www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

MarkLogic is één van de eerste ISV’s die ontwikkelaars een gecertificeerd Red Hat Universal Base Images (UBI) container-image levert via Docker Hub

Utrecht, 30 oktober 2019 – De container-images van MarkLogic zijn gecertificeerd op basis van Red Hat Universal Base Images (UBI). Met deze UBI container-images is het eenvoudiger dan ooit om het dataplatform te implementeren. MarkLogic is één van de eerste onafhankelijke softwareleveranciers met de certificering voor UBI, die zorgt voor verbeterde betrouwbaarheid, beveiliging en prestaties bij containers die draaien op Red Hat Enterprise Linux en Red Hat OpenShift.

Red Hat UBI voldoet aan de image-specificatie van het Open Container Initiative (OCI) en is gebouwd op basis van Red Hat Enterprise Linux, het grootste enterprise Linux-platform ter wereld. Organisaties die MarkLogic-containers gebruiken die op Red Hat UBI zijn gebouwd, krijgen de voordelen van Red Hat Enterprise Linux binnen de userspace van de container-image, zelfs als de container niet op Red Hat Enterprise Linux draait. Red Hat UBI stelt gebruikers in staat om een standaard container te bouwen en deze aan te bieden via elke repository, inclusief Docker Hub, de grootste aanbieder van en gemeenschap rond containers.

"Wij zijn verheugd om één van de eerste leveranciers te zijn die containers op basis van Red Hat UBI aanbieden," zegt Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe bij MarkLogic. “Dit biedt onze klanten een betrouwbaardere manier om MarkLogic als containers in te zetten. MarkLogic werkte altijd al met containertechnologieën zoals Docker. Door de images nu op Red Hat UBI te bouwen en via Docker Hub te distribueren, is het image-bouwproces gestandaardiseerd. Hierbij worden de best practices van Docker gevolgd en zijn het juiste beveiligingsniveau en image-layering ingebed. Dit levert een zo een efficiënt mogelijke MarkLogic-omgeving op."

De NoSQL, multi-model database van MarkLogic biedt ontwikkelaars een snelle en iteratieve manier om gegevens te integreren, op te slaan, te beheren en te doorzoeken. Door de technologie in containers aan te bieden - en nu ook met Red Hat Container Certification - kunnen ontwikkelaars nog sneller en betrouwbaarder bouwen aan hun code, deze testen, vrijgeven en verbeteren. De gecertificeerde container-images worden door MarkLogic en Red Hat ondersteund. Met geautomatiseerde builds hebben gebruikers vervolgens altijd toegang tot de laatste updates.

Dick Lans, Regional Manager bij Red Hat Benelux: “We zijn blij MarkLogic als onderdeel van het Red Hat cloud-native ecosysteem te mogen verwelkomen. Hun technologie kan nu gebruikt wordenom gecontaineriseerde applicaties te bouwen met behulp van Red Hat Universal Base Image. Dit brengt veel van de voordelen van Red Hat Enterprise Linux naar de userspace van Linux-containers. MarkLogic's gecontaineriseerde applicaties kunnen nu eenvoudiger op Red Hat-platformen gecertificeerdworden,watverbeterde ondersteuning en technische expertise oplevert voor het ondersteunen van bedrijfskritische workloads”.

Voor MarkLogic-images, inclusief UBI, ga naar: https://hub.docker.com/_/marklogic.

Meer informatie over het MarkLogic UBI-image is beschikbaar via de Red Hat Container Catalog.

## EINDE ##

Over MarkLogic
MarkLogic helpt organisaties overzicht te krijgen van al hun gegevens. Daarmee vergroten ze hun flexibiliteit, verlagen ze de IT-kosten en kunnen ze de gegevens veilig delen. Door het integreren van data te vereenvoudigen met de MarkLogic Data Hub, krijgen organisaties sneller dan ooit een 360 graden weergave van al hun gegevens. Grote organisaties over de hele wereld vertrouwen op MarkLogic voor de verwerking van hun bedrijfskritische gegevens – onder andere in de financiële dienstverlening, overheid, media, en maak-industrie. MarkLogic heeft verschillende kantoren in Europa, Azië, Australië en de VS, met het hoofdkantoor in Silicon Valley. Het Noord-Europese hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht. Ga voor meer informatie naar www.marklogic.com.

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is de wereldleider in het leveren van open source software-oplossingen voor bedrijven die een community-gedreven aanpak heeft, teneinde betrouwbare en performante Linux, hybride cloud, container en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt de klanten om nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native toepassingen te ontwikkelen, ons toonaangevend besturingssysteem te standaardiseren en complexe omgevingen te automatiseren, te beveiligen en te beheren. Bekroondeondersteuning, opleiding en advies maken van Red Hat een betrouwbare adviseur aan de Fortune 500-bedrijven. Als strategische partner van cloud providers, systeemintegratoren, leveranciers van toepassingen, van klanten en open source communities kan Red Hat organisaties helpen hun digitale toekomst voor te bereiden.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl