www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

Samsung Electronics behoudt 6e plaats in Interbrand’s Best Global Brands 2019

Schiphol, 17 oktober 2019 – Samsung behoudt zijn 6e plaats in de lijst met ‘Best Global Brands 2019’ van Interbrand. De merkwaarde van Samsung stijgt met 2% tot $ 61,1 miljard.

Verschillende factoren hebben een grote rol gespeeld bij Samsungs groei:
  • Het continu lanceren van innovatieve producten en diensten die passen bij de veranderende levensbehoeften van gebruikers en inspelen op trends. Toonaangevende producten zijn de BESPOKE koelkasten, Sero TV en Galaxy Fold.
  • De sterke groei in toekomstige technologieën en innovaties, waaronder 5G, AI, IoT en automotive.
  • De wereldwijde marktleiderschapspositie in de markt voor halfgeleidergeheugen en in de technologie-industrie.
Samsungs mobiele tak blijft succesvolle toestellen lanceren in de Galaxy-serie. Ook loopt Samsung met de lancering van de Galaxy Fold voorop als het gaat om opvouwbare smartphones en blijft het mensen betrekken bij zijn merkverhaal ‘Do What You Can’t’. In schermen is Samsung al 13 jaar marktleider en heeft Samsung naast nieuwe kijkervaringen met de QLED 8K en micro LED displays ook slim ingespeeld op de veranderende behoeften van gebruikers. Voorbeelden daarvan zijn de Sero TV en lifestyle TV’s The Frame en The Serif. In huishoudelijke apparaten behoudt Samsung zijn leiderschapspositie in het premiumsegment voor koelkasten en wasmachines. Daarnaast introduceert Samsung onderscheidende producten, zoals BESPOKE.

Samsung geeft vorm aan 5G-technologie en lanceerde zijn eerste 5G-smartphone. De 5G-technologie van Samsung maakt AI en IoT meer tastbaar en realiseerbaar. Daarnaast draagt de snelheid van 5G bij aan de vorderingen in autonoom rijden.

In halfgeleidergeheugen heeft Samsung zijn aanwezigheid versterkt met de massaproductie van ’s werelds eerste 12-gigabit (Gb) LPDDR5 mobile DRAM-geheugen en de zesde generatie V-NAND. Laatstgenoemde heeft een een100+-laags enkelvoudig design, een unicum in de industrie. Daarnaast blijft Samsung investeren in R&D en breidt het zijn faciliteiten voor de ontwikkeling en productie van semiconductoren uit.

Ook Samsungs marktleiderschap en investeringen hebben bijgedragen aan de positieve waardering door Interbrand. De investeringen werden niet alleen beperkt tot eigen R&D, ook zijn strategische samenwerkingen aangegaan om het productecosysteem uit te breiden. Daarnaast heeft Samsung geïnvesteerd in startups die nieuwe mogelijkheden in verschillende markten, zoals automotive aanboren.

We zijn trots dat onze inspanningen om te innoveren en producten uit te brengen die het leven van mensen makkelijker maken, goed worden ontvangen”, zegt Menno van den Berg, President van Samsung Electronics Benelux. “Om ons merk verder te laten groeien, blijven wij luisteren en leren van onze gebruikers. Ook zetten we ons in voor verandering door innovatie, zodat iedereen zich kan ontplooien.”

Volgend op deze aankondiging wordt in New York op 23 oktober New York de Best Global Brands Summit georganiseerd door Interbrand.

Groei in merkwaarde van Samsung Electronics

Over Samsung Electronics
Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Wij zijn toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen. Het laatste nieuws, artikelen en persmateriaal vind je op Samsungs Newsroom op http://news.samsung.com/nl en onze blogs Explore en Evolve.
Laatste van Samsung Electronics
Samsung toont de toekomst voor ontwikkelaars op SDC 2019

Samsung Electronics behoudt 6e plaats in Interbrand’s Best Global Brands 2019
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Samsung Electr.. contact

Logo Samsung Electronics

Samsung Electr.. sociaal

Samsung Electr.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage