www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Yellow Communications

Databricks vereenvoudigt het beheer van Machine Learning modellen met MLflow Model Registry

MLflow, met meer dan 140 contributors en 800.000 downloads per maand, biedt gebruikers nu een centrale opslagplek om uitkomsten van machine learning te versnellen

Amsterdam, 16 oktober 2019 - Databricks, marktleider op het gebied van data analytics, kondigt vandaag Model Registry aan, een nieuwe mogelijkheid binnen MLflow. MLflow is een open source platform voor de machine learning lifecycle en is ontworpen door Databricks. Dit nieuwe component maakt een vollediger modelbeheerproces mogelijk door datawetenschappers en engineers te voorzien van één centrale plek om samen te werken aan machine learning-modellen en deze te volgen en delen gedurende het hele proces van experiment tot productie. Sinds de introductie van MLflow op de Spark+AI Summit in 2018, hebben meer dan 140 mensen bijdragen geleverd en wordt het maandelijks meer dan 800.000 keer gedownload.

“Iedereen die zich bezighoudt met de ontwikkeling van machine learning weet dat dit een complex proces is. De mogelijkheid om modellen te beheren en delen is onmisbaar om verwarring te voorkomen, omdat het aantal modellen in de experimentele-, test- en productiefase op kan lopen tot in de duizenden,” aldus Matei Zaharia, medeoprichter en CTO bij Databricks. “De nieuwste toevoegingen aan MLflow, ontwikkeld in samenspraak met honderden bijdragers, stellen organisaties wereldwijd in staat om problemen met machine learning ontwikkeling aan te pakken. MLflow wordt honderdduizenden keren per maand gedownload, dus we zien dat de bijdragen van de community een positieve impact hebben.”

MLflow van Databricks kan al ontzettend veel. Zo kunnen gebruikers metrische waarden, parameters en artifacts van experimenten loggen, en modellen en machine learning projecten packagen. Bovendien kunnen modellen flexibel ingezet worden binnen het platform of op iedere willekeurige cloud inference service of container. De MLflow Model Registry bouwt verder op deze mogelijkheden, door bedrijven in staat te stellen samen te werken aan modellen en deze te optimaliseren in de hele ontwikkelingslevenscyclus van de machine learning modellen, door middel van:
  • Een samenwerkingshub: MLflow Model Registry voorziet in de mogelijkheid om binnen ontwikkelteams kennis en expertise te delen over de bouw en uitrol van machine learning-modellen. Dit gebeurt door de modellen makkelijk vindbaar te maken, en door samenwerkingsmogelijkheden te bieden voor het gezamenlijk verbeteren van gemeenschappelijke machine learning-taken.
  • Flexibele CI/CD pipelines: MLflow Model Registry behouden teams de controle over hun machine learning-modellen door modellen automatisch door te zetten naar productie wanneer ze aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ook kunnen stappen binnen de lifecycle handmatig gecontroleerd en gevalideerd worden voor modellen in de experimentele, test- en productiefase.
  • Zichtbaarheid en beheer: Grote organisaties hebben op ieder willekeurig moment vaak duizenden machine learning-modellen in de experimentele, test- en productiefase. Met MLflow Model Registry krijgen ze daar volledig inzicht in en wordt beheer van ieder model mogelijk dankzij een modelbewerkingsgeschiedenis en door toe te wijzen wie het model mag bewerken.
Model Registry is beschikbaar op Databricks en heeft dezelfde voordelen als het Unified Data Analytics Platform, waaronder security op enterprise-niveau, schaalbaarheid en fijnmazig toegangsbeheer. De Model Registry-component maakt onderdeel uit van het open source aanbod van MLflow en is ook beschikbaar voor de open source community op GitHub. Voor meer informatie over MLflow, zie ook www.databricks.com/mlflow.

Over Databricks
De missie van Databricks is innovatie bij haar klanten te versnellen door data science, engineering en business samen te brengen. De oprichters van Databricks zijn de initiatiefnemers van het Spark-onderzoeksproject van de universiteit van Californië, waaruit Apache Spark is ontstaan. Databricks biedt een Unified Analytics Platform op basis van Apache Spark dat datateams de mogelijkheid geeft bij de ontwikkeling van dataproducten samen te werken met data engineers en experts uit de business. Databricks biedt gebruikers snel meerwaarde door creatie van analytische workflows die variëren van ETL en interactieve exploratie tot productie. Bovendien helpt het bedrijf gebruikers zich beter te focussen op hun data door een cloudinfrastructuur aan te bieden die volledig beheerd, schaalbaar en veilig is, de uitvoering vereenvoudigt en de total cost of ownership vermindert. Databricks wordt ondersteund door investeerders als Andreessen Horowitz, NEA en Battery Ventures en is wereldwijd actief voor klanten, waaronder Viacom, Shell en HP.

Voor meer informatie: www.databricks.com.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Databricks Persdesk
Yellow Communications
Marjolein Jonker
E-mail: databricks@yellow-communications.com
Laatste van Databricks
Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Databricks daagt datateams uit met ‘Hackathon for Social Good’

Databricks lanceert wereldwijd universiteitsprogramma om nieuwe generaties datawetenschappers op te leiden
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo Yellow Communications
Databricks contact

Logo Databricks

Databricks sociaal

Databricks tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel