Contentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet acquireert endpointbeveiliger enSilo

Utrecht, 30 oktober 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het de overname van enSilo heeft afgerond. Dit bedrijf is een in San Francisco gevestigde, niet-beursgenoteerde aanbieder van oplossingen voor endpointbeveiliging. Met de overname versterkt Fortinet zijn Fortinet Security Fabric en krachtige aanbod van oplossingen voor endpoint- en netwerkbeveiliging. Zijn klanten kunnen daarmee profiteren van geavanceerde endpointbeveiliging die voorziet in:
  • geautomatiseerde, real-time bescherming tegen geavanceerde cyberbedreigingen en incidentresponsdiensten die door een team van bedreigingsexperts worden verzorgd
  • gepatenteerde technologieën voor het in kaart brengen van code die ransomware, cyberaanvallen en pogingen om data naar buiten te smokkelen dwarsbomen en voor overeenstemming zorgen met richtlijnen als PCI, HIPAA en de GDPR
  • een agent die met minimale systeembelasting maximale bescherming biedt voor diverse besturingssystemen, waaronder Linux, Windows en macOS
  • unieke, gecoördineerde Internet of Things (IoT)-beveiliging met ingebouwde mogelijkheden voor toegangscontrole en endpointbeveiliging
  • flexibel gebruik op locatie en in de cloud met ondersteuning voor multi-tenancy en schaalbaarheid tot honderdduizenden endpoints.
De combinatie van Fortinet en enSilo resulteert in een krachtige beveiligingsoplossing voor bedrijven en dienstverleners van elke omvang. Fortinet wil klanten nog effectievere beveiliging aanbieden door het integreren van de endpoint detection & response (EDR)-technologie van enSilo met zijn eigen oplossingen, zoals FortiSIEM, het user entity behavior analytics (UEBA)-systeem FortiInsight en FortiNAC. Bedrijven kunnen zo profiteren van superieur overzicht op hun endpoints en hecht gecoördineerd, dynamisch beheer van alle activiteiten rond het netwerk, gebruikers en hosts. Managed security service providers (MSSP’s) kunnen van deze combinatie profiteren door hun klanten te voorzien van uitgebreide en efficiënte managed detection & response (MDR)-diensten.

enSilo was voor de overname al Fortinet Security Fabric-ready partner. Zijn technologie vormt een aanvulling op next generation firewalls uit de FortiGate-reeks, FortiSandbox, FortiSIEM en de FortiClient Fabric Agent. Daarmee ontstaat een extra laag voor detectie en toepassing van beveiligingsregels die organisaties helpt aan tijdsbesparingen bij het detecteren, onderzoeken en herstellen van cyberaanvallen.

Ken Xie, oprichter, bestuursvoorzitter en CEO van Fortinet
“Bedrijven raken steeds meer verbonden. Hun bedrijfsprocessen strekken zich daarmee uit van de cloud naar de netwerkrand en het Internet of Things. Dit resulteert in een exponentiële groei van het digitale aanvalsoppervlak, en dat maakt de beveiliging er een stuk lastiger op. Het handmatig opsporen van bedreigingen en het gebruik van losstaande beveiligingsoplossingen bieden geen uitkomst voor het beheer en de beveiliging van deze nieuwe omgevingen. De beveiliging moet met het netwerk worden geïntegreerd voor de geautomatiseerde preventie van cyberbedreigingen met de snelheid van het netwerk. Met de overname van enSilo voegen we verbeteringen en automatisering toe aan de real-time detectie, beveiliging en incidentrespons van onze Fortinet Security Fabric. Daarmee kunnen we endpoints en data aan de netwerkrand nog effectiever beschermen.”

Roy Katmor, de CEO en oprichter van enSilo
“enSilo en Fortinet streven allebei naar het oplossen van de meest complexe beveiligingsvraagstukken van hun klanten en het beschermen van hun endpoints, bedrijfsprocessen en data. enSilo vult het uitgebreide aanbod van beveiligingsoplossingen van Fortinet aan met zijn gepatenteerde en geavanceerde EDR-benadering.”

Dave Gruber, senior analyst bij de Enterprise Strategy Group (ESG)
“Volgens onderzoek door ESG heeft 76% van alle organisaties meer moeite met detectie en incidentrespons dan twee jaar geleden. Leveranciers zoals Fortinet pakken dit probleem aan met de ontwikkeling van een geïntegreerd beveiligingsplatform dat bescherming biedt voor al hun endpoints, netwerken en cloud-omgevingen. De toevoeging van de geautomatiseerde EDR-technologie van enSilo aan het platform van Fortinet vereenvoudigt en bespoedigt het met elkaar in verband te brengen en de correlatie van beveiligingsmeldingen. Dit zorgt voor snellere bedreigingsdetectie en incidentrespons.”

De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Aanvullende informatie
  • Lees het blog van Fortinet voor meer informatie over de overname.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 415,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Fortinet
13 dec 2019 Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over

27 nov 2019 Fortinet’s voorspellingen voor 2020: beveiliging draait om artificial intelligence en contraspionage

21 nov 2019 Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl