www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

UiPath koopt ProcessGold en biedt voortaan ongeëvenaard inzicht in dataprocessen

Eerste grote aanbieder die process mining- en RPA-mogelijkheden combineert

Las Vegas (VS, #UiPathForward III) – 15 oktober 2019 – Vandaag op de FORWARD III, het eerste wereldwijde congres over Robotic Process Automation (RPA), kondigt UiPath, de toonaangevende RPA-softwareonderneming, aan dat het ProcessGold heeft gekocht, de vooruitstrevende Nederlandse aanbieder van process mining-technologievendor. Dankzij deze aankoop is UiPath de eerste grote aanbieder die process mining- en RPA-mogelijkheden combineert.

“Dit is een sprong voorwaarts voor UiPath die laat zien hoe ons bedrijf zich ontwikkelt, en hoe we onze klanten in staat stellen hun automatiserings-mogelijkheden verder te ontwikkelen, door een beter begrip van hun processen, door automatiseringskansen te ontdekken en vervolgens de invloed daarvan te meten”, zegt Daniel Dines, UiPath´s medeoprichter en CEO.

Op basis van de aankoop van ProcessGold en van StepShot introduceert UiPath de UiPath Explorer productgroep. Deze is ontwikkeld om het begrip van de bedrijfsbrede processen te vereenvoudigen en maakt het makkelijk om processen te bepalen, documenteren en prioriteren, met de unieke mogelijkheid om de procesuitvoer aan zowel de voorkant als in de achtergrond te begrijpen, met behulp van wetenschappelijke en visuele analyse.

”In combinatie met de StepShot-overname en ons ontwikkelwerk aan Process Understanding, kunnen we onze klanten nu een totaalbeeld van hun processen bieden, van de kleinste eindgebruikersactiviteiten, tot transacties in de achtergrond op hoger niveau”, zegt PD Singh, vicepresident AI bij UiPath.

ProcessGold biedt het meest flexibele, krachtige ontwikkel- en gebruiksplatform ten behoeve van professionele process mining dat geschikt is voor ondernemingsbrede toepassing, om process intelligence-toepassingen mee te bouwen voor de verbetering van de bedrijfsprocessen. Klanten en partners zoals Deloitte, KPMG, EY, Porsche, KPN, Philips, The Salvation Army, Infineon, Webasto en Aegon hebben het ProcessGold-platform geïmplementeerd om processen voortdurend te analiseren en monitoren en zo waarde te scheppen door inzichten uit data te genereren. ProcessGold´s software visualiseert hoe de beste procesprestaties sneller en effectiever kunnen worden behaald.

"Door de krachten te bundelen met UiPath, veranderen we de manier waarop bedrijven kijken naar de uitvoer van hun processen. Samen vormen we een krachtige en geïntegreerde oplossing die de efficiëntie en perfectionering van wereldwijde automatiseringsprojecten verbetert”, zegt Christiaan Esmeijer, ProcessGold’s medeoprichter en duo-CEO.

UiPath zal nauw met zijn partners samenwerken aan de bouw van grootschalige process mining, met als doel klanten het gat te laten dichten tussen Process Understanding en RPA. Nu al kunnen klanten en partners voorbeelden zien van naadloze process mining-mogelijkheden, afgezet tegen UiPath Orchestrator/Robot logbestanden - wat een nog maar een voorproefje is van wat volledige integratie straks biedt.

Ondersteunende citaten

Wilco Lourens, Process Mining Project Lead, KPN
“ProcessGold heeft zich een betrouwbare partner betoond die onze verwachtingen met de visualisering van complexe processen heeft overtroffen. Het samengaan met UiPath betekent een verbeterd aanbod voor de procesautomatiseringsmarkt, waarvan wij verwachten dat die tot een groter aantal samenwerkingsprojecten met KPN zal leiden.”

Eunyoung Lim, Head of RPA, LG CNS
“Automatisering verlost de werkplek van herhaalde, alledaagse taken, en process mining biedt de mogelijkheid om dergelijke taken te vinden, goed te begrijpen, en effectief om te bouwen. Wij als partner zijn zeer verheugd over deze overname. Doordat deze twee organisaties de krachten bundelen, kunnen grote ondernemingen de initiële fase van RPA vereenvoudigen door de processen in kaart te brengen en de beste automatiseringskansen te ontdekken.”

Thomas Mannmeusel, Executive Vice President Process Optimization & Group CIO, Webasto
“ProcessGold is ons belangrijkste diagnostische gereedschap dat op feiten gebaseerde inzichten over onze bedrijfsvoering biedt. Als process mining ons röntgenapparaat is, dan is RPA een essentieel onderdeel van ons behandelplan. Voor ons lijken UiPath en ProcessGold een beetje op Batman en Robin en ik feliciteer de beide dat ze samen verder gaan.”

Over UiPath
UiPath voert het ´automatisering voorop´-tijdperk aan – door zich hard te maken voor een software-robot voor iedereen; door gratis trainingen en open samenwerkingen aan te bieden; en door robots nieuwe vaardigheden bij te brengen door middel van AI (kunstmatige intelligentie) en ´machine learning´. De onderneming heeft zich ertoe verplicht om minstens een miljoen mensen de vaardigheden bij te brengen die het digitale tijdperk van hen vraagt, en het Robotic Process Automation (RPA)-platform van de onderneming heeft dan ook al miljoenen zich herhalende, geestdodende taken geautomatiseerd, bij bedrijven en overheidsorganisaties wereldwijd, ter verbetering van de productiviteit, de klantervaring en de medewerkerstevredenheid.

UiPath is een van de snelst groeiende en hoogst gewaardeerde AI-ondernemingen, en werd recentelijk door Comparably benoemd tot 6e beste plek om te werken en 11e grote onderneming met de beste bedrijfscultuur.

Contact:
Berkeley Communicatie Benelux
Piet van Reeuwijk
piet.van.reeuwijk@berkeleypr.com
Laatste van UiPath
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
UiPath contact

Logo UiPath

www.uipath.com
UiPath sociaal

UiPath tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel