www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Reactie op klantvraag naar veilige, compliant infrastructuur in hoofdmarkten

Amsterdam, 22 oktober 2019 – Cyxtera Technologies, het bedrijf dat zich richt op veilige infrastructuren, opent in het eerste kwartaal van 2020 een nieuw Europees datacenter in Amsterdam. Het nieuwe Cyxtera-datacenter biedt een zeer verbonden, veilig infrastructuurplatform van wereldklasse dat klanten ondersteunt in het snel veranderende regelgevingslandschap. Ook heeft het bedrijf plannen om CXD, zijn on-demand datacenterplatform, uit te breiden naar Frankfurt en Amsterdam.

Met het nieuwe datacenter in Amsterdam groeit de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf naar bijna 884.000 vierkante meter en 248 megawatt. Het datacenter werd geselecteerd in samenwerking met CyrusOne, een real estate investment trust (REIT). Cyxtera huurt ruim 8.800 vierkante meter aan technische ruimte en 3 megawatt aan energie bij AMS1, een datacentercampus in Polanen Park. Nederland is een van de meest verbonden landen ter wereld en een van de meest toonaangevende datacentermarkten van Europa. Amsterdam is daarnaast de thuisbasis van AMS-IX, de toonaangevende internetbeurs.

“Met de opening van ons Amsterdamse datacenter komen we tegemoet aan de vraag van onze klanten”, zegt Alex Pearson, Senior Vice President International Sales bij Cyxtera. “Dit is een belangrijke uitbreiding voor onze Europese aanwezigheid. Het nieuwe datacenter zal met name belangrijk zijn voor bedrijven in de finance-, productie- en technologiesectoren die vaak op zoek zijn naar colocatieruimte in deze markt.”

Tesh Durvasula, European President van CyrusOne. “AMS1 is een colocatie-datacentercampus in Polanen Park. De campus is nog niet af, maar biedt nu al een totaal van 72 megawatt aan energie voor cloudleveranciers, systeemintegrators en multinationals. CyrusOne voorziet in op maat gemaakte, veilige en flexibele datacenteroplossingen. De oplossingen verlagen de bedrijfskosten en bieden ongeëvenaarde beveiliging en controle. Cyxtera komt hiermee tegemoet aan de regionale vraag naar meer datacentercapaciteiten en biedt klanten de betrouwbaarheid, security en connectiviteit die ze nodig hebben om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. We zijn trots om met ze samen te werken en de gehele markt te bedienen.”

Bredere uitrol van CXD

Cyxtera werkt ook aan de uitbreiding van CXD, het on-demand datacenterplatform van het bedrijf. Het platform wordt in het eerste kwartaal van 2020 uitgerold in zowel Amsterdam als Frankfurt. CXD is een slim, met software te programmeren platform dat klanten in staat stelt eenvoudig interconnectie- en infrastructuurdiensten af te nemen, uit te rollen en te configureren. Zo breiden ze bestaande colocatie-omgevingen snel uit en versnellen ze hun time-to-market in nieuwe locatie. En wanneer CXD wordt gebruikt via een API of webportal besparen bedrijven ook nog eens veel tijd en kosten die normaal gesproken gepaard gaan met eigen infrastructuurinitiatieven.

“Organisaties willen de controle en security van een eigen infrastructuur en de snelheid en flexibiliteit van de cloud”, aldus Randy Rowland, President of Data Center Services bij Cyxtera. “De on-demand infrastructuur van CXD voldoet aan de eisen van cloud-first initiatieven, maar dan met complete controle over de omgeving. Dit is met name belangrijk voor het Europese continent nu bedrijven zich voorbereiden op problemen rondom de locatie van data in navolging van Brexit.”

Meer weten over de datacenteroplossingen van Cyxtera? Ga naar www.cyxtera.com/data-center-services.

Over Cyxtera
Cyxtera Technologies combineert een wereldwijde aanwezigheid van meer dan 50 best-in-class datacenters met een modern, cloud- en hybrid-ready security- en analytics-aanbod. Met zijn oplossingen voorziet het bedrijf meer dan 3.500 organisaties, overheidsinstanties en serviceproviders van een geïntegreerd, veilig en cyber-resilient infrastructuurplatform voor kritische applicaties en systemen. Meer weten over Cyxtera? Ga naar www.cyxtera.com.

Contact details
James Thorniley – Chameleon
james.thorniley@madebychameleon.com
Tags bij dit bericht
Eerder van Cyxtera Technologies
22 okt 2019 Cyxtera zet Europese uitbreiding voort met datacenter in Amsterdam en bredere uitrol CXD-beschikbaarheidsplatform
Persberichten van woensdag 13 november 2019
Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl