Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Nieuwe CX-serie switches met cloud-native besturingssysteem integreert closed-loop automatisering en analytics voor vereenvoudigde werking

Amstelveen, 23 oktober 2019 – Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE), verandert de spelregels op het gebied van IT-netwerken met innovatieve switches en software, die zijn ontworpen voor de unieke behoeften van de hedendaagse enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen. Het portfolio CX Switches bestaat nu uit de Aruba CX 6300 met vaste configuratie en de CX 6400 voor modulaire toegang, aggregatie en core-switching. Samen met het vernieuwde AOS-CX-besturingssysteem krijgen netwerkoperators hiermee toegang tot een eenvoudig end-to-end switchingplatform dat bijdraagt aan een sterke verbetering van hun bedrijfsresultaten.

Aruba is het eerste bedrijf dat één enkel switchingplatform levert, dat draait op een modern netwerkbesturingssysteem – AOS-CX – en dat geschikt is voor gebruik in zowel enterprise-omgevingen als het datacenter. Het cloud-native platform is daarnaast geoptimaliseerd door Aruba's krachtige Network Analytics Engine (NAE), die gebruikmaakt van ingebouwde analytics en automatisering om beheer te vereenvoudigen, het verhelpen van problemen met applicatieprestaties te versnellen, en veelvoorkomende netwerkproblemen op te lossen.
image
“In een edge-to-cloud architectuur vormt AI-gestuurde automatisering het hart; en om optimaal bruikbaar te zijn, vereist het een intelligente infrastructuur als basis”, zegt Keerti Melkote, President en oprichter van Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise. “Wij geloven dat AI de sleutel is tot het analyseren van data en het leveren van waardevolle inzichten, die netwerkoperators in staat stellen om enkele van de meest urgente problemen op het gebied van IT op te lossen. Onze toekomstvisie is een cloud-native architectuur die bedrijven echte flexibiliteit biedt en zorgt voor nieuwe digitale ervaringen. Met de introductie vandaag zetten we een grote stap in die richting.”

Bedrijven kunnen er niet langer op vertrouwen dat ze concurrerend blijven dankzij de groeiende prestaties en bandbreedtes van netwerken alleen. Een modern bedrijf heeft een geavanceerde netwerkarchitectuur nodig, die zijn eigen prestaties bijstuurt dankzij closed-loop automatisering en zorgt voor de ondersteuning van kritische applicaties, betere bescherming tegen aanvallen en optimale flexibiliteit. Tot nu toe hebben netwerkoperators te maken met niet-flexibele architecturen, vooral als ze netwerken beheren in bedrijfsvestigingen, op enterprise-campussen en in datacenters. Deze architecturen vereisen veel handmatige handelingen die moeten worden uitgevoerd in verschillende besturingssystemen, wat resulteert in gefragmenteerde besturingssystemen en netwerken die niet geschikt zijn voor het draaien van moderne applicaties, en die grotendeels gevuld zijn met niet-gestructureerde en daarom niet-bruikbare data.

Onderzoeksbureau Gartner: “Naarmate de frequentie van updates hoger wordt, wordt het voor netwerkoperators steeds lastiger om bij iedere update handmatig honderden en soms zelfs duizenden netwerkwijzigingen in te plannen en te implementeren. Het handmatig aanbrengen van wijzigingen is niet alleen onpraktisch, maar kan ook grote fouten tot gevolg hebben.”[1] Handmatige processen kunnen het vermogen van een organisatie om snel te bewegen, te innoveren en te floreren in een concurrerende markt in sterke mate belemmeren. Bovendien kunnen veel van deze hindernissen worden overwonnen met een cloud-native infrastructuur.

Volgens Gartner vertoont een cloud-native infrastructuur de volgende kenmerken.
  • Modulariteit – het netwerk biedt mogelijkheden voor de onafhankelijke ‘verpakking’ van diensten (zoals containers of serverloze functies).
  • Programmeerbaarheid – het netwerk ondersteunt beheer via API's.
  • Elasticiteit – de inzet van middelen kan dynamisch worden opgeschaald of verlaagd op geautomatiseerde en gereguleerde wijze.
  • Veerkracht – diensten zijn losjes aan elkaar gekoppelde eenheden die onafhankelijk van elkaar werken.[2]
“Moderne ondernemingen hebben behoefte aan een edge-to-cloud netwerk dat draait op een gemeenschappelijk platform voor automatisering en operationele efficiëntie, zodat netwerkoperators zich kunnen concentreren op bedrijfskritische activiteiten.”

image

Eén besturingssysteem. Eén ASIC-architectuur. Eén bedrijfsmodel.
Voortbouwend op de innovatieve CX 8400-serie core switches en het AOS-CX-besturingssysteem – wat heeft gezorgd voor veel nieuwe klanten –, introduceert Aruba een switchportfolio dat met één enkel besturingsmodel antwoord geeft op de vragen van enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenters. Hiermee realiseert Aruba een aanzienlijke vereenvoudiging van de netwerkactiviteiten. De nieuwe platforms in het Aruba CX Switching-portfolio bevatten de belangrijkste elementen van een moderne netwerkinfrastructuur.
  • Aruba CX 6300-serie en CX 6400-serie switches met Aruba's zevende generatie ASIC-architectuur: de Aruba CX 6300-serie is een stapelbare familie van schakelaars, die flexibele groei biedt dankzij een uit tien onderdelen bestaand virtueel schakelraamwerk (VSF), en biedt 10/25/50 gigabit uploadsnelheden voor de bandbreedtebehoeften van vandaag en de toekomst.
  • AOS-CX 10.4: de nieuwe versie van AOS-CX introduceert uitgebreide toegangsfuncties voor het besturingssysteem, terwijl CX-differentiatoren worden uitgebreid tot de toegangslaag van het netwerk.
  • NetEdit 2.0 van Aruba met Network Analytics Engine: de sterk verbeterde versie van de NetEdit-configuratiesoftware integreert nu met de Network Analytics Engine.

Meer informatie:
Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is een wereldwijd toonaangevende leverancier van netwerkoplossingen voor de volgende generatie voor ondernemingen van elke omvang. De onderneming levert IT- en cyberbeveiligingsoplossingen die organisaties de mogelijkheid bieden om de nieuwste generatie mobiele gebruikers te bedienen, die afhankelijk zijn van cloudgebaseerde zakelijke apps voor elk aspect van hun persoonlijke en zakelijke activiteiten.

Surf voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter en Facebook. Voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Social via community.arubanetworks.com.

Aruba6300_6400_family_FT.jpg
273.84 KB

Aruba6300F_family.jpg
345.45 KB

NAE_dashboard_faults.jpg
2.55 MB
Eerder van Aruba Nederland
23 okt 2019 Aruba introduceert als eerste veelzijdig end-to-end switchingportfolio voor enterprise-campus, bedrijfsvestigingen en datacenteromgevingen

7 feb 2019 Mid-marketbedrijven koploper in digitale werkplek

29 okt 2018 Onderzoek Aruba: Europese werknemers zijn ‘securitymoe’
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Progress Communications

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl