www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet acquireert endpointbeveiliger enSilo

Utrecht, 30 oktober 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het de overname van enSilo heeft afgerond. Dit bedrijf is een in San Francisco gevestigde, niet-beursgenoteerde aanbieder van oplossingen voor endpointbeveiliging. Met de overname versterkt Fortinet zijn Fortinet Security Fabric en krachtige aanbod van oplossingen voor endpoint- en netwerkbeveiliging. Zijn klanten kunnen daarmee profiteren van geavanceerde endpointbeveiliging die voorziet in:
  • geautomatiseerde, real-time bescherming tegen geavanceerde cyberbedreigingen en incidentresponsdiensten die door een team van bedreigingsexperts worden verzorgd
  • gepatenteerde technologieën voor het in kaart brengen van code die ransomware, cyberaanvallen en pogingen om data naar buiten te smokkelen dwarsbomen en voor overeenstemming zorgen met richtlijnen als PCI, HIPAA en de GDPR
  • een agent die met minimale systeembelasting maximale bescherming biedt voor diverse besturingssystemen, waaronder Linux, Windows en macOS
  • unieke, gecoördineerde Internet of Things (IoT)-beveiliging met ingebouwde mogelijkheden voor toegangscontrole en endpointbeveiliging
  • flexibel gebruik op locatie en in de cloud met ondersteuning voor multi-tenancy en schaalbaarheid tot honderdduizenden endpoints.
De combinatie van Fortinet en enSilo resulteert in een krachtige beveiligingsoplossing voor bedrijven en dienstverleners van elke omvang. Fortinet wil klanten nog effectievere beveiliging aanbieden door het integreren van de endpoint detection & response (EDR)-technologie van enSilo met zijn eigen oplossingen, zoals FortiSIEM, het user entity behavior analytics (UEBA)-systeem FortiInsight en FortiNAC. Bedrijven kunnen zo profiteren van superieur overzicht op hun endpoints en hecht gecoördineerd, dynamisch beheer van alle activiteiten rond het netwerk, gebruikers en hosts. Managed security service providers (MSSP’s) kunnen van deze combinatie profiteren door hun klanten te voorzien van uitgebreide en efficiënte managed detection & response (MDR)-diensten.

enSilo was voor de overname al Fortinet Security Fabric-ready partner. Zijn technologie vormt een aanvulling op next generation firewalls uit de FortiGate-reeks, FortiSandbox, FortiSIEM en de FortiClient Fabric Agent. Daarmee ontstaat een extra laag voor detectie en toepassing van beveiligingsregels die organisaties helpt aan tijdsbesparingen bij het detecteren, onderzoeken en herstellen van cyberaanvallen.

Ken Xie, oprichter, bestuursvoorzitter en CEO van Fortinet
“Bedrijven raken steeds meer verbonden. Hun bedrijfsprocessen strekken zich daarmee uit van de cloud naar de netwerkrand en het Internet of Things. Dit resulteert in een exponentiële groei van het digitale aanvalsoppervlak, en dat maakt de beveiliging er een stuk lastiger op. Het handmatig opsporen van bedreigingen en het gebruik van losstaande beveiligingsoplossingen bieden geen uitkomst voor het beheer en de beveiliging van deze nieuwe omgevingen. De beveiliging moet met het netwerk worden geïntegreerd voor de geautomatiseerde preventie van cyberbedreigingen met de snelheid van het netwerk. Met de overname van enSilo voegen we verbeteringen en automatisering toe aan de real-time detectie, beveiliging en incidentrespons van onze Fortinet Security Fabric. Daarmee kunnen we endpoints en data aan de netwerkrand nog effectiever beschermen.”

Roy Katmor, de CEO en oprichter van enSilo
“enSilo en Fortinet streven allebei naar het oplossen van de meest complexe beveiligingsvraagstukken van hun klanten en het beschermen van hun endpoints, bedrijfsprocessen en data. enSilo vult het uitgebreide aanbod van beveiligingsoplossingen van Fortinet aan met zijn gepatenteerde en geavanceerde EDR-benadering.”

Dave Gruber, senior analyst bij de Enterprise Strategy Group (ESG)
“Volgens onderzoek door ESG heeft 76% van alle organisaties meer moeite met detectie en incidentrespons dan twee jaar geleden. Leveranciers zoals Fortinet pakken dit probleem aan met de ontwikkeling van een geïntegreerd beveiligingsplatform dat bescherming biedt voor al hun endpoints, netwerken en cloud-omgevingen. De toevoeging van de geautomatiseerde EDR-technologie van enSilo aan het platform van Fortinet vereenvoudigt en bespoedigt het met elkaar in verband te brengen en de correlatie van beveiligingsmeldingen. Dit zorgt voor snellere bedreigingsdetectie en incidentrespons.”

De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Aanvullende informatie
  • Lees het blog van Fortinet voor meer informatie over de overname.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 415,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
NexusOcean zet Fortinet in voor cyberbeveiliging en netwerkbeheer

Center Parcs Groep beveiligt internationaal verspreid netwerk met Fortinet

Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe
Ivanti benoemt Nayaki Nayyar tot Executive Vice President en Chief Product Officer

AnyLinQ stelt Gerben Verheul aan als Vendor Manager

Tech Data lanceert ‘Dell Dinsdag’, met aantrekkelijke kortingen en speciale acties

bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

SecureMe2 groeit en verhuist naar nieuw kantoor

Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

ZeroPlex versterkt telecom-activiteiten met overname Trimaxx

MediaMyne en The Others Online gaan samen verder

Proofpoint introduceert nieuw cloud-gebaseerd ObserveIT Insider Threat Management-platform

Trend Micro: 63% van de Nederlandse thuiswerkers is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity

Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

Rabo Frontier Ventures partners with HV Holtzbrinck Ventures

Experian investeert in de toekomst met meerderheidsbelang in Risk Management-divisie Arvato Financial Solutions

Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?

ICT GROUP NOMINATES JANNEKE NIESSEN FOR APPOINTMENT TO SUPERVISORY BOARD
Impulse Info Systems wordt Avinty (GGZ)

Spektra 3.0: eerste Kubernetes beheerplatform voor stateful applicaties

BOYS WITH BRAINS VERHUIST HOOFDKANTOOR RICHTING ’S-HERTOGENBOSCH

PayIBAN introduceert Liveforms voor digitaal ondertekenen

ALPEGA GROUP EN SHIPPEO KONDIGEN STRATEGISCH PARTNERSHIP AAN

Motiv ICT Security verhoogt digitale weerbaarheid onderwijscoöperatie SURF

Competence Factory introduceert eendaags design-thinkingtraject voor carrièrecoaching

Onderzoek VMware: CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn

3 op de 10 Nederlanders haalt vakantiegeld van spaarrekening voor mooie aanbieding
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo SENDTEQ
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo Ivanti
Logo AnylinQ
Logo Tech Data Nederland