www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Archetype Agency BV

Palo Alto Networks en Europol breiden hun samenwerkingsinspanningen op het gebied van cybercriminaliteit uit om een veiligere toekomst op te bouwen

Den Haag - Palo Alto Networks en Europol hebben vandaag een memorandum van overeenstemming ondertekend (MoU) dat hun samenwerkingsinspanningen uitbreidt om cybercriminaliteit aan te pakken en de veiligheid voor burgers, bedrijven en overheden in de EU te verbeteren. De overeenkomst, die voortbouwt op het uitgebreide werk van Palo Alto Networks met Europols European Cybercrime Centre (EC3) van de afgelopen drie jaar, omvat het uitwisselen van gegevens over bedreigingsinformatie en details van trends in cybercriminaliteit, evenals technische expertise en optimale werkmethoden.

Centraal in de inspanning staat de uitwisseling van cyberdreiging-onderzoek van Palo Alto Networks Unit 42, het threat intelligence team van het bedrijf. De analisten werken aan het opsporen en documenteren van nieuw gedrag van tegenstanders, malwarefamilies en aanvalscampagnes over de hele wereld. Unit 42 helpt organisaties ook zichzelf te verdedigen tegen de nieuwste cyberdreigingen door playbooks te delen met inzicht in de verschillende tools, technieken en procedures die bedreigingsactoren gebruiken.

Palo Alto Networks werkt sinds begin 2017 actief samen met Europol als lid van EC3s Internet Security Industry Advisory Group. Via deze groep neemt het bedrijf deel aan regelmatige vergaderingen met Europol-onderzoekers om beveiligingsuitdagingen in verband met cybercriminaliteitstrends te bespreken en inzicht te delen in de aanpak ervan . De betrokkenen werken ook samen bij het uitvoeren van gezamenlijke preventie- en bewustmakingscampagnes.

Greg Day, vice-president en chief security officer, EMEA, Palo Alto Networks, merkte op: "Cyberdreigingen zijn niet gebonden aan grenzen, dus als het erop aankomt kunnen we het ons niet veroorloven ons te isoleren. Een internationale samenwerking - zoals deze - is belangrijk omdat we veel meer impact kunnen hebben door samen te werken.”

"We streven ernaar een wereld te bouwen die elke dag veiliger en beter beveiligd is dan de vorige, dus we kijken ernaar uit om de komende jaren nog nauwer samen te werken met Europol om onderzoek en handhavingsinspanningen te ondersteunen om dit doel te bereiken."

Het hoofd van Europols Europese cybercriminaliteitscentrum, Steven Wilson, voegde eraan toe: “De nauwe samenwerking tussen wetshandhavingsinstanties en de wereldwijde industrie is cruciaal om de toenemende dreiging die criminelen vormen voor de veiligheid van cyberspace effectief tegen te gaan. We zijn ervan overtuigd dat samenwerking met de toonaangevende bedrijven in de cyberwereld de toolbox van de wereldwijde coalitie tegen cybercriminaliteit aanzienlijk zal verrijken. Dit soort samenwerking is de meest effectieve manier om het digitale leven van burgers en bedrijven te beschermen."

Europol is de wetshandhavingsinstantie van de Europese Unie. Europol, met het hoofdkantoor in Den Haag, ondersteunt de 28 EU-lidstaten in hun strijd tegen terrorisme, cybercriminaliteit en andere ernstige en georganiseerde vormen van criminaliteit. Met meer dan 1.400 personeelsleden gebruikt Europol ultramoderne hulpmiddelen die ongeveer 40.000 internationale onderzoeken per jaar ondersteunen en dient als een centrum voor samenwerking op het gebied van rechtshandhaving, analytische expertise en criminele inlichtingen.

Over Palo Alto Networks
Palo Alto Networks loopt voorop op het gebied van computerbeveiliging en geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die ervoor zorgt dat mensen en organisaties anders kunnen werken. Wij streven ernaar de voorkeurspartner voor computerbeveiliging te zijn en ieders digitale leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsproblemen ter wereld te lijf te gaan met voortdurende innovatie waarvoor de nieuwste doorbraken in kunstmatige intelligentie, analytics, automatisering en orchestration worden gebruikt. We leveren een geïntegreerd platform en geven een groeiend ecosysteem van partners steeds meer tools in handen. Daarmee maken we het verschil bij de bescherming van tientallen duizenden organisaties wereldwijd in hun clouds, netwerken en op hun mobiele apparaten. We streven naar een wereld waarin elke dag veiliger is en betrouwbaarder dan de dag ervoor. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of dienstmerken die worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Palo Alto Networks
Palo Alto Networks kondigt strategisch partnerschap aan met Deutsche Telekom's Security Services Business

Unit42 ontdekt dat Mirai-variant ECHOBOT opnieuw de kop opsteekt

2020 cybersecurity voorspellingen
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo Archetype Agency BV
Palo Alto Netw.. contact

Logo Palo Alto Networks

Palo Alto Netw.. sociaal

Palo Alto Netw.. tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka