Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit

Meer dan 850 MSP’s komen bijeen op DattoCon19 in Parijs om bedrijfskritieke IT-problemen voor het mkb te bespreken en binnen de MSP-community te netwerken

(DattoCon) Parijs, 22 oktober 2019 -- Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van IT-oplossingen geleverd via Managed Service Providers (MSP’s), opent DattoCon19 in Parijs met een boodschap van ‘steun’ en ‘investering’ voor de zich sterk ontwikkelende Europese MSP-community. De vijfde editie van de jaarlijkse Europese partnerconferentie van het bedrijf verwelkomt ruim 850 MSP’s uit 26 landen, waarmee het de grootste DattoCon ooit in Europa is.

Volgens Canalys was er tussen 2016 en 2018 ieder jaar een stijging van 25 procent in de uitgaven van het mkb aan managed services van IT-providers. De toename van het aantal bezoekers van DattoCon met meer dan zeventig procent ten opzichte van vorig jaar weerspiegelt deze groei. Dit onderstreept ook de wens voor meer educatie, best practices, oplossingen en de kans om te netwerken binnen de Europese channel.

“Europese MSP’s spelen de rol van strategisch IT-adviseur voor het mkb. Zij zetten continuity- en securityoplossingen in om de toegang tot data en applicaties te beschermen in een omgeving die onderhevig is aan strikte wet- en regelgeving, en waarin bewezen is dat cyberaanvallen en datalekken kunnen voorkomen”, zegt Tim Weller, CEO van Datto. “Het doel van Datto is om de efficiëntie en groei van deze MSP’s te stimuleren. Dat doen we middels een open omgeving waarin we technologieën bieden met het gebruiksgemak waarvan we weten dat kleinere bedrijven dit nodig hebben, en die MSP’s waarderen, zodat ze hun groeiende klantenbestand kunnen beheren.”

“De energie en kennisdeling op dit evenement ten tijde van de huidige transformatie van de IT-industrie is uitzonderlijk”, zegt Mark Simon, Managing Director EMEA bij Datto. “Een belangrijk uitgangspunt voor Datto is de uitbreiding van het MSP-ecosysteem. Het organiseren van dit evenement gaat hand in hand met onze investering in een sterke partnercommunity in heel Europa.”

Datto heeft verschillende nieuwe producten aangekondigd tijdens het evenement, waaronder de volgende.
  • Cloud Continuity voor pc’s, nu beschikbaar in Europa en Canada. Deze oplossing biedt image-based, alles-in-een business continuity voor pc’s op basis van Datto’s eigen technologie, waarvoor octrooi is aangevraagd. De tool maakt doorlopende back-ups en beschermt kritieke data tegen ransomwareaanvallen, onbedoelde verwijdering en in het geval van verloren of gestolen apparaten. MSP’s kunnen nu een volledig pc-image of individuele files herstellen zonder dat er een lokaal apparaat voor nodig is. Zij hebben toegang tot betrouwbare back-ups en kunnen eenvoudig images virtualiseren in de Datto Cloud.
  • Updates van Datto Networking, waaronder een nieuwe, native integratie met Datto RMM, die ondersteuning van eindgebruikers stroomlijnt door het aantal verschillende beheerportals terug te brengen. Partners kunnen nu eenvoudig performance beoordelen, apparaten in een netwerk identificeren en poorten op afstand beheren vanuit de nieuw ontworpen RMM-interface – allemaal zonder extra kosten.
  • Gebruik van single sign-on (SSO) met Datto RMM biedt MSP’s een centraal punt voor het beheren van RMM-gebruikerstoegang. Door slechts eenmalig te hoeven inloggen, verminderen MSP’s het aantal inlogschermen wanneer zij schakelen tussen Datto-oplossingen. Als onderdeel van Datto’s toewijding om MSP’s te helpen de IT-omgeving van hun klanten te beveiligen, wordt twee-factorauthenticatie (2FA) verplicht voor alle RMM-gebruikers om hun accounts te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang. Ook wordt een gratis bibliotheek met scriptcomponenten geïntroduceerd voor Datto RMM-gebruikers, met maandelijkse updates en allemaal beschikbaar zonder extra kosten voor Datto RMM-gebruikers.
  • De SIRIS 4-lijn van apparaten voor Business Continuity and Disaster Recovery (BCDR) is nu compleet door de introductie van SIRIS 4 Business. De nieuwe Intel Skylake CPU’s zijn nog krachtiger en het corrigerend geheugen draagt bij aan betrouwbaardere back-ups. Een andere Continuity-update is Recovery Launchpad, een gloednieuw cloudherstelprogramma met een netwerkconfiguratie-interface waarmee MSP’s hun klanten na een calamiteit sneller weer aan het werk krijgen. Nieuw is ook de Universal Backup-ondersteuning voor elk systeem dat op VMware draait, zoals VoIP en beveiligingssystemen. Hierdoor krijgen MSP’s de mogelijkheid niet alleen belangrijke datasystemen van hun klanten te beschermen, maar ook alle andere bedrijfskritische systemen.
  • De nieuwste release van Autotask PSA bevat een nieuwe integratie met Microsoft Active Directory, die automatisch de lijst met contactpersonen in Autotask PSA bijwerkt. Dit zorgt voor meer accurate facturatie en verbeterde beveiliging. De release bevat ook een revisie van de gebruikersinterface van Configuration Items, waardoor de efficiëntie wordt verhoogd bij het beheren van de talloze soorten apparaten en assets die in kaart worden gebracht met de RMM-tool van de MSP.
  • SaaS-bescherming biedt een nieuw, gestroomlijnd proces voor het onboarden van klanten, waardoor het voor MSP’s makkelijker wordt nieuwe klanten toe te voegen. Ook is uitgebreide ondersteuning aangekondigd voor Microsoft Teams-back-up met inbegrip van Files, Conversations en Calendar.
Om aan de eisen van het Europese mkb te blijven voldoen, werft Datto in Europa doorlopend senior managers en medewerkers, met een speciale focus op Success Teams. Hierdoor kunnen nieuwe MSP-partners de potentie van de technologieën realiseren, hun omzet verbeteren en efficiënt groeien. Datto heeft op dit moment bijna driehonderd medewerkers in dienst, verspreid over acht kantoren in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, DACH, Nordics en de Benelux, en blijft op zoek naar nieuw talent. Datto heeft recent een nieuw datacenter in München geopend en breidt zijn kantoren uit naar Kopenhagen voor een sterkere aanwezigheid in de Scandinavische regio.

Over Datto
Als ’s werelds toonaangevende leverancier van IT-oplossingen geleverd door managed service providers (MSP’s) gelooft Datto dat er geen limiet zit aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt business continuity en disaster recovery, netwerken, businessmanagement en back-up- en synchronisatieoplossingen en heeft daarnaast een uniek ecosysteem van partners gecreëerd. Dit ecosysteem levert Datto-oplossingen aan bedrijven overal ter wereld. Sinds zijn oprichting in 2007 heeft Datto honderden awards in ontvangst mogen nemen voor zijn snelle groei, uitstekende producten, superieure technische support en voor het bevorderen van een fijne werkplek. Het internationale hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Ook heeft het bedrijf vestigingen in Australië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Nederland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie datto.com
Laatste van Datto
Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding
Datto contact

Logo Datto

EMEApartners@datto.com
  www.datto.com
Datto sociaal

Datto tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT