www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

Databricks stelt Dave Conte aan als Chief Financial Officer

Voormalige bestuurder van Splunk brengt ruim 30 jaar ervaring mee naar marktleider in geïntegreerde data-analytics

Amsterdam, 23 oktober 2019Databricks, marktleider in geïntegreerde data-analytics, maakt bekend dat Dave Conte per direct is aangesteld als Chief Financial Officer (CFO). In zijn functie zal Conte rechtstreeks rapporteren aan medeoprichter en CEO Ali Ghodsi en zal hij alle financiële en operationele activiteiten in de organisatie aansturen. Conte brengt ruime ervaring mee; hij werkte hiervoor bij Splunk en Opsware nadat hij zijn carrière begon bij Ernst & Young.

“We zijn vereerd dat Dave nu deel uitmaakt van het leiderschapsteam van Databricks. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst in het leiden en opschalen van wereldwijde financiële en operationele activiteiten bij snelgroeiende enterprise-softwarebedrijven”, zegt Ghodsi. “Met zijn brede kennis en zijn succesvolle verleden is Dave een zeer waardevolle versterking om onze blijvende groei te ondersteunen.”

Conte heeft 30 jaar ervaring op het gebied van financiën en administratie bij multinationale publieke en private organisaties binnen de technologiesector. Conte was de afgelopen acht jaar CFO van Splunk, waar hij het bedrijf naar de beurs bracht en medeverantwoordelijk was voor de groei in jaaromzet van 100 miljoen dollar naar ruim 2 miljard dollar als marktleider in operationele intelligentie en security information management. Voorafgaand aan Splunk was hij CFO bij Opsware, een IT automatiseringssoftwarebedrijf dat door HP werd overgenomen voor 1,65 miljard dollar. Conte maakt sinds 2016 ook deel uit van de raad van bestuur van Anaplan.

Databricks heeft het afgelopen jaar de jaarlijkse terugkerende omzet (ARR) met een factor 2,5 zien groeien. In minder dan vier jaar heeft het zich van bijna geen omzet naar een omzet van 200 miljoen dollar ontwikkeld. Het bedrijf heeft duizenden klanten en wordt gewaardeerd op 6,2 miljard dollar.

“Ook ik ben vereerd dat ik me bij zo’n sterk team kan voegen dat een zeer indrukwekkende groei heeft weten te realiseren”, zegt Conte. “Grote bedrijven zijn continu op zoek naar oplossingen die op data gebaseerde besluitvorming mogelijk maken. Databricks is bij uitstek geschikt om organisaties bij dat streven te ondersteunen. Ik zie ernaar uit om mijn ervaring toe te voegen aan het team en een bijdrage te leveren aan de blijvende groei van het bedrijf.”

60 KB jpg  Dave Conte - CFO Databricks

Over Databricks
De missie van Databricks is innovatie bij haar klanten te versnellen door data science, engineering en business samen te brengen. De oprichters van Databricks zijn de initiatiefnemers van het Spark-onderzoeksproject van de universiteit van Californië, waaruit Apache Spark is ontstaan. Databricks biedt een Unified Analytics Platform op basis van Apache Spark dat datateams de mogelijkheid geeft bij de ontwikkeling van dataproducten samen te werken met data engineers en experts uit de business. Databricks biedt gebruikers snel meerwaarde door creatie van analytische workflows die variëren van ETL en interactieve exploratie tot productie. Bovendien helpt het bedrijf gebruikers zich beter te focussen op hun data door een cloudinfrastructuur aan te bieden die volledig beheerd, schaalbaar en veilig is, de uitvoering vereenvoudigt en de total cost of ownership vermindert. Databricks wordt ondersteund door investeerders als Andreessen Horowitz, NEA en Battery Ventures en is wereldwijd actief voor klanten, waaronder Viacom, Shell en HP.

Voor meer informatie: www.databricks.com.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Databricks Persdesk
Yellow Communications
Marjolein Jonker
E-mail: databricks@yellow-communications.com
Laatste van Databricks
Databricks daagt datateams uit met ‘Hackathon for Social Good’

Databricks lanceert wereldwijd universiteitsprogramma om nieuwe generaties datawetenschappers op te leiden

Databricks’ Unified Data Analytics Platform resulteert in een ROI van 417% volgens het Total Economic Impact™-rapport
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Yellow Communications
Databricks contact

Logo Databricks

Databricks sociaal

Databricks tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage