www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten

Slim algoritme in de nieuwe Sana-Transsmart add-on maakt real-time calculatie van de verzendkosten en keuze in bezorgopties mogelijk voor complexe B2B-bestellingen

B2B-bedrijven die gebruikmaken van Sana Commerce kunnen met de nieuwe Sana-Transsmart add-on direct de verzendkosten van het gehele winkelmandje, de mogelijke leverdata en vervoerder aan hun eindklanten tonen tijdens het bestelproces. Terwijl dit bij online B2C-bestellingen al langer mogelijk is, worden door de complexiteit in onder andere afmetingen en vervoersmethoden bij B2B-bestellingen de kosten vaak pas achteraf berekend en gefactureerd.

De ‘package calculator’, een door Sana ontwikkeld algoritme, maakt aan de hand van informatie vanuit het ERP supersnel een berekening van het aantal te verzenden items en de bijbehorende afmetingen (lengte x breedte x hoogte) in het winkelmandje van de klant. Hiermee biedt Sana dus niet alleen een inzicht in de verzendkosten van de ‘ship from’- naar ‘ship to’-locatie, maar ook om wat voor soort verzending het gaat. Denk hierbij aan pakketten van bepaalde afmetingen, het aantal dozen per pallet of een combinatie van verschillende pakketten.

In combinatie met de add-on van Transsmart is het mogelijk om met de informatie vanuit de ‘package calculator’ de klant direct de totale verzendkosten, mogelijke leverdata en vervoerder te laten zien. Transsmart heeft een directe koppeling met meer dan 400 vervoerders wereldwijd, waardoor de klant uit meerdere vervoerders een keuze kan maken. Ook is in een oogopslag duidelijk of er extra kosten zijn verbonden aan een snelle verzending en of een express-levering mogelijk is. Bovendien worden ook de beschikbare pick-up punten direct getoond.

Totale verzendkosten direct doorbelasten
Naast transparantie en flexibiliteit voor de eindklant, biedt de nieuwe add-on van Transsmart voor Sana-gebruikers meer voordelen. In plaats van een generieke manier om de verzendkosten te berekenen, zoals ‘alle bestellingen boven een bepaald bedrag worden gratis geleverd’, kunnen B2B-verkopers de totale verzendkosten voor de order direct doorbelasten aan de eindklant. Dit scheelt een hoop rekenwerk en administratie in vergelijking met het nasturen van een factuur voor verzendkosten achteraf. De installatie en configuratie is bovendien geen lastige klus, Sana-klanten kunnen via de Sana marketplace, Sana Apps, binnen een paar minuten de add-on installeren en live-zetten.

“Flexibiliteit en transparantie in het aankoopproces is ook voor een B2B-klant heel belangrijk. Ook deze klant wil duidelijkheid over de kosten en mogelijkheden van verzenden en niet achteraf een factuur krijgen. Uit ons jaarlijkse onderzoek, de B2B Buyer Guide, blijkt dat 85 procent van de ondervraagden het merendeel van de aankopen online doet. Aanbiedingen op maat en keuze in verzendopties zijn twee belangrijke redenen om voor een bepaalde B2B-aanbieder te kiezen. Met de nieuwe add-on en integratie met Transsmart willen we onze klanten nog meer en betere mogelijkheden bieden om hun klanten te binden, nieuwe klanten aan te trekken en te zorgen voor een hogere conversie. Bovendien scheelt het de B2B-verkoper aanzienlijk in administratieve lasten om de verzendkosten niet achteraf te hoeven doorberekenen aan de eindklant”, aldus Arno Ham, CPO bij Sana Commerce.

“Met de Sana-Transsmart add-on kan de eindklant direct kiezen voor de juiste verzendwijze voor juist die specifieke order. Door naadloze integratie met de overige Transsmart shipping add-ons in het ERP-systeem van de Sana-klant, kan het verzendproces flexibel, transparant én schaalbaar worden gemaakt. En altijd staat de eindklant centraal, dit noemen we ‘customer excellence’”, zegt Pieter Schalk, CCO bij Transsmart.
Laatste van Sana Commerce
Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten

Winnaars eerste editie B2B E-commerce Awards bekend

Sana Commerce partner in Microsoft’s Business Applications ISV Connect Program
Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Sana Commerce contact

Logo Sana Commerce

www.sana-commerce.com/nl
Sana Commerce sociaal

Sana Commerce tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel