www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Slechts een op de vijf Nederlanders bespreekt probleemschuld met omgeving

Rotterdam, 14 oktober 2019 – Nederlanders praten niet graag met hun naaste omgeving over probleemschulden. Slechts een op de vijf geeft aan dat het langdurig niet voldoen aan betalingsverplichtingen een onderwerp van gesprek kan zijn met vrienden of familie. Consumenten die ooit in contact zijn geweest met een deurwaarder, bespreken probleemschulden vaker met naasten (25%) dan mensen die dit contact nog nooit hebben gehad (18%) Dit blijkt uit onderzoek naar de persoonlijke financiën van Nederland, uitgevoerd in opdracht van incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn. Daaruit blijkt verder dat werkgevers en leidinggevenden nauwelijks ingelicht worden over eventuele probleemschulden. Een op de tien bespreekt dit met hen.

Zorgen over onbetaalde facturen
In Nederland ontvangt 47 procent van de consumenten per jaar weleens een betalingsherinnering. 38 procent van hen schaamt zich als er een herinnering binnenkomt. Ruim de helft (54%) van de consumenten maakt zich zorgen over onbetaalde facturen. Daarentegen denkt 17 procent dat er altijd wel iets te regelen valt met schuldeisers. Mannen (48%) liggen over het algemeen minder wakker van een onbetaalde factuur dan vrouwen (59%).

Michel van Leeuwen, directeur bij Flanderijn: “Het bespreken van schulden waar mensen niet zelfstandig uit kunnen komen, is vaak het begin van de oplossing. Hoe gek het misschien ook klinkt, deurwaarders spelen hierin een belangrijke rol. We zien dat het contact met een deurwaarder vaak pas het eerste moment is dat iemand open spreekt over zijn of haar schulden. Incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisaties kunnen schuldenaren met de juiste mensen in contact brengen om de eerste stappen te zetten naar een gezonde persoonlijke financiële huishouding. Het is daarom van belang dat deze organisaties zich zo laagdrempelig en toegankelijk mogelijk opstellen. Als mensen het gevoel hebben dat ze ieder moment mogen aankloppen, kan men samen op zoek naar een duurzame en passende oplossing voor betalingsachterstanden.”

Meer informatie over de het onderzoek van Flanderijn vind je hier

Over het onderzoek
Het rapport ‘De persoonlijke financiën van Nederland’ is gebaseerd op een kwantitatief onderzoek van onderzoeksbureau Markteffect, in opdracht van incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn. In de zomer van 2019 hebben 1.665 Nederlanders een enquête ingevuld waarin vragen werden gesteld over betaalgewoonten, contact met incassobureaus en deurwaarders en probleemschulden. Het rapport is hier te downloaden.

Over Flanderijn
Flanderijn is van oorsprong een incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie en bestaat sinds 1948. In de afgelopen jaren heeft Flanderijn zich ontwikkeld tot een full-service organisatie op het gebied van creditmanagement, betalingsbeheer en administratieve ondersteuning. De organisatie maakt op het speelveld van gerechtsdeurwaarders en incassobureaus op ieder niveau het verschil. Niet voor niets behoort Flanderijn dan ook tot de top van de incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisaties in Nederland. Daarnaast staat klantgerichtheid hoog op de agenda binnen Flanderijn.

De gedegen kennis van de regio’s waarin Flanderijn actief is, is voor opdrachtgevers een belangrijke reden om te kiezen voor de expertise van deze gerechtsdeurwaardersorganisatie. De organisatie telt ruim 600 medewerkers, verdeeld over alle vestigingen. Zij beschikken over up-to-date kennis en vaardigheden om de meer dan 10.000 opdrachtgevers altijd optimaal van dienst te kunnen zijn. Flanderijn heeft zich in bijna 70 jaar ontwikkeld van een eenmanszaak in Rotterdam tot een toonaangevende organisatie met 12 vestigingen, waarvan 11 in Nederland en 1 in België. Meer informatie op www.flanderijn.nl en op LinkedIn of Twitter

Marcommit
Emily Stolker
flanderijn@macommit.nl
Laatste van Flanderijn
Gros Nederlanders vindt kwijtschelden schulden niet kunnen

Helft Nederlanders vindt dat er op scholen meer aandacht moet zijn voor omgaan met geld

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Logo Marcommit
Flanderijn contact

Logo Flanderijn

088 - 209 2444
  www.flanderijn.nl
Flanderijn sociaal

Flanderijn tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl