www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

IFS domineert traditionele vendoren: groei licentie-inkomsten met 47 procent, netto-omzet stijgt met 23 procent

IFS groeit zes opeenvolgende kwartalen meer dan 20 procent en gaat voorop in de fieldservicemarkt na overname van Astea

Eindhoven, 21 oktober 2019 – IFS, wereldwijd leverancier van enterprise-software, maakt zijn financiële resultaten bekend voor het derde kwartaal en year-to-date (YTD) 2019, eindigend op 30 september 2019.

Door de uitzonderlijke stijging van de netto-omzet met 23 procent YTD, heeft IFS opnieuw een factor drie voorsprong op de markt. De meest recente financiële resultaten van IFS versterken het vertrouwen in het vermogen van de organisatie om marktaandeel te winnen van de traditionele vendoren en klanten te behouden door te zorgen dat ze structureel waarde halen uit het gebruik van IFS.

“Het succes van onze bedrijfstransformatie is overduidelijk, doordat het derde kwartaal van 2019 ons zesde achtereenvolgende kwartaal van groei van meer dan 20 procent markeert”, zegt Darren Roos, CEO van IFS. “In de afgelopen anderhalf jaar zijn we uitgegroeid van een versplinterde onderneming tot een snelgroeiende organisatie die op wereldwijde schaal opereert. Op geen enkel moment zijn wij onze toewijding om de beste klantervaring te bieden uit het oog verloren en dit blijft ook in de toekomst ons fundamentele uitgangspunt.”

Als antwoord op het onderscheidend vermogen van IFS, zegt Roos: “Onze groei wordt niet gerealiseerd door bijvoorbeeld extra omzet te genereren uit bestaande klanten middels compliance audits. Integendeel, de helft van de licentie-inkomsten komt uit nieuwe klanten. Ik geloof dat dit boekdelen spreekt over ons vermogen om de grotere, traditionele leveranciers te verslaan met een propositie die de anderen niet bieden: keuze en de focus op echte klantwaarde.”

Constance Minc, CFO van IFS, voegt toe: “Elke omzetcomponent is in het derde kwartaal gestegen met dubbele cijfers – dit is bewijs van een organisatie met een heldere visie die is afgestemd op groei. Om ervoor te zorgen dat we voorbereid zijn op de komende periode en onze omzetdoelstelling van 1 miljard dollar kunnen realiseren in 2021, hebben we onlangs het belangrijkste IT-project in de geschiedenis van ons bedrijf uitgevoerd. Hierdoor kunnen we ons met ongekende zakelijke transparantie en behendigheid aanpassen aan schommelingen in alle delen van de organisatie om consistente groei en winstgevendheid te borgen.”

Tijdens de afgelopen kwartalen heeft IFS aangetoond dat zijn ‘challenger’-klanten in vijf focus-verticals worden aangetrokken door het vermogen van de organisatie om oplossingen aan te bieden die gemakkelijk in gebruik zijn en snel kunnen worden geïmplementeerd. Nieuwe klanten die in het derde kwartaal zijn bekendgemaakt, zijn onder meer luchtvaartkolos Rolls-Royce, Cryostar als pionier op het gebied van cryogene apparatuur, internationale kunststofproduct Primo en het SportPesa Racing Point Formule 1-team.

Financiële en operationele highlights voor het derde kwartaal en YTD (januari-september) 2019:
  • De YTD-omzet uit de IFS-cloud, exclusief WorkWave, is gestegen met 61 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018
  • De YTD netto-omzet bedroeg 4.558 miljoen Zweedse kroon (485 miljoen dollar), een stijging van 23 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018; de netto-omzet van Q3 groeide met 21 procent
  • De licentie-inkomsten stegen YTD met 47 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2019; in Q3 steeg de licentieomzet met 45 procent
  • De strategische groeimarkten van IFS zagen ook een dubbelcijferige groei van licentie-inkomsten; Aerospace en Defense groeide met 41 procent YTD en Service Management met 66 procent YTD
  • De EBITDA groeide met 41 procent YTD ten opzichte van dezelfde periode in 2018
Met dergelijke bedrijfsresultaten heeft IFS niet alleen aangetoond dat het de bestaande leveranciers in meer traditionele markten zoals Enterprise Resource Planning (ERP) kan domineren, maar met de recente overname van Astea kan IFS ook leiderschap claimen in het snelstgroeiende segment van enterprisesoftware, waar IFS nu ondersteuning biedt aan een groeiend servicemanagement-klantportfolio van ruim achtduizend bedrijven.

Recent vond ook de IFS World Conference 2019 plaats, een van de best bezochte klantevenementen in de geschiedenis van het bedrijf met 40 procent meer bezoekers dan vorig jaar.

Opmerking: de omzetgroeicijfers zijn gebaseerd op de Zweedse kroon en worden gerapporteerd in werkelijke valuta. Meer informatie is te vinden op www.ifs.com/corp/company/financial-results/.

Noot voor de redactie:

Over IFS
IFS ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 3.700 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Kijk voor meer informatie op IFS.com. Volg ons op Twitter: @ifs. Lees meer in onze IFS Blogs over technologie, innovatie en creativiteit: https://blog.ifs.com/
Laatste van IFS
Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Data-integratieplatform van Boomi biedt optimale connectiviteit voor IFS-klanten dankzij 200 ingebouwde connectors
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifsworld.com
IFS sociaal

IFS tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage