www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR#

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 8 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

MarkLogic is één van de eerste ISV’s die ontwikkelaars een gecertificeerd Red Hat Universal Base Images (UBI) container-image levert via Docker Hub

Utrecht, 30 oktober 2019 – De container-images van MarkLogic zijn gecertificeerd op basis van Red Hat Universal Base Images (UBI). Met deze UBI container-images is het eenvoudiger dan ooit om het dataplatform te implementeren. MarkLogic is één van de eerste onafhankelijke softwareleveranciers met de certificering voor UBI, die zorgt voor verbeterde betrouwbaarheid, beveiliging en prestaties bij containers die draaien op Red Hat Enterprise Linux en Red Hat OpenShift.

Red Hat UBI voldoet aan de image-specificatie van het Open Container Initiative (OCI) en is gebouwd op basis van Red Hat Enterprise Linux, het grootste enterprise Linux-platform ter wereld. Organisaties die MarkLogic-containers gebruiken die op Red Hat UBI zijn gebouwd, krijgen de voordelen van Red Hat Enterprise Linux binnen de userspace van de container-image, zelfs als de container niet op Red Hat Enterprise Linux draait. Red Hat UBI stelt gebruikers in staat om een standaard container te bouwen en deze aan te bieden via elke repository, inclusief Docker Hub, de grootste aanbieder van en gemeenschap rond containers.

"Wij zijn verheugd om één van de eerste leveranciers te zijn die containers op basis van Red Hat UBI aanbieden," zegt Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe bij MarkLogic. “Dit biedt onze klanten een betrouwbaardere manier om MarkLogic als containers in te zetten. MarkLogic werkte altijd al met containertechnologieën zoals Docker. Door de images nu op Red Hat UBI te bouwen en via Docker Hub te distribueren, is het image-bouwproces gestandaardiseerd. Hierbij worden de best practices van Docker gevolgd en zijn het juiste beveiligingsniveau en image-layering ingebed. Dit levert een zo een efficiënt mogelijke MarkLogic-omgeving op."

De NoSQL, multi-model database van MarkLogic biedt ontwikkelaars een snelle en iteratieve manier om gegevens te integreren, op te slaan, te beheren en te doorzoeken. Door de technologie in containers aan te bieden - en nu ook met Red Hat Container Certification - kunnen ontwikkelaars nog sneller en betrouwbaarder bouwen aan hun code, deze testen, vrijgeven en verbeteren. De gecertificeerde container-images worden door MarkLogic en Red Hat ondersteund. Met geautomatiseerde builds hebben gebruikers vervolgens altijd toegang tot de laatste updates.

Dick Lans, Regional Manager bij Red Hat Benelux: “We zijn blij MarkLogic als onderdeel van het Red Hat cloud-native ecosysteem te mogen verwelkomen. Hun technologie kan nu gebruikt wordenom gecontaineriseerde applicaties te bouwen met behulp van Red Hat Universal Base Image. Dit brengt veel van de voordelen van Red Hat Enterprise Linux naar de userspace van Linux-containers. MarkLogic's gecontaineriseerde applicaties kunnen nu eenvoudiger op Red Hat-platformen gecertificeerdworden,watverbeterde ondersteuning en technische expertise oplevert voor het ondersteunen van bedrijfskritische workloads”.

Voor MarkLogic-images, inclusief UBI, ga naar: https://hub.docker.com/_/marklogic.

Meer informatie over het MarkLogic UBI-image is beschikbaar via de Red Hat Container Catalog.

## EINDE ##

Over MarkLogic
MarkLogic helpt organisaties overzicht te krijgen van al hun gegevens. Daarmee vergroten ze hun flexibiliteit, verlagen ze de IT-kosten en kunnen ze de gegevens veilig delen. Door het integreren van data te vereenvoudigen met de MarkLogic Data Hub, krijgen organisaties sneller dan ooit een 360 graden weergave van al hun gegevens. Grote organisaties over de hele wereld vertrouwen op MarkLogic voor de verwerking van hun bedrijfskritische gegevens – onder andere in de financiële dienstverlening, overheid, media, en maak-industrie. MarkLogic heeft verschillende kantoren in Europa, Azië, Australië en de VS, met het hoofdkantoor in Silicon Valley. Het Noord-Europese hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht. Ga voor meer informatie naar www.marklogic.com.

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is de wereldleider in het leveren van open source software-oplossingen voor bedrijven die een community-gedreven aanpak heeft, teneinde betrouwbare en performante Linux, hybride cloud, container en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt de klanten om nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native toepassingen te ontwikkelen, ons toonaangevend besturingssysteem te standaardiseren en complexe omgevingen te automatiseren, te beveiligen en te beheren. Bekroondeondersteuning, opleiding en advies maken van Red Hat een betrouwbare adviseur aan de Fortune 500-bedrijven. Als strategische partner van cloud providers, systeemintegratoren, leveranciers van toepassingen, van klanten en open source communities kan Red Hat organisaties helpen hun digitale toekomst voor te bereiden.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake
Verstreken tijd: 2 jaar en 8 dagen

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday