www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen

Alle negen Nederlandse Interxion datacenters fungeren als één dankzij ultrasnelle 100gbit/s verbinding

Amsterdam, 15 oktober 2019 - Interxion, de grootste leverancier van carrier- en cloud neutrale datacenterdiensten van Europa, heeft zijn datacenters op de Amsterdam Schiphol Campus met een ultrasnelle, 100 gbit/s verbinding aan zijn datacenter op het Amsterdam Science Park gekoppeld. Daarmee zijn de connectiviteits-voordelen die zich in de afgelopen decennia op het Science Park hebben verzameld losgekoppeld van hun fysieke locatie. Door dit te combineren met de groeimogelijkheden die de Schiphol Campus biedt, kan Interxion ook vanuit die locatie aan de strengste connectiviteits-eisen van klanten blijven voldoen.

Piet Sjoukes, Director Sales en Marketing vertelt: “Interxion investeert veel in het verhogen van de efficiëntie en het mogelijk maken van optimale connectiviteit, de levensaders voor een bloeiende digitale economie. Dankzij deze MetroConnect-verbinding creëren we synergie voor onze klanten en laten we zien dat er buiten hoogbouw ook alternatieven zijn om zowel uitbreidingsmogelijkheden te creëren als connectiviteit te kunnen leveren.”

Interxion Science Park AMS9 is een van de eerste datacenters van Nederland. In zijn ruim vijfendertigjarige bestaan is het datacenter een van de hoofdaders van het internet geworden en een steunpilaar voor de digitale economie. Zo zijn er meer dan 170 connectiviteitsproviders, zoals carriers, internet serviceproviders en internet exchanges, gevestigd in het pand. Ook de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) heeft er zijn oorsprong en is er nog steeds gevestigd.

Eerder dit jaar is het AMS9 datacenter grondig gerenoveerd en gemoderniseerd. Dankzij de MetroConnect-verbinding is het datacenter nu virtueel naar de Interxion Schiphol Campus gebracht, zodat er ook vanuit die locatie van de connectiviteit kan worden geprofiteerd.

Technische gegevens
De RTT (round trip time, ook wel pingtijd) van de MetroConnect-verbinding is vastgesteld op 430 microseconden (0,43ms = 0,00043sec). Met een capaciteit van 100Gbit/s kan er iedere seconde ongeveer 12,5 dag non-stop streamen van Spotify-content aan data over de lijn, of ruim 4 uur Netflix-content in HD.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit ruim 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Interxion.jpg
30.93 MB

###EINDE###

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong

Interxion tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl