Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (1 jaar en 126 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Aruba introduceert als eerste veelzijdig end-to-end switchingportfolio voor enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen

Nieuwe CX-serie switches met cloud-native besturingssysteem integreert closed-loop automatisering en analytics voor vereenvoudigde werking

Amstelveen, 23 oktober 2019 – Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE), verandert de spelregels op het gebied van IT-netwerken met innovatieve switches en software, die zijn ontworpen voor de unieke behoeften van de hedendaagse enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen. Het portfolio CX Switches bestaat nu uit de Aruba CX 6300 met vaste configuratie en de CX 6400 voor modulaire toegang, aggregatie en core-switching. Samen met het vernieuwde AOS-CX-besturingssysteem krijgen netwerkoperators hiermee toegang tot een eenvoudig end-to-end switchingplatform dat bijdraagt aan een sterke verbetering van hun bedrijfsresultaten.

Aruba is het eerste bedrijf dat één enkel switchingplatform levert, dat draait op een modern netwerkbesturingssysteem – AOS-CX – en dat geschikt is voor gebruik in zowel enterprise-omgevingen als het datacenter. Het cloud-native platform is daarnaast geoptimaliseerd door Aruba's krachtige Network Analytics Engine (NAE), die gebruikmaakt van ingebouwde analytics en automatisering om beheer te vereenvoudigen, het verhelpen van problemen met applicatieprestaties te versnellen, en veelvoorkomende netwerkproblemen op te lossen.
image
“In een edge-to-cloud architectuur vormt AI-gestuurde automatisering het hart; en om optimaal bruikbaar te zijn, vereist het een intelligente infrastructuur als basis”, zegt Keerti Melkote, President en oprichter van Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise. “Wij geloven dat AI de sleutel is tot het analyseren van data en het leveren van waardevolle inzichten, die netwerkoperators in staat stellen om enkele van de meest urgente problemen op het gebied van IT op te lossen. Onze toekomstvisie is een cloud-native architectuur die bedrijven echte flexibiliteit biedt en zorgt voor nieuwe digitale ervaringen. Met de introductie vandaag zetten we een grote stap in die richting.”

Bedrijven kunnen er niet langer op vertrouwen dat ze concurrerend blijven dankzij de groeiende prestaties en bandbreedtes van netwerken alleen. Een modern bedrijf heeft een geavanceerde netwerkarchitectuur nodig, die zijn eigen prestaties bijstuurt dankzij closed-loop automatisering en zorgt voor de ondersteuning van kritische applicaties, betere bescherming tegen aanvallen en optimale flexibiliteit. Tot nu toe hebben netwerkoperators te maken met niet-flexibele architecturen, vooral als ze netwerken beheren in bedrijfsvestigingen, op enterprise-campussen en in datacenters. Deze architecturen vereisen veel handmatige handelingen die moeten worden uitgevoerd in verschillende besturingssystemen, wat resulteert in gefragmenteerde besturingssystemen en netwerken die niet geschikt zijn voor het draaien van moderne applicaties, en die grotendeels gevuld zijn met niet-gestructureerde en daarom niet-bruikbare data.

Onderzoeksbureau Gartner: “Naarmate de frequentie van updates hoger wordt, wordt het voor netwerkoperators steeds lastiger om bij iedere update handmatig honderden en soms zelfs duizenden netwerkwijzigingen in te plannen en te implementeren. Het handmatig aanbrengen van wijzigingen is niet alleen onpraktisch, maar kan ook grote fouten tot gevolg hebben.”[1] Handmatige processen kunnen het vermogen van een organisatie om snel te bewegen, te innoveren en te floreren in een concurrerende markt in sterke mate belemmeren. Bovendien kunnen veel van deze hindernissen worden overwonnen met een cloud-native infrastructuur.

Volgens Gartner vertoont een cloud-native infrastructuur de volgende kenmerken.
  • Modulariteit – het netwerk biedt mogelijkheden voor de onafhankelijke ‘verpakking’ van diensten (zoals containers of serverloze functies).
  • Programmeerbaarheid – het netwerk ondersteunt beheer via API's.
  • Elasticiteit – de inzet van middelen kan dynamisch worden opgeschaald of verlaagd op geautomatiseerde en gereguleerde wijze.
  • Veerkracht – diensten zijn losjes aan elkaar gekoppelde eenheden die onafhankelijk van elkaar werken.[2]
“Moderne ondernemingen hebben behoefte aan een edge-to-cloud netwerk dat draait op een gemeenschappelijk platform voor automatisering en operationele efficiëntie, zodat netwerkoperators zich kunnen concentreren op bedrijfskritische activiteiten.”

image

Eén besturingssysteem. Eén ASIC-architectuur. Eén bedrijfsmodel.
Voortbouwend op de innovatieve CX 8400-serie core switches en het AOS-CX-besturingssysteem – wat heeft gezorgd voor veel nieuwe klanten –, introduceert Aruba een switchportfolio dat met één enkel besturingsmodel antwoord geeft op de vragen van enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenters. Hiermee realiseert Aruba een aanzienlijke vereenvoudiging van de netwerkactiviteiten. De nieuwe platforms in het Aruba CX Switching-portfolio bevatten de belangrijkste elementen van een moderne netwerkinfrastructuur.
  • Aruba CX 6300-serie en CX 6400-serie switches met Aruba's zevende generatie ASIC-architectuur: de Aruba CX 6300-serie is een stapelbare familie van schakelaars, die flexibele groei biedt dankzij een uit tien onderdelen bestaand virtueel schakelraamwerk (VSF), en biedt 10/25/50 gigabit uploadsnelheden voor de bandbreedtebehoeften van vandaag en de toekomst.
  • AOS-CX 10.4: de nieuwe versie van AOS-CX introduceert uitgebreide toegangsfuncties voor het besturingssysteem, terwijl CX-differentiatoren worden uitgebreid tot de toegangslaag van het netwerk.
  • NetEdit 2.0 van Aruba met Network Analytics Engine: de sterk verbeterde versie van de NetEdit-configuratiesoftware integreert nu met de Network Analytics Engine.

Meer informatie:
Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is een wereldwijd toonaangevende leverancier van netwerkoplossingen voor de volgende generatie voor ondernemingen van elke omvang. De onderneming levert IT- en cyberbeveiligingsoplossingen die organisaties de mogelijkheid bieden om de nieuwste generatie mobiele gebruikers te bedienen, die afhankelijk zijn van cloudgebaseerde zakelijke apps voor elk aspect van hun persoonlijke en zakelijke activiteiten.

Surf voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter en Facebook. Voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Social via community.arubanetworks.com.

Aruba6300_6400_family_FT.jpg
273.84 KB

Aruba6300F_family.jpg
345.45 KB

NAE_dashboard_faults.jpg
2.55 MB
Laatste van Aruba Nederland
HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 1 jaar en 126 dagen

Logo Progress Communications
Aruba Nederlan.. contact

Logo Aruba Nederland

Aruba Nederlan.. sociaal

Aruba Nederlan.. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl