www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Vestiaire Collective breidt e-commerce internationaal uit dankzij Descartes CustomsInfo

Amersfoort, 28 oktober 2019 Vestiaire Collective, het toonaangevend wereldwijde community-driven platform voor exclusieve tweedehands mode, breidt haar e-commerce internationaal uit dankzij Descartes Systems Group. De marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voorziet Vestiaire Collective van een internationale handelsdatabase om het groeiend aantal beschikbare producten op de website te beheren. Sinds de implementatie begin juni, kan de verkoper van tweedehands mode de precieze douanerechten en belastingen voor elke transactie berekenen en het effectief te betalen bedrag tijdens het bestelproces aan de klant communiceren. Hierdoor breidt Vestiaire Collective haar e-commerce uit naar 21 nieuwe landen buiten de EU.

Groeiende catalogus voor wereldwijd succes
Het succesverhaal van Vestiaire Collective blijft duren. Na de oprichting in Frankrijk bijna tien jaar geleden, is de website uitgegroeid tot een wereldwijde gemeenschap met meer dan acht miljoen leden. Deze worden dagelijks met elkaar verbonden door de aan- en verkoop van tienduizenden tweedehands artikelen. Na Europa, de Verenigde Staten en het Aziatisch-Pacifisch gebied, verovert Vestiaire Collective nu ook de rest van de wereld. Om dit mogelijk te maken, heeft de site een steeds groeiende catalogus met 1,3 miljoen beschikbare producten en meer dan 5.600 merken. Naast het transport en het contact tussen kopers en verkopers, ligt de toegevoegde waarde van Vestiaire Collective in de grote inventaris en de vertrouwde kwaliteitscontrole.

Eenvoudig berekenen van douanerechten en belastingen
Zowel het assortiment als het aantal exporttransacties van Vestiaire Collective blijft groeien. Voor het voortzetten van deze groei heeft de organisatie Descartes ingeschakeld om de douanerechten en belastingen zo nauwkeurig mogelijk te berekenen voor elke transactie buiten haar authenticatiecentra in Europa, de Verenigde Staten en Hongkong.

“Voorheen pasten we een vastgelegd tarief per land toe om de douanerechten te bepalen die een klant moest betalen”, vertelt Charles Bellois, Chief Operating Officer bij Vestiaire Collective. “Met de toenemende producten in onze catalogus, hebben we ons verder ontwikkeld buiten de grenzen van de EU, wat het beheer van deze forfaitaire belastingen nog ingewikkelder maakte.”

Database voor douaneclassificaties
Om over te stappen van een forfaitaire modus per land naar een berekening op basis van transactie, biedt Descartes Vestiaire Collective een complete database van douaneclassificaties aan die dagelijks wordt bijgewerkt. Met behulp van deze gegevens en de algoritmes is Vestiaire Collective nu in staat om de douanerechten en belastingen die van toepassing zijn op een aankoop te berekenen en deze realtime op haar website weer te geven. Het totale bedrag dat de klant moet betalen, wordt tijdens het bestelproces weergegeven en biedt zo volledige transparantie. Deze berekening wordt automatisch uitgevoerd op basis van de geografische positie van zowel de koper als de verkoper en de samenstelling van het product. Hierdoor kan Vestiaire Collective de douane-vooraangiften systematiseren, waardoor de levertijden aanzienlijk verbeteren.

“Tot nu toe heeft ons model met vastgelegde prijzen ons ervan weerhouden om bepaalde landen voor e-commerce open te stellen”, aldus Bellois. “Dankzij Descartes CustomsInfo Reference en de nauwkeurige berekeningen die deze mogelijk maakt, is onze catalogus nu beschikbaar in 21 nieuwe landen waaronder Zuid-Afrika, Brazilië, Maleisië, de Filippijnen, Qatar, Taiwan en de Verenigde Arabische Emiraten.”
Laatste van Descartes
Consument bereid 7 euro meer te betalen voor duurzame pakketbezorging

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

Consument eist keurmerk voor producten met een duurzaam logistiek proces

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl