www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

10 vragen voor het maken van de juiste keuze voor de aanschaf van een tablet voor op het werk

Dit jaar zullen er volgens Strategy Analytics' Connected Computing Devices (CCD) wereldwijd 173,3 miljoen tablets verkocht worden. Dankzij de snelle digitaliseringhebben tablets niet alleen de harten van consumenten gestolen, maar worden ze steeds meer gebruikt in het bedrijfsleven. Een tablet betekent een professionele meerwaarde voor het werk van marktonderzoekers, salesverantwoordelijken, mobiele managers, professionals in de gezondheidszorg en diverse technici die werken op locatie.

In een professionele context moet een tablet echter vaak aan andere criteria voldoen dan voor persoonlijk gebruik van de consument. Daarom bestaan er speciale professionele tablets voor mobiele werknemers. Deze modellen worden vaak overgeslagen bij de selectie, omdat ze duurder en minder aantrekkelijk zijn. Dat is op het eerste oog volkomen te begrijpen, maar op langer termijn niet duurzaam. Wie overweegt om één of meerdere tablets aan te schaffen voor professioneel gebruik, doet er goed aan verder te kijken dan de hype. Dankzij de steeds veranderende gedigitaliseerde wereld, bieden professionele tablets een hoop mogelijkheden voor een breed scala aan bedrijven.

“We zien nog te vaak dat mobiele werknemers moeten werken met hardware die niet geschikt is voor de werkomstandigheden”, aldus Margot Lannoy, Country Manager Benelux van Panasonic Mobile Solutions Business Division Europe. “Mobiele werknemers werken in uiteenlopende omstandigheden en zij hebben hardware nodig om in deze ruwe omstandigheden goed te kunnen presteren. Wanneer apparatuur niet bestand is tegen wisselende of ruwe werkomstandigheden worden de voordelen van het digitaliseringstraject binnen een korte periode tenietgedaan. Bedrijven doen er goed aan om ook budget te reserveren voor de aanschaf van adequate hardware om optimaal te kunnen profiteren van de efficiëntievoordelen en de verhoogde productiviteit die het digitaliseringsproces met zich meebrengt.”

Aan de hand van onderstaande ja/nee-vragen is gemakkelijk te achterhalen of een consumententablet volstaat voor de beoogde werkactiviteiten. Als het antwoord op de tien onderstaande vragen meer “ja” dan “nee” is, volstaat in principe een consumententablet. Als “nee” in de meerderheid is, heeft uw mobiele medewerker een professionele tablet nodig om zijn/haar activiteiten naar behoren uit te voeren.

1. Blijft de tablet vooral op dezelfde plaats liggen voor gebruik?
73% van de schadegevallen bij consumententablets worden veroorzaakt door stoten en valpartijen (SquareTrade Inc., 2012). Zeven op de tien tablets met schade zaten overigens in een beschermende case.

2. Wordt de tablet vooral binnen gebruikt?
De meeste consumententablets zijn onleesbaar in direct zonlicht en schakelen zich uit als ze te warm of te koud worden. Ook zijn ze maar beperkt bestand bij blootstelling aan water of stof.

3. Wordt de tablet tijdens het werk met blote handen bediend?
Consumententablets maken veelal gebruik van een capacitief scherm dat niet reageert op handschoenen of andere objecten.

4. Kan de tablet zonder dataverbinding nog efficiënt gebruikt worden voor het werk?
Op locatie is de signaalsterkte vaak te zwak voor consumententablets om verbinding te kunnen maken met de backoffice.

5. Heeft de gebruiker voor zijn werk genoeg aan softwaretoepassingen op de tablet zonder aangepaste poorten en slots?
Consumententablets ondersteunen vaak geen barcode scanners, Hi-Res camera’s, USB- en seriële poorten, of SD-kaartslots.

6. Kan de gebruiker ongehinderd doorwerken als de batterij van zijn tablet leeg is op locatie?
De lege batterij van een consumententablet kan niet zomaar vervangen worden door de gebruiker op locatie. Bij professionele tablets kan dat wel.

7. Staat er steeds een back-up van alle data van de tablet op een externe server of in de Cloud?
Het flash RAM-geheugen van een gewone tablet is compact en werkt snel, maar biedt niet dezelfde zekerheid tegen datacorruptie of –verlies als een verwijderbare HDD.

8. Vindt u uw bedrijfsdata voldoende beveiligd met een viercijferige pincode of een visueel patroon?
De beveiligingsopties van een consumententablet zijn niet gelijkwaardig aan mogelijkheden van professionele tablets zoals authenticatie via een digitale vingerafdruk, een smartcard of RFID.

9. Bent u bereid te investeren in de ontwikkeling van een specifieke app voor iOS of Android?
De meeste volwaardige professionele applicaties zijn enkel ready-made te verkrijgen voor de klassieke besturingssystemen.

10. Bent u bereid om uw tablet na twee jaar af te schrijven?
De gemiddelde en algemeen aanvaarde levensduur van een consumententablet is slechts twee jaar.

Ga voor meer informatie over Panasonic Toughbook naar www.toughbook.eu.

Tim van der Kallen
PR Consultant
tim.van.der.kallen@wisse-worldcom.nl
+31(0) 26 4431523

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben.We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAVbiedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutionsbiedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Panasonic Mobile Solutions Business Division Europehelpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2018 een omzetaandeel van 48% voor rugged en duurzame notebooks en tablets (VDC Research, maart 2019).
  • Industrial Medical Visionvervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutionskan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutionsbiedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 582 dochterondernemingen en 87 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 62,5 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2019. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global.
Laatste van Panasonic
Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Panasonic Toughbook Omnia biedt complete mobiele bedrijfssoftware-oplossing
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel