www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: LEWIS

Konica Minolta maakt de volgende stap in hoog-volume printen met de introductie van de AccurioPress C14000-serie

Amsterdam, 24 oktober 2019 - Konica Minolta, expert in oplossingen voor industrieel en productie printen, heeft vandaag de nieuwe AccurioPress C14000-serie aangekondigd. Deze nieuwe hoog-volume printers werden in een live-uitzending van PRINTING United in Dallas, Texas, VS, geïntroduceerd.

Deze nieuwe digitale persen helpen klanten die hun bedrijf willen stroomlijnen en uitbreiden door geavanceerde automatisering, minder menselijke interactie en hogere productiviteit. Dit biedt een hogere snelheid, hogere kwaliteit en minder afval. Tevens maximaliseert deze nieuwe, toonaangevende serie de waarde voor de klant en biedt mogelijkheden voor bedrijfsuitbreiding, verbeterde operationele efficiëntie, lagere operationele kosten (TCO) en een snellere return-on-investment (ROI).

AccurioPress C14000

De AccurioPress C14000 print 140 pagina's per minuut op A4 en is 40 procent sneller dan voorgaande tonersystemen van Konica Minolta. Een tweede model in de serie, de AccurioPress C12000, biedt dezelfde kwaliteit en een eveneens hoge snelheid van 120 pagina’s per minuut. Met de lancering van de nieuwe AccurioPress C14000-serie wordt de kloof overbrugd tussen bestaande tonerpersen en de toonaangevende inkjetprinter AccurioJet KM-1.

"Dit is een zeer belangrijke wereldwijde ontwikkeling voor Konica Minolta, met name doordat we nu een nieuw volumesegment kunnen aanspreken en onze klanten kunnen helpen om hun bedrijf uit te breiden", zegt Erik Klute, Product Manager Production Printing bij Konica Minolta Business Solutions Nederland. "We gaan het HPP-segment bedienen met een zeer hoogwaardige printer. De overeenkomsten in kwaliteit tussen de traditionele off-set en wat we met toner kunnen doen, zijn verbazingwekkend. We hebben hier heel hard voor gewerkt."

Peter Veldhuysen, Manager Sales and Marketing Production Printing Cluster West bij Konica Minolta, geeft aan: "Door de efficiëntie van de klantworkflow door de hele keten te verhogen, helpen we onze klanten een sterkere positie in te nemen in hun lokale markt."

Samen met alle andere AccurioPress-systemen vormt Konica Minolta’s IQ-501 Intelligent Quality Care de kern van deze nieuwe pers. Dankzij de verbeterde automatische inspectie-opties profiteert de gebruiker van hogere prestaties en ondersteuning van hogere snelheden. IQ-501 Intelligent Quality Care verifieert de printkwaliteit, kleursconsistentie en printregistratie voor elke pagina. Ook vegen, spatten en vlekken worden gedetecteerd. Met deze unieke technologie garandeert Konica Minolta maximale stabiliteit, ook bij grote jobs, terwijl de verbeterde registratie en kwaliteit een hoger printvolume met minder afval mogelijk maakt. De nieuwe printers hebben een betrouwbare bedrijfscyclus van 2,5 miljoen en de dubbele tonercapaciteit van eerdere modellen.

Specifieke details van de nieuwe AccurioPress-serie:
  • Hoge uitvoersnelheden van 140 en 120 pagina’s per minuut, hoge resolutie van 3600x2400 dpi en uitgebreide mediamogelijkheden tot 450 gram per m² staan garant voor uitmuntende beeldkwaliteit en ongeëvenaarde mediaflexibiliteit.
  • Dubbelzijdige banners printen tot 900 mm, enkelzijdige bannerlengte van 1300 mm, bedrukken van enveloppen maar ook gestructureerde media bieden de klant de mogelijkheid nieuwe opdrachten aan te nemen, zoals 4-delig gevouwen brochures en boekomslagen voor offline afwerking.
  • Voor meer efficiëntie en uitvoer kunnen enveloppen kunnen worden geprint zonder speciale fusers of papierinvoerlades voor een hogere efficientie en productiviteit.
  • De nieuwe technologie biedt fantastische beeldkwaliteit op gestructureerde papiersoorten.
  • Met behulp van de IQ-501 Intelligent Quality Care Unit van Konica Minolta, meet en corrigeert de nieuwe printer voortdurend automatisch de kleur. De laatste print in een reeks is daardoor altijd van dezelfde kwaliteit als de eerste. Bovendien is de tweedimensionale registratiecorrectie verbeterd door de hogere uitvoerresolutie.
  • De modellen zijn standaard voorzien van een mediadetectiesensor. Deze meet de papiersoort en wijst de bijpassende lade toe. Zo hoeft er minder tijd aan papierinstellingen te worden besteed. De beschikbaarheid wordt gestroomlijnd, printafval verminderd en de productiviteit verhoogd.
  • De TU-510 Versatile Trimmer Unit is een van de nieuwe afwerkopties. Dit is een inline trimmer met vier zijden, een vouwunit en een perforator zodat er aflopende banners, brochures, direct mail en visitekaartjes gemaakt kunnen worden.
  • Daarnaast ondersteunt de LS-507 Large Stacker hogere snelheden, heeft een brugfunctie voor banners en biedt operators het voordeel dat het systeem kan worden ontladen tijdens het printen.
  • Handige kleur- en taakbeheerfuncties zijn beschikbaar voor de eigen controller van Konica Minolta en de nieuwste Fiery- en Creo-modellen.
  • Het productieproces wordt nog eenvoudiger dankzij het aanpasbare bedieningsscherm.
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
Konica Minolta.. contact

Logo Konica Minolta Business Solutions

Konica Minolta.. sociaal

Konica Minolta.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo CRM Partners
Logo Zyxel
Logo Conclusion
Logo Intel