www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: ItsaRep

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten

Slim algoritme in de nieuwe Sana-Transsmart add-on maakt real-time calculatie van de verzendkosten en keuze in bezorgopties mogelijk voor complexe B2B-bestellingen

B2B-bedrijven die gebruikmaken van Sana Commerce kunnen met de nieuwe Sana-Transsmart add-on direct de verzendkosten van het gehele winkelmandje, de mogelijke leverdata en vervoerder aan hun eindklanten tonen tijdens het bestelproces. Terwijl dit bij online B2C-bestellingen al langer mogelijk is, worden door de complexiteit in onder andere afmetingen en vervoersmethoden bij B2B-bestellingen de kosten vaak pas achteraf berekend en gefactureerd.

De ‘package calculator’, een door Sana ontwikkeld algoritme, maakt aan de hand van informatie vanuit het ERP supersnel een berekening van het aantal te verzenden items en de bijbehorende afmetingen (lengte x breedte x hoogte) in het winkelmandje van de klant. Hiermee biedt Sana dus niet alleen een inzicht in de verzendkosten van de ‘ship from’- naar ‘ship to’-locatie, maar ook om wat voor soort verzending het gaat. Denk hierbij aan pakketten van bepaalde afmetingen, het aantal dozen per pallet of een combinatie van verschillende pakketten.

In combinatie met de add-on van Transsmart is het mogelijk om met de informatie vanuit de ‘package calculator’ de klant direct de totale verzendkosten, mogelijke leverdata en vervoerder te laten zien. Transsmart heeft een directe koppeling met meer dan 400 vervoerders wereldwijd, waardoor de klant uit meerdere vervoerders een keuze kan maken. Ook is in een oogopslag duidelijk of er extra kosten zijn verbonden aan een snelle verzending en of een express-levering mogelijk is. Bovendien worden ook de beschikbare pick-up punten direct getoond.

Totale verzendkosten direct doorbelasten
Naast transparantie en flexibiliteit voor de eindklant, biedt de nieuwe add-on van Transsmart voor Sana-gebruikers meer voordelen. In plaats van een generieke manier om de verzendkosten te berekenen, zoals ‘alle bestellingen boven een bepaald bedrag worden gratis geleverd’, kunnen B2B-verkopers de totale verzendkosten voor de order direct doorbelasten aan de eindklant. Dit scheelt een hoop rekenwerk en administratie in vergelijking met het nasturen van een factuur voor verzendkosten achteraf. De installatie en configuratie is bovendien geen lastige klus, Sana-klanten kunnen via de Sana marketplace, Sana Apps, binnen een paar minuten de add-on installeren en live-zetten.

“Flexibiliteit en transparantie in het aankoopproces is ook voor een B2B-klant heel belangrijk. Ook deze klant wil duidelijkheid over de kosten en mogelijkheden van verzenden en niet achteraf een factuur krijgen. Uit ons jaarlijkse onderzoek, de B2B Buyer Guide, blijkt dat 85 procent van de ondervraagden het merendeel van de aankopen online doet. Aanbiedingen op maat en keuze in verzendopties zijn twee belangrijke redenen om voor een bepaalde B2B-aanbieder te kiezen. Met de nieuwe add-on en integratie met Transsmart willen we onze klanten nog meer en betere mogelijkheden bieden om hun klanten te binden, nieuwe klanten aan te trekken en te zorgen voor een hogere conversie. Bovendien scheelt het de B2B-verkoper aanzienlijk in administratieve lasten om de verzendkosten niet achteraf te hoeven doorberekenen aan de eindklant”, aldus Arno Ham, CPO bij Sana Commerce.

“Met de Sana-Transsmart add-on kan de eindklant direct kiezen voor de juiste verzendwijze voor juist die specifieke order. Door naadloze integratie met de overige Transsmart shipping add-ons in het ERP-systeem van de Sana-klant, kan het verzendproces flexibel, transparant én schaalbaar worden gemaakt. En altijd staat de eindklant centraal, dit noemen we ‘customer excellence’”, zegt Pieter Schalk, CCO bij Transsmart.
Laatste van Sana Commerce
Sana introduceert het eerste ERP-geïntegreerde, headless-ready B2B e-commerce platform

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten

Winnaars eerste editie B2B E-commerce Awards bekend
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor