www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 3 dagen geleden)
PR: LEWIS

Datto organiseert zijn grootste Europese conferentie voor Managed Service Providers ooit

Meer dan 850 MSP’s komen bijeen op DattoCon19 in Parijs om bedrijfskritieke IT-problemen voor het mkb te bespreken en binnen de MSP-community te netwerken

(DattoCon) Parijs, 22 oktober 2019 -- Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van IT-oplossingen geleverd via Managed Service Providers (MSP’s), opent DattoCon19 in Parijs met een boodschap van ‘steun’ en ‘investering’ voor de zich sterk ontwikkelende Europese MSP-community. De vijfde editie van de jaarlijkse Europese partnerconferentie van het bedrijf verwelkomt ruim 850 MSP’s uit 26 landen, waarmee het de grootste DattoCon ooit in Europa is.

Volgens Canalys was er tussen 2016 en 2018 ieder jaar een stijging van 25 procent in de uitgaven van het mkb aan managed services van IT-providers. De toename van het aantal bezoekers van DattoCon met meer dan zeventig procent ten opzichte van vorig jaar weerspiegelt deze groei. Dit onderstreept ook de wens voor meer educatie, best practices, oplossingen en de kans om te netwerken binnen de Europese channel.

“Europese MSP’s spelen de rol van strategisch IT-adviseur voor het mkb. Zij zetten continuity- en securityoplossingen in om de toegang tot data en applicaties te beschermen in een omgeving die onderhevig is aan strikte wet- en regelgeving, en waarin bewezen is dat cyberaanvallen en datalekken kunnen voorkomen”, zegt Tim Weller, CEO van Datto. “Het doel van Datto is om de efficiëntie en groei van deze MSP’s te stimuleren. Dat doen we middels een open omgeving waarin we technologieën bieden met het gebruiksgemak waarvan we weten dat kleinere bedrijven dit nodig hebben, en die MSP’s waarderen, zodat ze hun groeiende klantenbestand kunnen beheren.”

“De energie en kennisdeling op dit evenement ten tijde van de huidige transformatie van de IT-industrie is uitzonderlijk”, zegt Mark Simon, Managing Director EMEA bij Datto. “Een belangrijk uitgangspunt voor Datto is de uitbreiding van het MSP-ecosysteem. Het organiseren van dit evenement gaat hand in hand met onze investering in een sterke partnercommunity in heel Europa.”

Datto heeft verschillende nieuwe producten aangekondigd tijdens het evenement, waaronder de volgende.
  • Cloud Continuity voor pc’s, nu beschikbaar in Europa en Canada. Deze oplossing biedt image-based, alles-in-een business continuity voor pc’s op basis van Datto’s eigen technologie, waarvoor octrooi is aangevraagd. De tool maakt doorlopende back-ups en beschermt kritieke data tegen ransomwareaanvallen, onbedoelde verwijdering en in het geval van verloren of gestolen apparaten. MSP’s kunnen nu een volledig pc-image of individuele files herstellen zonder dat er een lokaal apparaat voor nodig is. Zij hebben toegang tot betrouwbare back-ups en kunnen eenvoudig images virtualiseren in de Datto Cloud.
  • Updates van Datto Networking, waaronder een nieuwe, native integratie met Datto RMM, die ondersteuning van eindgebruikers stroomlijnt door het aantal verschillende beheerportals terug te brengen. Partners kunnen nu eenvoudig performance beoordelen, apparaten in een netwerk identificeren en poorten op afstand beheren vanuit de nieuw ontworpen RMM-interface – allemaal zonder extra kosten.
  • Gebruik van single sign-on (SSO) met Datto RMM biedt MSP’s een centraal punt voor het beheren van RMM-gebruikerstoegang. Door slechts eenmalig te hoeven inloggen, verminderen MSP’s het aantal inlogschermen wanneer zij schakelen tussen Datto-oplossingen. Als onderdeel van Datto’s toewijding om MSP’s te helpen de IT-omgeving van hun klanten te beveiligen, wordt twee-factorauthenticatie (2FA) verplicht voor alle RMM-gebruikers om hun accounts te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang. Ook wordt een gratis bibliotheek met scriptcomponenten geïntroduceerd voor Datto RMM-gebruikers, met maandelijkse updates en allemaal beschikbaar zonder extra kosten voor Datto RMM-gebruikers.
  • De SIRIS 4-lijn van apparaten voor Business Continuity and Disaster Recovery (BCDR) is nu compleet door de introductie van SIRIS 4 Business. De nieuwe Intel Skylake CPU’s zijn nog krachtiger en het corrigerend geheugen draagt bij aan betrouwbaardere back-ups. Een andere Continuity-update is Recovery Launchpad, een gloednieuw cloudherstelprogramma met een netwerkconfiguratie-interface waarmee MSP’s hun klanten na een calamiteit sneller weer aan het werk krijgen. Nieuw is ook de Universal Backup-ondersteuning voor elk systeem dat op VMware draait, zoals VoIP en beveiligingssystemen. Hierdoor krijgen MSP’s de mogelijkheid niet alleen belangrijke datasystemen van hun klanten te beschermen, maar ook alle andere bedrijfskritische systemen.
  • De nieuwste release van Autotask PSA bevat een nieuwe integratie met Microsoft Active Directory, die automatisch de lijst met contactpersonen in Autotask PSA bijwerkt. Dit zorgt voor meer accurate facturatie en verbeterde beveiliging. De release bevat ook een revisie van de gebruikersinterface van Configuration Items, waardoor de efficiëntie wordt verhoogd bij het beheren van de talloze soorten apparaten en assets die in kaart worden gebracht met de RMM-tool van de MSP.
  • SaaS-bescherming biedt een nieuw, gestroomlijnd proces voor het onboarden van klanten, waardoor het voor MSP’s makkelijker wordt nieuwe klanten toe te voegen. Ook is uitgebreide ondersteuning aangekondigd voor Microsoft Teams-back-up met inbegrip van Files, Conversations en Calendar.
Om aan de eisen van het Europese mkb te blijven voldoen, werft Datto in Europa doorlopend senior managers en medewerkers, met een speciale focus op Success Teams. Hierdoor kunnen nieuwe MSP-partners de potentie van de technologieën realiseren, hun omzet verbeteren en efficiënt groeien. Datto heeft op dit moment bijna driehonderd medewerkers in dienst, verspreid over acht kantoren in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, DACH, Nordics en de Benelux, en blijft op zoek naar nieuw talent. Datto heeft recent een nieuw datacenter in München geopend en breidt zijn kantoren uit naar Kopenhagen voor een sterkere aanwezigheid in de Scandinavische regio.

Over Datto
Als ’s werelds toonaangevende leverancier van IT-oplossingen geleverd door managed service providers (MSP’s) gelooft Datto dat er geen limiet zit aan wat kleine en middelgrote bedrijven kunnen bereiken met de juiste technologie. Datto biedt business continuity en disaster recovery, netwerken, businessmanagement en back-up- en synchronisatieoplossingen en heeft daarnaast een uniek ecosysteem van partners gecreëerd. Dit ecosysteem levert Datto-oplossingen aan bedrijven overal ter wereld. Sinds zijn oprichting in 2007 heeft Datto honderden awards in ontvangst mogen nemen voor zijn snelle groei, uitstekende producten, superieure technische support en voor het bevorderen van een fijne werkplek. Het internationale hoofdkantoor van Datto staat in Norwalk, Connecticut (VS). Ook heeft het bedrijf vestigingen in Australië, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Nederland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. Bezoek voor meer informatie datto.com
Laatste van Datto
Datto benoemt Radhesh Menon als nieuwe Chief Product Officer

Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Verstreken tijd: 2 jaar en 3 dagen
Datto contact

Logo Datto

EMEApartners@datto.com
  www.datto.com
Datto sociaal

Datto tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix