ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Cyxtera zet Europese uitbreiding voort met datacenter in Amsterdam en bredere uitrol CXD-beschikbaarheidsplatform

Reactie op klantvraag naar veilige, compliant infrastructuur in hoofdmarkten

Amsterdam, 22 oktober 2019 – Cyxtera Technologies, het bedrijf dat zich richt op veilige infrastructuren, opent in het eerste kwartaal van 2020 een nieuw Europees datacenter in Amsterdam. Het nieuwe Cyxtera-datacenter biedt een zeer verbonden, veilig infrastructuurplatform van wereldklasse dat klanten ondersteunt in het snel veranderende regelgevingslandschap. Ook heeft het bedrijf plannen om CXD, zijn on-demand datacenterplatform, uit te breiden naar Frankfurt en Amsterdam.

Met het nieuwe datacenter in Amsterdam groeit de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf naar bijna 884.000 vierkante meter en 248 megawatt. Het datacenter werd geselecteerd in samenwerking met CyrusOne, een real estate investment trust (REIT). Cyxtera huurt ruim 8.800 vierkante meter aan technische ruimte en 3 megawatt aan energie bij AMS1, een datacentercampus in Polanen Park. Nederland is een van de meest verbonden landen ter wereld en een van de meest toonaangevende datacentermarkten van Europa. Amsterdam is daarnaast de thuisbasis van AMS-IX, de toonaangevende internetbeurs.

“Met de opening van ons Amsterdamse datacenter komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten”, zegt Alex Pearson, Senior Vice President International Sales bij Cyxtera. “Dit is een belangrijke uitbreiding voor onze Europese aanwezigheid. Het nieuwe datacenter zal met name belangrijk zijn voor bedrijven in de finance-, productie- en technologiesectoren die vaak op zoek zijn naar colocatieruimte in deze markt.”

Tesh Durvasula, European President van CyrusOne. “AMS1 is een colocatie-datacentercampus in Polanen Park. De campus is nog niet af, maar biedt nu al een totaal van 72 megawatt aan energie voor cloudleveranciers, systeemintegrators en multinationals. CyrusOne voorziet in op maat gemaakte, veilige en flexibele datacenteroplossingen. De oplossingen verlagen de bedrijfskosten en bieden ongeëvenaarde beveiliging en controle. Cyxtera komt hiermee tegemoet aan de regionale vraag naar meer datacentercapaciteiten en biedt klanten de betrouwbaarheid, security en connectiviteit die ze nodig hebben om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. We zijn trots om met ze samen te werken en de gehele markt te bedienen.”

Bredere uitrol van CXD

Cyxtera werkt ook aan de uitbreiding van CXD, het on-demand datacenterplatform van het bedrijf. Het platform wordt in het eerste kwartaal van 2020 uitgerold in zowel Amsterdam als Frankfurt. CXD is een slim, met software te programmeren platform dat klanten in staat stelt eenvoudig interconnectie- en infrastructuurdiensten af te nemen, uit te rollen en te configureren. Zo breiden ze bestaande colocatie-omgevingen snel uit en versnellen ze hun time-to-market in nieuwe locatie. En wanneer CXD wordt gebruikt via een API of webportal besparen bedrijven ook nog eens veel tijd en kosten die normaal gesproken gepaard gaan met eigen infrastructuurinitiatieven.

“Organisaties willen de controle en security van een eigen infrastructuur en de snelheid en flexibiliteit van de cloud”, aldus Randy Rowland, President of Data Center Services bij Cyxtera. “De on-demand infrastructuur van CXD voldoet aan de eisen van cloud-first initiatieven, maar dan met complete controle over de omgeving. Dit is met name belangrijk voor het Europese continent nu bedrijven zich voorbereiden op problemen rondom de locatie van data in navolging van Brexit.”

Meer weten over de datacenteroplossingen van Cyxtera? Ga naar www.cyxtera.com/data-center-services.

Over Cyxtera
Cyxtera Technologies combineert een wereldwijde aanwezigheid van meer dan 50 best-in-class datacenters met een modern, cloud- en hybrid-ready security- en analytics-aanbod. Met zijn oplossingen voorziet het bedrijf meer dan 3.500 organisaties, overheidsinstanties en serviceproviders van een geïntegreerd, veilig en cyber-resilient infrastructuurplatform voor kritische applicaties en systemen. Meer weten over Cyxtera? Ga naar www.cyxtera.com.

Contact details
James Thorniley – Chameleon
james.thorniley@madebychameleon.com
Laatste van Cyxtera Technologies
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar

Logo LVTPR
Cyxtera Techno.. contact

Logo Cyxtera Technologies

0800-028-8563
  sales@cyxtera.com
  www.cyxtera.com
Cyxtera Techno.. sociaal

Cyxtera Techno.. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl