www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Onderzoek KnowBe4: 96% van de organisaties ziet e-mail als grootste bedreiging

Tampa Bay, Florida, 25 oktober 2019 – Organisaties zien menselijke inschattingsfouten als grootste bedreiging voor hun cyberveiligheid. Dat blijkt uit onderzoek van KnowBe4 onder ruim 600 bedrijven wereldwijd. In het ‘KnowBe4 2019 Security and Trends Report’ komt naar voren dat bedrijven zich met name zorgen maken om e-mails-scams (96%), nalatige medewerkers (76%) en social engineering (70%). Dat is beduidend minder dan angst voor gestolen materialen (23%) of om afgeluisterd te worden (5%).

De meerderheid van de bedrijven geeft aan het afgelopen jaar in veiligheidsinitiatieven te hebben geïnvesteerd om cyberaanvallen tegen te gaan (86%). Daarnaast heeft bijna 9 op 10 bedrijven het gevoel dat zij op dit moment beter zijn uitgerust om beveiligingsrisico’s aan te pakken dan vorig jaar.

Toch zien organisaties phishingmails unaniem als het grootste risico (96%). 76% van de respondenten geeft aan dat de hardnekkigste dreiging van binnenuit komt. Organisaties lopen groter risico om slachtoffer te worden van phishingmails, ransomware, CEO-fraude en malware omdat werknemers op slechte links klikken. Opvallend is dat bedrijven de afgelopen jaren banger zijn geworden voor gerichte hacks (spear phishing). In 2014 liet slechts 35% weten zich zorgen te maken om doelgericht gehackt te worden. In 5 jaar is dit met 11% gestegen naar 46%.

De grootste uitdaging als het gaat om cyber security zit volgens de ondervraagden in bewustwording creëren bij medewerkers (66%). Ook zit het budget een goede beveiliging vaak in de weg. 58% geeft aan er te weinig IT-budget is om de juiste materialen aan te schaffen, software aan te kopen, security professionals in te huren en personeel een security awareness training te geven. De IT-afdeling heeft het over het algemeen ook te druk. 50% van de respondenten geeft aan dat hun IT’ers overwerkt zijn.

KnowBe4 heeft voor het ‘KnowBe4 2019 Security and Trends Report’ medio 2019 wereldwijd 600 organisaties ondervraagd over de grote beveiligingsproblemen waarmee zij in de komende 12 tot 18 maanden verwachtten mee te maken te krijgen. Onder andere beveiligingsinitatieven, de meest hardnekkige veiligheidsbedreigingen, hoe goed organisaties zijn uitgerust om met beveiligingsbedreigingen om te gaan en uitdagingen waren onderwerp van gesprek. Het volledige onderzoek is hier te bekijken.

Over KnowBe4
KnowBe4 is maker en leverancier van security awareness trainingen. Het bedrijf onderhoudt een trainingsplatform met content en verzorgt phishing-simulaties die wereldwijd door duizenden organisaties gebruikt worden. KnowBe4 helpt organisaties omgaan met de menselijke factor van cybersecurity. Het bedrijf werd in 2010 opgericht door de Nederlands-Amerikaanse beveiligingsexpert en IT-ondernemer Stu Sjouwerman en heeft naast het hoofdkantoor in de Verenigde Staten (Tampa Bay, Florida) ook vestigingen in Zuid-Afrika, Singapore, Engeland, Duitsland en Nederland (Utrecht). Voor meer informatie, zie https://www.knowbe4.com/

Meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong
Bram Semeijn
T:+31 (0) 20 2050448
E: bram@lubbersdejong.nl
Laatste van KnowBe4
KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Onderzoek KnowBe4: 96% van de organisaties ziet e-mail als grootste bedreiging

Phishingmail met ‘controleer je wachtwoord’ meest succesvol

Logo Lubbers De Jong
KnowBe4 contact

Logo KnowBe4

KnowBe4 sociaal

KnowBe4 tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl