persoon voor de taak. Maar als vrouw in een mannenwereld zorgt ze wel voor sponsorship van de vrouwen in haar teams en omgeving. Ze omarmt vrouwelijke talenten en stimuleert ze om een meer zichtbare bijdrage te leveren.”

Over RightBrains
De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor inspiratie en ontwikkeling, en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het aantal vrouwen dat kiest voor een carrière in digitale technologie. Zij is bedenker en coauteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma (2015), co-createur van het magazine I Lof IT (2015) en auteur van de RightBrains Career Guide (2017). Meer informatie: www.rightbrains.nl.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:
RightBrains
Geke Rosier
M: 06 4575 2310
E: geke.rosier@rightbrains.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van RightBrains
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl