Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Palo Alto Networks en Europol breiden hun samenwerkingsinspanningen op het gebied van cybercriminaliteit uit om een veiligere toekomst op te bouwen

Den Haag - Palo Alto Networks en Europol hebben vandaag een memorandum van overeenstemming ondertekend (MoU) dat hun samenwerkingsinspanningen uitbreidt om cybercriminaliteit aan te pakken en de veiligheid voor burgers, bedrijven en overheden in de EU te verbeteren. De overeenkomst, die voortbouwt op het uitgebreide werk van Palo Alto Networks met Europols European Cybercrime Centre (EC3) van de afgelopen drie jaar, omvat het uitwisselen van gegevens over bedreigingsinformatie en details van trends in cybercriminaliteit, evenals technische expertise en optimale werkmethoden.

Centraal in de inspanning staat de uitwisseling van cyberdreiging-onderzoek van Palo Alto Networks Unit 42, het threat intelligence team van het bedrijf. De analisten werken aan het opsporen en documenteren van nieuw gedrag van tegenstanders, malwarefamilies en aanvalscampagnes over de hele wereld. Unit 42 helpt organisaties ook zichzelf te verdedigen tegen de nieuwste cyberdreigingen door playbooks te delen met inzicht in de verschillende tools, technieken en procedures die bedreigingsactoren gebruiken.

Palo Alto Networks werkt sinds begin 2017 actief samen met Europol als lid van EC3s Internet Security Industry Advisory Group. Via deze groep neemt het bedrijf deel aan regelmatige vergaderingen met Europol-onderzoekers om beveiligingsuitdagingen in verband met cybercriminaliteitstrends te bespreken en inzicht te delen in de aanpak ervan . De betrokkenen werken ook samen bij het uitvoeren van gezamenlijke preventie- en bewustmakingscampagnes.

Greg Day, vice-president en chief security officer, EMEA, Palo Alto Networks, merkte op: "Cyberdreigingen zijn niet gebonden aan grenzen, dus als het erop aankomt kunnen we het ons niet veroorloven ons te isoleren. Een internationale samenwerking - zoals deze - is belangrijk omdat we veel meer impact kunnen hebben door samen te werken.”

"We streven ernaar een wereld te bouwen die elke dag veiliger en beter beveiligd is dan de vorige, dus we kijken ernaar uit om de komende jaren nog nauwer samen te werken met Europol om onderzoek en handhavingsinspanningen te ondersteunen om dit doel te bereiken."

Het hoofd van Europols Europese cybercriminaliteitscentrum, Steven Wilson, voegde eraan toe: “De nauwe samenwerking tussen wetshandhavingsinstanties en de wereldwijde industrie is cruciaal om de toenemende dreiging die criminelen vormen voor de veiligheid van cyberspace effectief tegen te gaan. We zijn ervan overtuigd dat samenwerking met de toonaangevende bedrijven in de cyberwereld de toolbox van de wereldwijde coalitie tegen cybercriminaliteit aanzienlijk zal verrijken. Dit soort samenwerking is de meest effectieve manier om het digitale leven van burgers en bedrijven te beschermen."

Europol is de wetshandhavingsinstantie van de Europese Unie. Europol, met het hoofdkantoor in Den Haag, ondersteunt de 28 EU-lidstaten in hun strijd tegen terrorisme, cybercriminaliteit en andere ernstige en georganiseerde vormen van criminaliteit. Met meer dan 1.400 personeelsleden gebruikt Europol ultramoderne hulpmiddelen die ongeveer 40.000 internationale onderzoeken per jaar ondersteunen en dient als een centrum voor samenwerking op het gebied van rechtshandhaving, analytische expertise en criminele inlichtingen.

Over Palo Alto Networks
Palo Alto Networks loopt voorop op het gebied van computerbeveiliging en geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die ervoor zorgt dat mensen en organisaties anders kunnen werken. Wij streven ernaar de voorkeurspartner voor computerbeveiliging te zijn en ieders digitale leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsproblemen ter wereld te lijf te gaan met voortdurende innovatie waarvoor de nieuwste doorbraken in kunstmatige intelligentie, analytics, automatisering en orchestration worden gebruikt. We leveren een geïntegreerd platform en geven een groeiend ecosysteem van partners steeds meer tools in handen. Daarmee maken we het verschil bij de bescherming van tientallen duizenden organisaties wereldwijd in hun clouds, netwerken en op hun mobiele apparaten. We streven naar een wereld waarin elke dag veiliger is en betrouwbaarder dan de dag ervoor. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of dienstmerken die worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Eerder van Palo Alto Networks
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Archetype Agency BV

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl