www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Marktleider meldt significante groei in jaarlijks terugkerende omzet, toonaangevende NPS-score en aanhoudende adoptie door klanten van innovatief nieuw licentiemodel op basis van abonnementen

Utrecht, 22 oktober 2019Veeam® Software, leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, publiceert zijn resultaten over Q3 2019 en gaat daardoor nog altijd aan kop in de markt. In een zeer competitieve markt waarin zowel legacy- als nieuwe spelers het niet redden, rapporteert Veeam een nieuw kwartaal met dubbele groeicijfers, een stijging in jaarlijks terugkerende omzet van 24 procent ten opzichte van 2018 en een toenemend gebruik van het nieuwe Veeam Universal License-abonnementsmodel (VUL) met 108 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Ook rapporteerde Veeam een Net Promoter Score (NPS) van 75 in zijn jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Met deze score overtreft Veeam voor het zesde jaar op rij het marktgemiddelde

Ratmir Timashev, medeoprichter en Executive Vice President (EVP) of Sales & Marketing van Veeam: “2019 is tot nu toe een fantastisch jaar voor Veeam. We passeerden niet alleen één miljard dollar in jaarlijkse omzet, maar zorgen daarnaast voor innovatie op het gebied van klantervaring met nieuwe VUL-abonnementsvormen en product-releases. In ons meest recente fiscale kwartaal zagen we groei binnen alle markten, en met name onze abonnementenbusiness. Daardoor steeg ons klantaantal naar 365.000. In Q4 kondigen we nieuwe oplossingen aan die zowel ons marktleiderschap als de klanttevredenheid ondersteunen.”

Highlights derde kwartaal 2019
  • Veeam’s Enterprise-business groeide met 20 procent ten opzichte van 2018. Het bedrijf bedient inmiddels 81 procent van de Fortune 500- en 66 procent van de Global 2000-bedrijven, waaronder ABM, United Healthcare, Carmax en Micron. In totaal heeft Veeam 365.000 klanten. Onder zijn nieuwe klanten vallen Reynolds, Bahrain Credit, British Columbia Forest Practices Board, LCR Group, Azzurri Group, KPN, Vancouver Canucks en Sydney Living Museums.
  • Veeam Backup for Microsoft Office 365 groeide met 113 procent ten opzichte van vorig jaar. Veeam Backup for Microsoft Office 365 is inmiddels door meer dan 84.000 organisaties gedownload, oftewel meer dan negen miljoen gebruikerspostvakken.
  • Het Veeam Cloud & Service Provider-programma (VCSP) bestaat uit meer dan 24.500 partners. 4.000 van hen zijn tevens gekwalificeerd voor het leveren van cloudback-up en DRaaS met behulp van Veeam Cloud Connect.
  • Reseller-allianties met Hewlett Packard Enterprise (HPE), Cisco, NetApp en Lenovo zorgden voor een transactiegroei van 92 procent ten opzichte van 2018 en 28 procent ten opzichte van Q2 2019.
  • Veeam is voor het vierde opeenvolgende jaar terug te vinden in de Forbes 2019 Cloud 100: de definitieve ranglijst van de top 100 private-cloudbedrijven van de wereld. De ranglijst wordt door Forbes gepubliceerd in samenwerking met Bessemer Venture Partners en Salesforce Ventures.

Meer informatie? Ga naar www.veeam.com

Supporting quotes
“De afgelopen jaren heeft Veeam zijn positie verstevigd als toonaangevende leverancier van back-up- en recovery-oplossingen voor virtuele, fysieke en cloudomgevingen. Veeam’s partnergerichte strategie en mogelijkheid om zich aan te passen aan de markt met een gerichte aanpak zijn de hoekstenen van het aanhoudende succes. Hierdoor is Veeam in staat consistente omzet te genereren met dubbele groeicijfers in een volwassen marktsegment dat doorgaans slechts lage groeicijfers laat zien.” – Andrew Smith, Research Manager, IDC’s Infrastructure Platforms and Technologies-groep.

“Als we voor onze klanten niet snel data kunnen herstellen, kan dat een grote impact hebben op de maatschappij. Een van onze klanten biedt planningsinformatie voor het openbaar vervoer. Als die data niet beschikbaar is, beschikken miljoenen reizigers niet over de informatie die ze nodig hebben om hun reis te plannen. Veeam zorgt ervoor dat de data altijd beschikbaar is, zodat de klant zich kan richten op zijn bijdrage aan de maatschappij.” – Thing Zhu, Technical Director, KPN.

“Met point-in-time analytics binnen handbereik kunnen we proactief issues binnen onze restaurants oplossen. Als een van onze restaurants afwijkende personeelskosten laat zien, draaien we een extra rapportage uit voor verder onderzoek. Als de verkopen dalen, kunnen we de oorzaak snel vaststellen en geïnformeerde beslissingen nemen die de operationele efficiëntie verbeteren. Daardoor behoudt elk merk zijn leidende positie in een zeer competitieve markt. Onze legacy-back-up voldeed niet aan onze businessbehoeften. Veeam Backup & Replication tilt de BC- en DR-strategie van Azzurri naar een hoger niveau. Veeam beschermt data geanalyseerd door IBM Cognos, een BI-analyticsoplossing die Azzurri voorziet van gedetailleerde sales-, voedselkosten-, personeelskosten- en financiële rapportages. Veeam verlaagt de hersteltijd van dagen naar minuten, waardoor data continu beschikbaar is voor Cognos en Azzurri verborgen inzichten in de dagelijkse bedrijfsvoering van de restaurants kan blootleggen. – Jon Lee, IT Infrastructure Manager, Azzurri Group.

“Als we een bedrag zouden hangen aan de waarde van Veeam voor onze organisatie, zou dat miljoenen dollars zijn. Als ons oude datacenter was afgebrand, waren we al onze data kwijt geweest. Maar als er nu iets met het bedrijf zou gebeuren, is Veeam de held van de dag.” – Ashlen Naicker, ICT Executive, LCR Group.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-up-oplossingen die Cloud Data Management leveren. Het Veeam Availability Platform is de meest complete back-up-oplossing die klanten helpt succes te behalen in de vijf fases van Cloud Data Management. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 68.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 24.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.

Tags bij dit bericht
Eerder van Veeam Software
8 nov 2019 Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

30 okt 2019 Veeam Appoints Jim Kruger as Chief Marketing Officer

22 okt 2019 Dubbele groeicijfers in Q3 2019: Veeam blijft clouddatamanagement markt domineren
Persberichten van woensdag 13 november 2019
Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl