www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4

Amsterdam, 17 oktober 2019 – Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, introduceert Red Hat OpenShift 4.2. De nieuwste versie van het vertrouwde enterprise Kubernetes-platform heeft als doel een krachtigere ontwikkelaarservaring te bieden. Red Hat OpenShift 4.2 bevestigt de toewijding van Red Hat om diensten via de hybride cloud te vereenvoudigen en te automatiseren, en ontwikkelaars meer innovatiemogelijkheden te bieden en de bedrijfswaarde te verhogen met cloud-native toepassingen.

Meer innovatiemogelijkheden
Het doel van Red Hat OpenShift 4.2 is het gebruik van cloud-native technologieën te vergemakkelijken en toegankelijker te maken voor ontwikkelaars dankzij mogelijkheden die het opzetten en het beheren van Kubernetes-omgevingen automatiseren. Hierdoor kunnen ontwikkelaars zich toeleggen op het ontwikkelen van de volgende generatie bedrijfstoepassingen, zonder dat ze uitgebreide kennis van Kubernetes moeten hebben.

De nieuwste versie van OpenShift voegt ook kant-en-klare ontwikkelaars-services toe die behoeften invullen rond service mesh, serverless execution en cloud-native continuous integration/delivery (CI/CD) pipelines, die allemaal zijn ontworpen om de productiviteit van de ontwikkelaar van op Kubernetes gebaseerde applicaties te verbeteren:
  • Red Hat OpenShift Service Mesh, gebaseerd op de Istio-, Kiali- en Jaeger-projecten en verbeterd door Kubernetes Operators, is ontworpen om de ontwikkeling van op microservices gebaseerde ontwikkel-, implementatie- en beheerapplicaties te verbeteren.
  • Red Hat OpenShift Serverless, gebaseerd op Knative en beschikbaar als een Technology Preview, draagt bij aan het verlagen van de kosten.
  • Red Hat OpenShift Pipelines, in Developer Preview en beschikbaar als een Kubernetes Operator, beheert elke stap van de CI/CD-pipeline in een eigen container, zodat elke stap apart geschaald kan worden om aan de veranderende behoeften te voldoen.
Deze versie brengt OpenShift dichter bij de ontwikkelaars met Red Hat CodeReady Containers, waarmee de ontwikkelaars een vooraf gemaakte OpenShift-omgeving op een laptop kunnen installeren om lokaal te ontwikkelen. Dit biedt een framework dat tools voor het ontwikkelen van containers met een lokale cluster combineert, zodat het gemakkelijker wordt om lokaal cloud-native applicaties te ontwikkelen, en wanneer deze klaar zijn ze in een volledig OpenShift-omgeving te implementeren.

Cloud-eenvoud met OpenShift
Enterprise IT is nooit een homogene, statische reeks van implementaties geweest, en voor modern computergebruik is dat niet anders. Hybride implementaties, waarbij delen bestaan uit on-premise infrastructuren en op cloud gebaseerde diensten, zijn erg in trek bij de IT-beslissers. Om de overgang naar de hybride cloud te vergemakkelijken, is Red Hat OpenShift 4.2 ontworpen om een meer consistente en uniforme ervaring te bieden over verschillende IT-omgevingen. Toegevoegd zijn:
  • Vereenvoudigde, geautomatiseerde en snellere installaties van OpenShift Container Platform via openbare clouds, waaronder AWS, Azure en Google Cloud Platform (GCP), en privé-clouds zoals OpenStack.
  • Migratietools om de klanten te helpen van OpenShift 3 naar versie 4 te upgraden, wat een eenvoudigere, snellere en meer geautomatiseerde manier biedt om workload van de ene OpenShift-cluster naar een andere te kopiëren.
  • Container Storage Interface (CSI)-stuurprogramma’s die externe storage-providers een meer consistente wijze mogelijkheid biedt op het Kubernetes-ecosysteem aan te sluiten. Deze versie ondersteunt ook OpenShift Container Storage 4, momenteel in bèta.
Het meest complete enterprise Kubernetes-platform
Organisaties die enterprise-Kubernetes willen gebruiken om digitale transformatie te stimuleren, kunnen bepaalde drempels tegenkomen door strenge interne en regelgevende veiligheidsnormen. Deze vereisten beperken vaak de connectiviteit van gevoelige gegevens en workloads, waarvoor ‘air gaps’ nodig zijn of de verbinding met het brede bedrijfsnetwerk ongedaan gemaakt moet worden. Dat is weliswaar goed voor de beveiliging, maar migreren en updaten van toepassingen en diensten die met deze systemen werken wordt hierdoor een uitdagend en handmatig proces met tientallen stappen.

Om de OpenShift-ervaring voor heterogene implementaties en systemen te verbeteren, waaronder sytemen die gevoelige informatie verwerken, voegt Red Hat OpenShift 4.2 installatie-optimalisaties in verschillende omgevingen toe, waaronder ondersteuning voor ‘disconnected’ installaties. Zo kunnen klanten gemakkelijker de laatste versie van het meest uitgebreide enterprise Kubernetes-platform implementeren in omgevingen die niet met internet verbonden zijn of ermee toegankelijk zijn, maar waarbij wel strikte image-testing policy’s gelden.

Red Hat OpenShift 4.2 zal de komende weken beschikbaar zijn en kan worden getest op try.openshift.com.

Quotes
Ashesh Badani, senior vicepresident, Cloud Platforms, Red Hat
“Steeds meer organisaties uit verschillende sectoren en van over de hele wereld doen een beroep op Red Hat OpenShift om hun meest kritieke bedrijfstoepassingen te draaien. Het blijft onze hoogste prioriteit om de volgende generatie opensourcetechnologieën zoals Kubernetes nog gemakkelijker toegankelijk te maken voor ontwikkelaars, en te blijven tegemoetkomen aan de prioriteiten van de beheerder. Op basis van deze doelstellingen biedt OpenShift 4.2 mogelijkheden die klanten helpen bij het versnellen van de ontwikkeling en het leveren van applicaties.”

Tom Petrocelli, onderzoeker, Amalgam Insights
“Naarmate op Kubernetes gebaseerde containerplatformen voor microservices evolueren, zijn er nieuwe end-to-end toolchains nodig die sneller en met minder fouten code kunnen opleveren. De nieuwste suite van OpenShift-ontwikkelaarstools, in het bijzonder OpenShift Pipelines, maken end-to-end CI/CD mogelijk, wat het opleveren van code voor Kubernetes-containerplatformen automatiseert.”

Rayn Veerubhotla, directeur, partnerships bij Google Cloud
“Wij bij Google Cloud zijn het onze klanten verplicht hun de flexibiliteit te bieden om alle soorten enterprise workloads op GCP te implementeren. Google en Red Hat werken al lang samen aan Kubernetes, we ondersteunen de opensourcecommunity en zijn er beiden van overtuigd dat open standaarden en open innovatie goed zijn voor onze klanten. We kijken ernaar uit met deze samenwerking de OpenShift-klanten te helpen de kracht van Google Cloud volledig te benutten.”

Gabe Monroy, directeur programmabeheer voor het Azure Application Platform, Microsoft
“We zijn verheugd te zien dat de 4.2 release nieuwe tools en lokale ontwikkelervaringen biedt voor OpenShift-gebruikers. Azure biedt een reeks OpenShift-oplossingen waaronder Azure Red Hat OpenShift, een volledig beheerde OpenShift-service die gezamenlijk door Red Hat en Microsoft wordt geleverd. Met Red Hat OpenShift Container Platform 4, dat nu beschikbaar is op Azure, kunnen de ondernemingen hybride cloud-omgevingen opzetten die aan hun huidige behoeften tegemoetkomen en ook evolueren om op hun toekomstige vereisten in te spelen.”

Sean Muller, enterprise architect & technology leader, LiquidIT
“Als bedrijf dat aan het overstappen is naar containers en Kubernetes, wilden we met Red Hat in zee gaan door hun grondige kennis van Kubernetes voor organisaties. Door voor Red Hat OpenShift 4 te kiezen, kunnen we ons op onze core business focussen: IT-cybersecurity. Onze ontwikkelaars kunnen écht bezig zijn met code, terwijl de beheerders met een vertrouwd platform kunnen werken dat dankzij geautomatiseerde updates eenvoudiger beheerd kan worden.”

Alv Skjellet, head of IT platforms, Norsk Tipping
“We gebruiken Red Hat OpenShift als onze Kubernetes-oplossing voor een aantal van onze kritische systemen in onze private-cloudomgeving. Door de automatisering in Red Hat OpenShift kunnen onze teams een steeds betere functionaliteit aan onze klanten bieden, met een korte time-to-market en een lager risico.”

Justin Newcom, vicepresident van Global Information Technology, Omnitracs
“Onze focus ligt op de commerciële transportindustrie, en daarom werken we al een tijd lang met Red Hat samen om op basis van hun kennis van cloud-native technologie onze fleetmanagementoplossingen voor transport- en logistieke bedrijven te realiseren. Red Hat OpenShift 4 brengt al onze werkzaamheden bij elkaar op dit vertrouwde enterprise Kubernetes-platform in onze hybride cloudomgeving. Elke cluster kan door middel van één enkel commando geïmplementeerd worden. Kubernetes Operators helpen bij het invoeren van “één klik”-upgrades en lifecycle management. De Operators bieden ook automatisering voor onze applicatieteams, waarmee we gemakkelijk naar een as-a-servicemodel kunnen overstappen. We kijken ernaar uit het gebruik van deze krachtige tools voor onze ontwikkelaars optimaal te gaan benutten, zodat zij zich meer kunnen toeleggen op de innovaties van onze applicaties.”

Extra informatie over
Contact met Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is de wereldleider in het leveren van open source software-oplossingen voor bedrijven die een community-gedreven aanpak heeft, teneinde betrouwbare en performante Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt de klanten om nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native toepassingen te ontwikkelen, ons toonaangevend besturingssysteem te standaardiseren en complexe omgevingen te automatiseren, te beveiligen en te beheren. Bekroonde  ondersteuning, opleiding en advies maken van Red Hat een betrouwbare adviseur aan de Fortune 500-bedrijven. Als strategische partner van cloud providers, systeemintegratoren, leveranciers van toepassingen, van klanten en open source communities kan Red Hat organisaties helpen hun digitale toekomst voor te bereiden.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat versnelt cloud-native development met Unified Hybrid Cloud Storage voor Red Hat OpenShift Container Platform

Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl