www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks lanceert ExtremeCloud IQ-applicatie voor cloudmanagement

Oplossing voor enterprise-netwerkbeheer maakt gebruik van derde generatie cloudtechnologie, machine learning en artificial intelligence voor automation, inzichten en assurance van de edge tot en met het datacenter

Revolutionaire Co-Pilot-functie biedt failsafe automation-mogelijkheden voor IT-beheerders

Utrecht, 23 oktober 2019 –  Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, introduceert ExtremeCloud™ IQ, de eerste end-to-end cloudmanagementapplicatie die gebruikmaakt van machine learning (ML) en artificial intelligence (AI) om bedrijven te voorzien van inzichten in, controle over, en automatisering van hun volledige netwerk. Ook introduceert het bedrijf ‘trusted assistance’ voor ExtremeCloud IQ: Co-Pilot. Co-Pilot is een nieuwe functie die IT-beheerders helpt kosten en moeite te besparen met betrekking tot een groeiend aantal dagelijkse werkzaamheden. De ExtremeCloud IQ-applicatie gebaseerd op microservices, is te implementeren in de public cloud, private cloud of on-premises en voorziet bedrijven van ongeëvenaarde flexibiliteit voor het realiseren van hun businessdoelstellingen.

Belangrijkste feiten
  • ExtremeCloud IQ is gebouwd met derde generatie cloudtechnologie en tools afkomstig van Aerohive Networks. De applicatie verwerkt meer dan drie miljoen berichten en events (drie petabyte aan data) per dag verspreid over de wereldwijde aanwezigheid van regionale cloud-instances. Deze events en berichten worden verwerkt via de native machine learning- en artificial intelligence-engine van ExtremeCloudIQ om IT-beheerders te voorzien van bruikbare inzichten en, dankzij Co-Pilot, geautomatiseerde assistentie.
  • Cloud is de snelste route naar de implementatie van een autonoom netwerk. ExtremeCloud IQ biedt een gemeenschappelijk beheerplatform voor draadloze toegangspunten, switches, routers en security/NAC. Dit maakt onboarden, configureren, monitoren, troubleshooten, rapporteren en vele andere zaken mogelijk voor enterprise-netwerken in de cloud. De komende negentig dagen breidt ExtremeCloud IQ uit via een continu leveringsmodel voor de ondersteuning van Extreme’s vaste edge-switchingoplossingen inclusief de VSP4900 fabric-enabled multiservice edge-switch, de X465 premium, stackable multirate gigabit-ethernetswitch en andere edge-switches.
  • De eerste toepassingen voor Co-Pilot worden dit kalenderjaar uitgerold en zijn tot 1 april 2020 gratis beschikbaar. Co-Pilot biedt klanten van de ExtremeCloud IQ-applicatie ‘Instant Context’-mogelijkheden. Door een machine learning-gedreven, slim supportchatwindow te implementeren, die realtime en historische informatie verzamelt over een apparaat of klant via input of drag-and-drop-functionaliteit, verlagen klanten het aantal contextuele activiteiten dat nodig is voor supportcalls naar bijna nul.
  • Toekomstige versies van Co-Pilot automatiseren op proactieve wijze Return Materials Authorizations (RMA’s) van elk infrastructuurapparaat dat volgens de feature niet optimaal opereert en dit is verbonden met ExtremeCloud IQ via ‘Auto-RMA’. Ook stuurt de functie proactief een vervangingsapparaat en bespaart de IT-beheerder hiermee een ingreep.
  • Co-Pilot beslist daarnaast over de inzet van Dynamic Frequency Selection-kanalen (DFS) met ‘Auto-DFS’. ExtremeCloud IQ maakt het mogelijk om deze belangrijke kanalen binnen het specifieke netwerk, en anoniem binnen het ExtremeCloud IQ-platform, te monitoren en te vergelijken met overheidsradar, waarmee Extreme proactief de definitieve go-no go geeft aan IT-beheerders voor DFS-gebruik. Beide nieuwe functies staan gepland voor release in het begin van 2020.
  • ExtremeCloud IQ is ISO/IEC 27001-gecertificeerd door de International Standards Organization (ISO). Extreme is de eerste grote leverancier van cloud-managed netwerken die door de ISO wordt erkend voor zijn commitment aan best practices en controls op het gebied van information security management-systemen.
Executive quotes

Abby Strong, Vice-President of Product Marketing, Extreme Networks

“IT-beheerder zijn in een constant verbonden wereld, is geen makkelijke taak. De meeste cloudmanagementleveranciers richten zich op één plek in het netwerk, waardoor beheerders meerdere userinterfaces moeten navigeren om het netwerk te troubleshooten en te beheren. Met ExtremeCloud IQ nemen we onze bewezen, derde generatie cloudmanagementarchitectuur en integreren deze binnen ons portfolio van end-to-end enterprise-netwerkoplossingen. Door de toevoeging van AI, ML en automation-mogelijkheden helpen we de kosten te verlagen en de IT-bedrijfsvoering te stroomlijnen, en zorgen we voor een veilige, overtuigende en onderscheidende eindgebruikerservaring. We zijn de enige leverancier in de branche, die dit kan!”

Tony Brar, eigenaar NETConnection
“De cloudadoptie van bedrijven begon met applicaties en verplaatste zich daarna naar security. De volgende stap is infrastructuur: de grootste uitdaging voor organisaties vanwege de complexiteit. Daar komt Extreme om de hoek kijken. Met ExtremeCloud IQ en nieuwe Co-Pilot automation-mogelijkheden voorziet Extreme in een krachtige en bewezen enterprise-oplossing voor het draadloze én het vaste netwerk. De oplossing biedt uitgebreid inzicht, controle en automation, en versimpelt op drastische wijze de IT-bedrijfsvoering.”

Klantquote

Zeus Kerravala, oprichter en Principal Analyst, ZK Research
“Cloudmanagement is een cruciaal onderdeel van de digitale transformatie van een bedrijf. Extreme erkent dat en maakt zijn belofte waar. Minder dan negentig dagen na de overname van Aerohive Networks introduceert het bedrijf overtuigende nieuwe automation-mogelijkheden binnen ExtremeCloud IQ. Daarnaast is Extreme , waarmee het klanten en partners voorziet van een complete, bewezen end-to-end oplossing op het gebied van enterprise-netwerkmanagement. De toevoeging van AI, machine learning en automation garandeert onderscheidende mogelijkheden voor de klanten van Extreme en verstevigt de positie van het bedrijf als een van de toonaangevende cloudmanagementleveranciers.”

Overige informatie

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een softwaregedreven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud: wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken zijn?eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl