www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Yellow Communications

Workday breidt zijn voorsprong in technologie uit met innovaties voor de veranderende wereld van HR

Machine learning, blockchain en geavanceerde analyses bieden extra kansen, maken de ervaring persoonlijker en zorgen zo voor verbeterde productiviteit

AMSTERDAM, 17 oktober 2019 Workday, Inc.(NASDAQ: WDAY), toonaangevend leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, kondigt vandaag een serie nieuwe innovaties aan die klanten helpen om de veranderende wereld van HR beter aan te kunnen.

Tijdens Workday Rising, de jaarlijkse klantenconferentie van het bedrijf, liet Workday zien hoe organisaties hun business opnieuw kunnen vormgeven met nieuwe applicaties, zoals Workday People Experience, Workday People Analytics, Workday Credentials en meer. Dankzij de technologie-architectuur die is gebaseerd op de Power of One – één bron voor data, één veiligheidsmodel, één gebruikerservaring en één community – is Workday bij uitstek in staat om inzichten te leveren die een meer strategische besluitvorming ondersteunen en de betrokkenheid van medewerkers versterken.

Klanten van Workday, waaronder 40 procent van de bedrijven uit de Fortune 500 en 50 procent van de bedrijven uit de Fortune 50, zijn beter toegerust om te plannen, uit te voeren, te analyseren en uit te breiden – en dat alles in een systeem dat aangedreven wordt door machine learning, en ondersteund door het niet-aflatende commitment van Workday voor klantenservice. Workday helpt organisaties om veel productiever te worden en zet daarvoor nieuwe technologieën in, zoals machine learning, blockchain en geavanceerde analyses.

Innovaties voor de veranderende wereld van HR
HR-leiders staan meer dan ooit onder druk om hun mensen effectief te managen en te ontwikkelen. Ze zien zich namelijk geconfronteerd met een nieuwe wereld waarin technologie elke baan verandert, alternatieve werkvormen de norm worden, en de snelheid van het aanpassingsvermogen de overlevingskans bepaalt. Gedreven door de klantbehoefte heeft Workday aanzienlijke en unieke investeringen gedaan om oplossingen te ontwikkelen die ondersteuning bieden aan een zeer gedifferentieerd werknemersbestand, aan nieuwe manieren van werken en verspreide werkplekken.

Dankzij de verbeteringen die tijdens Workday Rising zijn bekendgemaakt, kunnen klanten nu:

Werknemerservaringen personaliseren en verbeteren
Mensen kunnen overdonderd raken door de beschikbaarheid van meer elektronische hulpmiddelen dan ze aankunnen – en werkgevers vertrouwen op statische portalen die hen naar verschillende systemen leiden waar ze informatie of complete taken moeten vinden. Workday heeft zich erop toegelegd om een omgeving te creëren die is gepersonaliseerd voor iedere gebruiker, zodat mensen veel beter geïnformeerd zijn, zich flexibeler kunnen bewegen en zich daadwerkelijk ondersteund voelen.
  • Workday People Experience maakt gebruik van machine learning om voor elke gebruiker een unieke ervaring te creëren. Dat brengt inzichten voor een gebruiker op het juiste moment naar voren en biedt alles van begeleiding bij carrièreontwikkeling en gepersonaliseerde content tot antwoorden op HR- en salariskwesties via Workdays digitale assistent en het opbouwen van HR-dossiers en management – voor de complexere verzoeken. Door het voorspellen van wat mensen in het systeem willen doen en het snel toegang geven tot wat ze nodig hebben, helpt Workday People Experience om het werk persoonlijker en productiever te maken. Bovendien stelt de uitbreidingsmogelijkheid mensen in staat om naadloos toegang te krijgen tot informatie, taken en antwoorden van elke externe bron of applicatie.
Voldoen aan opkomende vragen van talenten en kansen benutten
Vaardigheden zijn tegenwoordig een essentiële gegevensbron om de carrières van talenten te stimuleren. Dat heeft Workday ertoe aangezet om een centraal Skills Graph-fundament te bouwen, waarbij met behulp van machine learning de relaties tussen de meer dan 200.000 vaardigheden in kaart worden gebracht. Met dit fundament heeft Workday de vaardighedencloud gecreëerd waarmee mensen aan vaardigheden kunnen worden gelinkt en waardoor zij vervolgens kunnen worden gekoppeld aan banen, kansen, projecten en nog veel meer. Daardoor zijn nieuwe oplossingen mogelijk geworden, zoals:
  • Skills insights, een nieuwe toevoeging voor Workday Human Capital Management (HCM)-klanten, dat HR-managers in staat stelt vast te stellen over welke vaardigheden ze beschikken en welke hiaten er nog bestaan in de organisatie. Zo kan bijvoorbeeld een HR businesspartner in klantenservice een realtime en dynamisch vaardighedenprofiel gebruiken om beter inzicht te krijgen in welke mensen in het bedrijf over de juiste vaardigheden beschikken om een nieuwe dienst te ondersteunen.
  • Talent Marketplace biedt een mobiliteitsplatform voor talenten waarmee organisaties talenten kunnen vinden en inlenen. Het platform biedt medewerkers de mogelijkheid om groeikansen te ontdekken op basis van een vaardighedenmatch voor projecten, korte klussen en kansen. Een medewerker die bijvoorbeeld geïnteresseerd is in nieuwe carrièremogelijkheden kan notificaties ontvangen van een mogelijkheid om een productlancering gedurende zes maanden te ondersteunen op een andere afdeling – gebaseerd op zijn of haar vaardigheden. Als er meer aandacht is voor interne mobiliteit en kansen, leidt dat tot meer betrokkenheid, meer inzet en waarde van medewerkers. De inzet van intern talent kan het project bovendien helpen om sneller resultaten te boeken. Talent Marketplace ondersteunt bij de lancering interne klussen, in de toekomst zullen ook interne baanwisselingen worden toegevoegd en verbindingen met externe talentgemeenschappen.
Sneller en slimmer beslissingen nemen over mensen
Datawetenschap was ooit voorbehouden aan een klein gezelschap, maar is nu breder beschikbaar en wordt toegepast op alle aspecten van HR. Maar veel organisaties zien hun inspanningen om meer datagedreven te zijn stranden op de uitdagingen van gefragmenteerde data, datageletterdheid, gebrek aan specifieke middelen, en strenge eisen op het gebied van dataprivacy en governance. Dankzij één bron voor data kan Workday klanten helpen meer op feiten gebaseerde beslissingen te nemen met de volgende verbeteringen:
  • Workday People Analytics is een nieuwe toepassing die gebruik maakt van krachtige augmented analysetechnologie om businessleiders een beeld te geven van de meest kritische bedrijfstrends in hun organisatie, gekoppeld aan het inzicht in wat naar alle waarschijnlijkheid de drijvende kracht achter deze trends is – en dit alles in verhaalvorm. Zo zou een CHRO bijvoorbeeld een verhaal kunnen bekijken dat de carrièrekloof bij Nederlandse vrouwen laat zien en hoe die zich naar verloop van tijd ontwikkelt. Dit detailinzicht vertelt hem of haar of de gekozen plannen en strategie van HR-leidinggevenden omtrent diversiteit in leiderschap wel werken.
  • Discovery Boards is een drag-and-drop mogelijkheid voor datadiscovery die oorspronkelijk beschikbaar was als onderdeel van Workday Prism Analytics. Nu is dit beschikbaar voor HCM-klanten van Workday als onderdeel van hun abonnement. Gebruikers kunnen dankzij Discovery Boards snel data visualiseren om hun mensen en financiële gegevens te begrijpen, patronen te herkennen en inzichten te ontdekken. HR-leiders zouden bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van Discovery Boards om trends te signaleren in de vacatures en die nader te specificeren per locatie en kostenplaats. Door middel van een zich herhalende visuele analyse kunnen ze trends ontwaren die laten zien hoe bepaalde onderdelen van het bedrijf groeien en waar potentiële hiaten in vaardigheden kunnen bestaan.
Tijdrovende processen automatiseren en digitaliseren
Organisaties zijn voortdurend op zoek naar tools die de operationele efficiency verbeteren om zo de productiviteit te verhogen. Workday richt zich op het stroomlijnen en automatiseren van tijdrovende handmatige processen binnen HR. Daardoor kunnen mensen hun tijd besteden aan meer strategische taken, met de volgende oplossingen en mogelijkheden:
  • Workday Credentials en WayTo™ by Workday zijn nieuwe, door blockchain gedreven technologieën om achtergronden te achterhalen, die de ergernis voorkomen van het uitgeven, beheren en verifiëren van referenties. Workday heeft deze week de bètaversie van deze technologie aangekondigd, en heeft de testfase gelanceerd van de WayTo™ by Workday mobiele app met deelnemers aan Workday Rising.
    • Workday Credentials stelt grootzakelijke klanten in staat om snel referenties uit te geven, te beheren en te verifiëren voor alle type werknemers en individuen - medewerkers, freelancers, studenten en partners - om zo verificatie en compliance van referenties te stroomlijnen.
    • De WayTo™ by Workday mobiele app biedt individuen een betere mogelijkheid om zowel hun geverifieerde referenties als hun professionele en persoonlijke informatie op hun mobiele apparaat op te slaan, te beheren en te delen. Daarmee kunnen personen zelf bepalen welke informatie ze over zichzelf met wie delen om het sollicitatieproces te versnellen. Een ziekenhuis kan bijvoorbeeld een verpleegkundige binnen enkele dagen in plaats van weken binnenhalen door haar identiteit, haar zorgreferenties en werkervaringen te verifiëren – allemaal binnen Workday.
  • Plan to execute is een nieuwe functionaliteit voor personeelsplanning die beschikbaar is voor klanten die Adaptive Insights Business Planning Cloud en Workday HCM gebruiken. Dit is een belangrijke mijlpaal in de samenvoeging van Adaptive Insights met Workday. Dankzij deze verdere samenvoeging worden nieuwe functies automatisch in Workday gecreëerd, zodra de budgetten voor het personeelsbestand zijn goedgekeurd, voor een nog vloeiender overgang van planning naar uitvoering.
Reacties op het nieuws
"Organisaties moeten tegenwoordig nieuwe manieren vinden om hun personeelsbestand, dat op de werkvloer net zulke technologieën verwacht als thuis, betrokken te houden en te inspireren”, zegt Erik ten Bruggencate, Country Manager Benelux van Workday. “Workday voegt nieuwe technologieën zoals machine learning, blockchain en geavanceerde analyses toe aan elk onderdeel van onze oplossingen. Daardoor zijn we in staat om relevante inzichten naar boven te halen, kunnen we meer efficiency bewerkstelligen en bieden we een intelligentere ervaring die andere leveranciers niet kunnen bereiken. Dit levert voordeel op voor onze klanten, hun medewerkers en hun resultaten.”

Aanvullende informatie
Beschikbaarheid
Alle producten en functionaliteiten zijn beschikbaar in of staan gepland voor het volgende kalenderjaar.

Over Workday
Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloud applicaties voor finance en human resources. Workday is opgericht in 2005 en levert applicaties op het gebied van financial management, human capital management en analytics die zijn ontworpen voor de grootste ondernemingen, onderwijsinstellingen en overheidsinstanties wereldwijd. Honderden ondernemingen, variërend van medium enterprises tot Fortune 50 companies, hebben inmiddels voor Workday gekozen.Meer informatie op www.workday.com en www.workday.nl.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen, onder andere verklaringen omtrent de verwachte prestaties en voordelen van de producten van Workday.De woorden "geloven", “kunnen”, “zullen”, “plannen”, “verwachten” en soortgelijke termen zijn bedoeld om aan te geven dat het om toekomstgerichte verklaringen gaat. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risicofactoren, onzekerheden en aannames. Indien de risicofactoren concreet worden of aannames onjuist blijken, kunnen resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die in deze toekomstgerichte verklaringen zijn genoemd. Risicofactoren houden onder meer in, maar beperken zich niet tot, de risicofactoren zoals beschreven in de bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde stukken, waaronder ons Formulier 10-Q voor het fiscale jaar dat op 31 juli 2019 eindigde, en onze toekomstige verslagen die wij van tijd tot tijd aan de SEC zullen overleggen, waarin de feitelijke resultaten kunnen afwijken van de verwachte resultaten. Workday aanvaardt geen enkele verplichting en heeft op dit moment niet de intentie om eventuele toekomstgerichte verklaringen na publicatie te actualiseren.

Niet op de markt gebrachte diensten, kenmerken of functies die in dit document, op onze website of in andere persberichten of publieke verklaringen zijn genoemd en op dit moment niet beschikbaar zijn, kunnen naar goeddunken door Workday worden gewijzigd en kunnen niet als gepland of in het geheel niet worden geleverd. Klanten die diensten van Workday, Inc. aanschaffen, dienen hun aankoopbeslissing te maken op basis van de op dit moment beschikbare diensten, kenmerken en functies.

© 2019. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het logo van Workday zijn geregistreerde merken van Workday, Inc.

Workday Persdesk
Marlieke Tijman
+ 31 (0)23 555 34 24
workday@yellow-communications.com
www.workday.com
Laatste van Workday
Henry Barenholz is de nieuwe Country Manager bij Workday in Nederland

Workday Learning debuteert als Strategic Challenger in de Fosway 9-Grid™ for Learning Systems 2020

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo Yellow Communications
Workday contact

Logo Workday

media@workday.com
  www.workday.com/nl-nl
Workday sociaal

Workday tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel