www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2478 volgers blijven op de hoogte!

Amsterdam, 24 oktober 2019 - Konica Minolta, expert in oplossingen voor industrieel en productie printen, heeft vandaag de nieuwe AccurioPress C14000-serie aangekondigd. Deze nieuwe hoog-volume printers werden in een live-uitzending van PRINTING United in Dallas, Texas, VS, geïntroduceerd.

Deze nieuwe digitale persen helpen klanten die hun bedrijf willen stroomlijnen en uitbreiden door geavanceerde automatisering, minder menselijke interactie en hogere productiviteit. Dit biedt een hogere snelheid, hogere kwaliteit en minder afval. Tevens maximaliseert deze nieuwe, toonaangevende serie de waarde voor de klant en biedt mogelijkheden voor bedrijfsuitbreiding, verbeterde operationele efficiëntie, lagere operationele kosten (TCO) en een snellere return-on-investment (ROI).

AccurioPress C14000

De AccurioPress C14000 print 140 pagina's per minuut op A4 en is 40 procent sneller dan voorgaande tonersystemen van Konica Minolta. Een tweede model in de serie, de AccurioPress C12000, biedt dezelfde kwaliteit en een eveneens hoge snelheid van 120 pagina’s per minuut. Met de lancering van de nieuwe AccurioPress C14000-serie wordt de kloof overbrugd tussen bestaande tonerpersen en de toonaangevende inkjetprinter AccurioJet KM-1.

"Dit is een zeer belangrijke wereldwijde ontwikkeling voor Konica Minolta, met name doordat we nu een nieuw volumesegment kunnen aanspreken en onze klanten kunnen helpen om hun bedrijf uit te breiden", zegt Erik Klute, Product Manager Production Printing bij Konica Minolta Business Solutions Nederland. "We gaan het HPP-segment bedienen met een zeer hoogwaardige printer. De overeenkomsten in kwaliteit tussen de traditionele off-set en wat we met toner kunnen doen, zijn verbazingwekkend. We hebben hier heel hard voor gewerkt."

Peter Veldhuysen, Manager Sales and Marketing Production Printing Cluster West bij Konica Minolta, geeft aan: "Door de efficiëntie van de klantworkflow door de hele keten te verhogen, helpen we onze klanten een sterkere positie in te nemen in hun lokale markt."

Samen met alle andere AccurioPress-systemen vormt Konica Minolta’s IQ-501 Intelligent Quality Care de kern van deze nieuwe pers. Dankzij de verbeterde automatische inspectie-opties profiteert de gebruiker van hogere prestaties en ondersteuning van hogere snelheden. IQ-501 Intelligent Quality Care verifieert de printkwaliteit, kleursconsistentie en printregistratie voor elke pagina. Ook vegen, spatten en vlekken worden gedetecteerd. Met deze unieke technologie garandeert Konica Minolta maximale stabiliteit, ook bij grote jobs, terwijl de verbeterde registratie en kwaliteit een hoger printvolume met minder afval mogelijk maakt. De nieuwe printers hebben een betrouwbare bedrijfscyclus van 2,5 miljoen en de dubbele tonercapaciteit van eerdere modellen.

Specifieke details van de nieuwe AccurioPress-serie:
  • Hoge uitvoersnelheden van 140 en 120 pagina’s per minuut, hoge resolutie van 3600x2400 dpi en uitgebreide mediamogelijkheden tot 450 gram per m² staan garant voor uitmuntende beeldkwaliteit en ongeëvenaarde mediaflexibiliteit.
  • Dubbelzijdige banners printen tot 900 mm, enkelzijdige bannerlengte van 1300 mm, bedrukken van enveloppen maar ook gestructureerde media bieden de klant de mogelijkheid nieuwe opdrachten aan te nemen, zoals 4-delig gevouwen brochures en boekomslagen voor offline afwerking.
  • Voor meer efficiëntie en uitvoer kunnen enveloppen kunnen worden geprint zonder speciale fusers of papierinvoerlades voor een hogere efficientie en productiviteit.
  • De nieuwe technologie biedt fantastische beeldkwaliteit op gestructureerde papiersoorten.
  • Met behulp van de IQ-501 Intelligent Quality Care Unit van Konica Minolta, meet en corrigeert de nieuwe printer voortdurend automatisch de kleur. De laatste print in een reeks is daardoor altijd van dezelfde kwaliteit als de eerste. Bovendien is de tweedimensionale registratiecorrectie verbeterd door de hogere uitvoerresolutie.
  • De modellen zijn standaard voorzien van een mediadetectiesensor. Deze meet de papiersoort en wijst de bijpassende lade toe. Zo hoeft er minder tijd aan papierinstellingen te worden besteed. De beschikbaarheid wordt gestroomlijnd, printafval verminderd en de productiviteit verhoogd.
  • De TU-510 Versatile Trimmer Unit is een van de nieuwe afwerkopties. Dit is een inline trimmer met vier zijden, een vouwunit en een perforator zodat er aflopende banners, brochures, direct mail en visitekaartjes gemaakt kunnen worden.
  • Daarnaast ondersteunt de LS-507 Large Stacker hogere snelheden, heeft een brugfunctie voor banners en biedt operators het voordeel dat het systeem kan worden ontladen tijdens het printen.
  • Handige kleur- en taakbeheerfuncties zijn beschikbaar voor de eigen controller van Konica Minolta en de nieuwste Fiery- en Creo-modellen.
  • Het productieproces wordt nog eenvoudiger dankzij het aanpasbare bedieningsscherm.
Tags bij dit bericht
Eerder van Konica Minolta Business Solutions
4 dec 2019 MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

24 okt 2019 Konica Minolta maakt de volgende stap in hoog-volume printen met de introductie van de AccurioPress C14000-serie

26 aug 2019 Konica Minolta mikt op digitale groei tijdens Labelexpo 2019
Konica Minolta.. contact

Logo Konica Minolta Business Solutions

Konica Minolta.. sociaal

Konica Minolta.. tweets

Logo Sensus Process Management
Logo 1DigitalNL
Logo Netprofiler
Logo NewChannel
Logo Company Connect
Logo Insight
Logo Relined Fiber Network
Logo Smile
Logo Erniesoft
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Knowliah
Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl