Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco Research: IT wil graag overgaan op AI en intent-based netwerken

• Onderzoek onder meer dan 2000 IT-managers en netwerkstrategen wijst uit dat het maximaliseren van de zakelijke waarde topprioriteit is. Dit laat de behoefte zien aan meer innovatie en een nauwe afstemming met de business-strategie.
  • Om dit te bereiken gaan organisaties over op intent-based networking en investeren in AI.
  • IT-managers verwachten dat nieuwe draadloze technologieën, AI en IoT de komende vijf jaar de grootse netwerk-disruptors zijn.
Amsterdam, 29 oktober 2019 - Het netwerk is essentieel voor de digitale business. Of het nu gaat om het maximaliseren van de productiviteit, het optimaliseren van de klantbeleving of het veilig stellen van data, het netwerk is een fundament voor zakelijk succes. Tegelijkertijd bevindt het netwerk zich midden in een van de grootste evoluties sinds de introductie van internet, waardoor IT-managers en hun teams kunnen innoveren. Cisco heeft meer dan 2000 IT-managers en netwerkstrategen gevraagd naar de huidige staat van hun netwerk en hoe zij hun investeringen prioriteren.

“IT-teams houden momenteel complexe, bedrijfskritische netwerken in de lucht die steeds meer data opleveren. Maar het gebruik van die data voor het verbeteren van de operatie, security of de zakelijke impact van het netwerk, vereist nieuwe tools. Daarom gaan IT-teams graag over op intent-based networking, AI en machine learning – omdat de business dat vereist,” zegt Scott Harrell, Senior Vice President en General Manager, Cisco Enterprise Networking. “AI zal IT helpen om de status quo te doorbreken. Met predictive analytics en AI-gebaseerde operaties zullen IT-teams niet meer al hun tijd kwijt zijn met het in stand houden van de status quo, maar nieuwe zakelijke innovaties mogelijk maken.”

De belangrijkste bevindingen van het Global Networking Trends Report and Survey:
  • IT-managers verwachten dat in de komende vijf jaar nieuwe draadloze technologieën, door IoT en AI mogelijk gemaakte operaties en de detectie van dreigingen en het aanpakken daarvan, de grootste impact hebben op hun netwerkstrategie en -ontwerp.
    • Topprioriteit voor IT-managers en netwerkstrategen is het maximaliseren van de zakelijke waarde van IT en het beter afstemmen van IT op de behoeften van de business.
    • Bijna 40 procent van de IT-managers noemt het maximaliseren van de zakelijke waarde van IT hun belangrijkste prioriteit - belangrijker dan het vereenvoudigen van de operaties, het optimaliseren van de productiviteit van werknemers en het minimaliseren van security events.
    • Om dit te bereiken denken de managers en strategen dat investeringen in AI-technologieën cruciaal is. Bijna de helft van de netwerkstrategen verwacht dat meer gebruik maken van analytics en AI het ideale netwerk dichterbij brengt.
  • Intent-based networking komt eraan, waardoor organisaties verder kunnen bouwen op hun software-defined networking fundamenten.
    • Vier van de tien van de ondervraagden claimen op zijn minst één SDN-implementatie te hebben in een van hun netwerkdomeinen.
    • Slechts 4 procent van de respondenten geeft aan dat hun netwerken verder zijn dan SDN en intent-based zijn, 35 procent denkt dat hun netwerken binnen twee jaar volledig intent-based zijn.
    • Gevraagd om aan te geven waar binnen Cisco’s Digital Network Readyness Model hun netwerken zich momenteel bevinden, geeft slechts 28 procent aan dat zij een servicegedreven of intent-based netwerk hebben bereikt. Gevraagd naar waar hun netwerken binnen twee jaar zijn, denken 78 respondenten dat zij verder gaan dan software defined; richting servicegedreven en intent-based netwerken.
  • IT-managers en strategen zijn klaar voor AI en automatisering.
    • Slechts 18 procent denkt dat gebrek aan AI-maturiteit een obstakel is voor netwerkmodernisering.
    • 72 procent van de respondenten is van plan om de komende twee jaar te komen tot door AI aangestuurde voorspellende inzichten en voorgeschreven remediëring.
    • 94 procent van de respondenten gelooft binnen twee jaar een software defined wide area netwerk (SD-WAN) te hebben. 47 procent van degenen die een SD-WAN heeft plannen voor een AI-geoptimaliseerd WAN binnen twee jaar.
  • IT-operaties worstelen om van reactief naar proactief te gaan, wat een betere afstemming met de business in de weg staat.
    • Meer dan 75 procent van de IT-managers en strategen denken dat hun organisaties niet predictive zijn of voor de business geoptimaliseerd.
    • Een mogelijke reden waarom IT-teams niet proactiever zijn geworden is de hoeveelheid tijd die gespendeerd wordt aan het handhaven van de status quo van het netwerk. 73 procent van de teams spenderen meer dan de helft van hun tijd hieraan.
    • Een andere barrière wordt gevormd door operationele silo’s. 29 procent van de organisaties geeft aan dat de coördinatie met andere IT-teams hun belangrijkste tijdvretende activiteit is. Nog eens 27 procent zegt dat de silo’s en de operationele benadering voor afzonderlijke netwerkdomeinen hun afhoudt van het moderniseren van hun netwerken.
  • IT-managers en strategen maken zich geen zorgen over gebrek aan vaardigheden.
    • Managers en strategen hebben vertrouwen in het vermogen van hun teams om toekomstige netwerkuitdagingen op te pakken. Een derde van de IT-managers denkt dat hun teams buitengewoon goed voorbereid zijn om te voldoen aan alle eisen die een toekomstig netwerk stelt, nog eens 40 procent denkt goed voorbereid te zijn en slechts 7 procent denkt helemaal niet voorbereid te zijn.
    • Toch blijft gebrek aan vaardigheden een barrière voor een kwart van de IT-teams, volgens 27 procent van de IT-managers is gebrek aan de noodzakelijke vaardigheden het belangrijkste obstakel voor de transitie naar een geavanceerd netwerk.
    • Voor 22 procent van de IT-managers is het opnieuw trainen en verder trainen van hun medewerkers een topprioriteit.
Het volledige Cisco Global Netwerking Trends Report

Het volledige Cisco 2020 Global Netwerking Trends Report is hier te downloaden. Het is Cisco’s eerste rapport over de evolutionaire staat van enterprise networking. Het rapport is gebaseerd op onderzoek binnen Cisco, input van Cisco’s management, fellows en engineers, en de inzichten van 2000 IT-managers en netwerkstrategen met als doel de status van hun huidige netwerken en hun toekomstige netwerkambities beter te begrijpen.

Aanvullende informatie

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

20 jaar Cisco Networking Academy in Nederland: meer dan 150.000 studenten opgeleid

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo CheckTwice

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl