Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (2 jaar en 167 dagen geleden)
PR: Marcommit

Innopay is mede-organisator van Data Sharing Days 2020: hét Europese (netwerk)evenement over data soevereiniteit

Amsterdam, 31 oktober 2019 – Met gepaste trots kondigt INNOPAY aan dat het bedrijf mede-organisator is van de Data Sharing Days (DSD) 2020, hét toonaangevende evenement in Europa over data delen. Het evenement vindt plaats op 27 en 28 januari in Den Haag. Het centrale thema van de DSD 2020 is ‘met datasoevereiniteit waarde creëren’. De bijdrage van INNOPAY aan het evenement past binnen de strategie om wereldwijd organisaties te helpen met het optimaal benutten van de mogelijkheden die het transactionele internet biedt. Innovatieve organisaties ontdekken wat het potentieel is van data delen en zoeken nieuwe manieren om toegevoegde waarde te creëren. Ook consumenten worden zich steeds meer bewust van het gegeven dat zij zelf data delen en dat zij ook willen profiteren van de voordelen die daarmee gepaard gaan. Dat is de kracht van wederkerigheid. De data benefit balance werkt voor zowel organisaties als voor consumenten.

De sleutel naar succesvol data delen?
Datasoevereiniteit moet hét centrale uitgangspunt zijn voor de data-economie waarbij alle belanghebbende partijen, zowel organisaties als consumenten, controle houden over eigen data. Iedereen profiteert van de voordelen die voortkomen uit data delen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Datasoevereiniteit is een uitdaging die bij beleidsmakers en organisaties een hoge plek op de agenda verdient.

Deelnemers van de Data Sharing Days 2020 doen mee aan discussies over data delen in verschillende omgevingen, bijvoorbeeld in de industrie, in de onderzoekswereld en bij overheden. Dit wereldwijde platform is dé aangewezen plek om toonaangevende experts te ontmoeten en nieuwe inzichten op te doen van inspirerende sprekers en relevante partijen. De deelnemers van DSD 2020 delen een eigenschap: de nieuwsgierigheid en passie voor nieuwe ideeën, innovatie en ontluikende trends. Leren vanuit inspireren, dat is het uitgangspunt.

Sprekers
Eén van de sprekers tijdens DSD 2020 is Ruben Verborgh, hoogleraar Semantic Web Technology aan de Universiteit van Gent. Verborgh werkt aan Solid, een nieuw ecosysteem dat is opgericht door Tim Berners-Lee, bedenker en grondlegger van het wereldwijde web. Verborgh spreekt over ‘het web opnieuw vormgeven met onderling verbonden data apps’.

Susan Morrow, vooraanstaand lid van de Women in Identity Community, gaat tijdens haar bijdrage dieper in op wat er in het digitale identiteitslandschap moet gebeuren om datasoevereiniteit te realiseren.

Paul Ham, algemeen manager business development bij Hutchison Ports ECT Rotterdam, een nieuwe datadienst die het mogelijk maakt om beter te plannen in de logistieke keten.

“Wij zijn zeer verheugd over de sprekers die op het programma staan en de lijst met inspirerende sprekers wordt nóg langer”, zegt Mariane ter Veen, Director Data Sharing bij INNOPAY. “De meest recente kennis en ervaring op het gebied van data delen levert een grote bijdrage aan inhoudelijke discussies en zal zeker nieuwe inzichten opleveren.”

Maandag 27 januari
09.15-10.00 Doors open & networking
10.00-12.00 Workshop ‘Data sovereignty in a world where everything is becoming a transaction’ - Mariane ter Veen, Director Data Sharing INNOPAY
12.00-13.00 Break for lunch & networking
13.00-16.00 Workshop ‘Data sovereignty in a world where everything is becoming a transaction’ - Mariane ter Veen, Director Data Sharing INNOPAY
16.00 Networking cocktails

Dinsdag 28 januari
08.15-09.00 Doors open & networking
09.00-09.05 Opening with Mariane ter Veen, Director Data Sharing INNOPAY
09.00-12.00 Keynote ‘It’s all about access’ – Mariane ter Veen, Director Data Sharing & Douwe Lycklama, Founding Partner INNOPAY
Keynote ‘Reshaping the web with linked data apps’ – Ruben Verborg, Professor of Semantic Web Technology, University of Ghent, Belgium
12.00-13.00 Break for lunch & networking
13.00-16.00 Breakout Sessions
16.00 Closing keynote

Het complete programma is te bekijken op de website van Data Sharing Days 2020.

Praktische informatie
Het event vindt plaats op 27 en 28 januari 2020 in het Crowne Plaze Promenade Hotel in Den Haag. Meer informatie en/of kaarten bestellen? Bezoek de website van het event: https://datasharingdays.com/

Noot voor de redactie: bijgaand een afbeelding geschikt voor publicatie.
Data Sharing Days 2020.png
759.03 KB

Meer informatie:
Marcommit
Emily Stolker
035 – 5822730
innopay@marcommit.nl
Laatste van Innopay
INNOPAY speelt met Associates Community in op Agile Workforce trend

INNOPAY nieuwe implementatiepartner van iSHARE

Verstreken tijd: 2 jaar en 167 dagen

Logo Marcommit
Innopay contact

Logo Innopay

info@innopay.com
  www.innopay.com
Innopay sociaal

Innopay tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR