www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet lanceert FortiCWP: dynamische beveiliging van workloads in multi clouds

Utrecht, 14 oktober 2019 – Fortinet, wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging brengt FortiCWP op de markt. Deze Cloud Workload Protection (CWP)-oplossing biedt hechte integratie met diverse publieke clouds, zoals AWS, Google Cloud Platform en Microsoft Azure. FortiCWP kan configuraties inspecteren, de activiteit binnen cloud-accounts bewaken, data scannen en analyseren, het netwerkverkeer in het oog houden en uitgebreide compliance-rapportage aanleveren.

Een gebrekkige samenhang tussen verschillende beveiligingsoplossingen gaat vaak ten koste van centraal overzicht op het netwerkverkeer, de configuraties van IT-services, beveiligingsgebeurtenissen en de omgang met data. Deze situatie wordt nog lastiger wanneer hun bedrijven publieke clouds van verschillende leveranciers inzetten als verlengstuk van hun IT-omgeving.

Om organisaties te helpen aan een oplossing voor dit fundamentele probleem met multi-cloudomgevingen komt Fortinet met FortiCWP. Deze oplossing helpt organisaties met het waarborgen van compliance en het terugdringen van risico’s rond het gebruik van Infrastructure-as-a-Service (IaaS). FortiCWP is daarnaast geïntegreerd met FortiGuard Labs. De oplossing beschikt daarmee over up-to-date bedreigingsinformatie. Verder is FortiCWP geïntegreerd met FortiSandbox voor het inspecteren van in de cloud opgeslagen data op kwaadaardige code. De combinatie van deze diensten zorgt voor overzicht en grip op de status van de cloud-beveiliging. Beveiligingsteams kunnen op die manier hun multi-cloudomgeving met vertrouwen beheren en overzien.

Een oplossing voor bedrijfskritische problemen rond de cloud
FortiCWP biedt een oplossing voor de meest prangende problemen van organisaties die voor de opgave staan om hun cloud-omgevingen effectief te beveiligen.
  • Als antwoord op het gebrek aan overzicht op cloud-configuraties en activiteit binnen accounts maakt FortiCWP gebruik van zijn hechte integratie met Amazon AWS, Microsoft Azure en Google Cloud Platform voor het scannen van configuraties en het afzetten daarvan tegen best practices, de interne beleidsrichtlijnen en de eisen van de wet- en regelgeving.
  • Dankzij de integratie van FortiCWP met een multi-cloud dashboard van de Security Fabric van Fortinet kunnen beveiligingsteams profiteren van naadloos beheer van de beveiliging van diverse cloud-platforms.
  • FortiCWP biedt ondersteuning voor het “shared responsibility-model” van elke cloud-omgeving door het analyseren van zowel de configuraties van de cloud provider als die van de organisatie zelf.
  • FortiCWP biedt bescherming voor onbeheerde data in de cloud met krachtige functionaliteit voor de preventie van datalekken en inspectie van bestanden op malware.
  • FortiCWP helpt organisaties om te voldoen aan branchespecifieke richtlijnen door activiteiten en configuraties af te zetten tegen beleidsregels. Dit draagt bij aan overeenstemming met normen als PCI, HIPAA, SOX, GDPR, ISO 27001 en NIST.
Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “FortiCWP is een van de meest geïntegreerde en dynamische oplossing voor de beveiliging van multi-cloud-omgevingen die er op de markt te krijgen is. Als klanten FortiCWP combineren met FortiGate VM, dat het inkomende en uitgaande cloud-verkeer beschermt  en FortiWeb, dat API’s en internetapplicaties beveiligt, ontstaat er een unieke, geïntegreerde beveiligingsoplossing. Deze zorgt voor uitgebreide bescherming voor netwerken, internetapplicaties en cloud-platforms. Organisaties die naar de cloud uitbreiden en optimale beveiliging verlangen, profiteren hiermee van een indrukwekkend effectieve risicoreductie.”

Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 415,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E.  karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Senzer kiest voor Fortinet beveiligingsoplossingen en bespaart tot 70% op netwerkbeheertijd

Fortinets onderzoek operationele technologie: helft organisaties is slecht voorbereid op cyberaanvallen

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.com