www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Whizpr

PQR realiseert flexibele capaciteit bij gemeente Barneveld

De Meern - IT-dienstverlener PQR heeft eenovereenkomst getekend met de gemeente Barneveld voor het leveren, implementeren en beheren van haar nieuwe IT-omgeving. De totaaloplossing die PQR de gemeente biedt bestaat uit een private IaaS-omgeving voor de datacenters van de gemeente, met onder andere nieuwe servers, storage, het core-netwerk en een VDI-werkplekoplossing. De overeenkomst geldt voor een periode van vijf jaar.

PQR gaat in Barneveld werken op basis van PQR Flexible Capacity. Deze nieuwe dienst is gebaseerd op het pay-per-use-concept van HPE Greenlake.

Betalen naar gebruik
PQR won de aanbesteding mede door de grote mate van flexibiliteit die het kan bieden. Zo maakt de gemeente Barneveld straks dankzij PQR Flexible Capacity gebruik van een schaalbare infrastructuur, waarbij ze alleen betaalt voor het daadwerkelijke gebruik.

MarcoLesmeister, commercieel directeur bij PQR: "Doordat de gemeente Barneveld flexibel kan op- en afschalen hoeft de gemeente geen extra capaciteit in te kopen voor mogelijk grotere behoefte in de toekomst. De gemeente betaalt nu alleen voor wat ze afneemt, zonder dat ze daar zelf enige moeite voor hoeft te doen. PQR doet het capacity management en houdt in de gaten of er nog voldoende capaciteit beschikbaar is. De hardware staat echter wel gewoon in het datacenter van de klant wat, zeker voor de overheid, belangrijk is in verband met wensen en eisen op het gebied van veiligheid en privacy."

Maarten Spijkers, verantwoordelijk voor Pointnext Services bij HPE, geeft aan dat PQR met deze ontwikkeling een belangrijke stap heeft gezet in het leveren van pay-per-use-modellen: “Steeds meer klanten willen hun infrastructuur afrekenen naar gebruik. PQR vult hier dan ook een daadwerkelijke klant- en marktbehoefte in. De samenwerking met PQR bij de gemeente Barneveld is belangrijk voor HPE omdat PQR hiermee perfect aansluit bij de ‘as-a-Service’-strategie. PQR heeft een belangrijke verschuiving gemaakt van de traditionele reseller naar een partner die klanten helpt met het afnemen van een flexibele infrastructuur."

Transitie naar SaaS
Gemeente Barneveld verwacht dat het overgrote deel van de applicaties die nu gebruikt worden binnen nu en vijf jaar als SaaS-dienst wordt aangeboden. Omdat PQR zowel levering, implementatie als beheer van de nieuwe IT-omgeving voor zijn rekening neemt, kan de transitie vlekkeloos verlopen. Daarnaast worden het platform en alle applicaties continu gemonitord en geüpdatet. In de toekomst zullen de gemeente Barneveld en PQR ook de mogelijkheden van ontsluiting naar de public cloud onderzoeken.

Over PQR
Als cloud integrator adviseert, levert én beheert PQR hybride cloud-omgevingen voor een groot aantal klanten in heel Nederland. Dankzij jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken, inclusief bijbehorende managed services, transformeert PQR infrastructuren tot stabiele en dynamische werkomgevingen. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg. Naast aantoonbare referenties beschikt PQR over hoge partner statussen en certificeringen. PQR is Citrix Platinum Solution Advisor, Hewlett Packard Enterprise Platinum Partner, Ivanti Platinum Partner, Microsoft Gold Partner, Nutanix Elite Partner, NVIDIA Elite Partner en VMware Premier Partner.

Bij PQR draaien diensten niet om IT, maar om oplossingen en de mensen die we daarmee helpen. Rust is wat wij maken en daarin willen wij de beste zijn in Nederland, zodat onze klanten kunnen werken en groeien. De IT-professionals van PQR streven op elke dag naar de hoogste kwaliteit producten, diensten en service voor hun klanten én hun eindgebruikers. PQR is opgericht in 1990 en heeft kantoren in De Meern en Amsterdam en telt meer dan 180 medewerkers. www.pqr.com

PQR
Afdeling Marketing
Tel: 030 - 6629729
E-mail: marketing@pqr.nl

Whizpr
Paul Maris / Milan Vaassen
Tel: 0317 - 410 483
E-mail: pqr@whizpr.nl
Laatste van PQR B.V.
PQR en Northwave introduceren gezamenlijk nieuw Cyber Security-aanbod

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

PQR realiseert flexibele capaciteit bij gemeente Barneveld
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
PQR B.V. contact

Logo PQR B.V.

info@pqr.nl
  www.pqr.com
PQR B.V. sociaal

PQR B.V. tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT