www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Yellow Communications

Databricks en Tableau Software bundelen krachten

Voorafgaand aan grootste data en machine-learning congres in Europa in de RAI

Amsterdam, 10 oktober 2019 - Databricks en Tableau Software hebben vandaag bekendgemaakt dat ze hun krachten gaan bundelen. De samenwerking tussen respectievelijk de leider in unified data analytics en het toonaangevende visuele analyseplatform is goed nieuws voor datateams die hun business intelligence sneller en betrouwbaarder willen laten draaien op data lakes. Datateams krijgen dankzij de samenwerking betere toegang tot data, ongeacht waar deze zich in een organisatie bevindt. Daarnaast kunnen ze nu analyses uitvoeren op de grootste dataset die zich gewoonlijk in het data lake bevindt.

Organisaties willen begrijpelijkerwijs gebruikmaken van de meest recente – realtime – gegevens uit data lakes en voorkomen dat analisten uren of dagen moeten wachten voordat deze toegankelijk zijn. Dat is wat gebruikers van Tableau via het partnerschap met Databricks sinds vandaag wordt aangeboden.

Data lakes zijn veelal de grootste bron van gegevens binnen organisaties, maar gebruikersanalyses daarop hebben vaak te lijden onder problemen met de kwaliteit van de gegevens en de prestaties. Met de nieuwe Databricks Connector – uitgebracht in versie Tableau 2019.3 – is de tijd die nodig is voor het opzetten van analyses en risicomodellen voor projecten teruggebracht tot bijna nul. En dankzij de realtime datavisualisatie in Tableau wordt het proces om zakelijke beslissingen te sturen vereenvoudigd. Organisaties kunnen daardoor hun architectuur snel aanpassen en inzichten over verschillende bedrijfsonderdelen optimaliseren.

Het volledige Engelstalige persbericht over de samenwerking vindt u hier.

Van 15 tot 17 oktober in de RAI: Grootste data en machine-learning congres in Europa
Databricks heeft eerder bekendgemaakt dat het Spark + AI Summit terugkeert in Amsterdam. Van dinsdag 15 tot en met donderdag 17 oktober vindt het grootste data en machine learning congres in Europa plaats in de RAI, met als hoofdthema ‘Build. Unify. Scale’. Dit evenement is voor datateams, waaronder ontwikkelaars, data scientists en leiders op het gebied van data en analyse, die kunnen deelnemen aan discussies over data, machine learning en de praktische toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI).

Katie Bouman van het California Institute of Technology is een van de belangrijkste keynotesprekers in de RAI. Op het hoofdpodium spreken daarnaast een aantal initiatiefnemers van open source projecten, waaronder Apache Spark, Delta Lake, Koalas, MLflow en scikit-learn. In meer dan 170 sessies worden praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties als Facebook, Microsoft, CERN, Airbnb, Quby, Société Générale, Swedbank en Zalando.

Geïnteresseerden voor de Spark + AI Summit 2019 vinden meer informatie via de website en kunnen zich daar ook direct registreren.

1.1 MB png  Databricks & Tableau

Over Databricks
De missie van Databricks is innovatie bij haar klanten te versnellen door data science, engineering en business samen te brengen. De oprichters van Databricks zijn de initiatiefnemers van het Spark-onderzoeksproject van de universiteit van Californië, waaruit Apache Spark is ontstaan. Databricks biedt een Unified Analytics Platform op basis van Apache Spark dat datateams de mogelijkheid geeft bij de ontwikkeling van dataproducten samen te werken met data engineers en experts uit de business. Databricks biedt gebruikers snel meerwaarde door creatie van analytische workflows die variëren van ETL en interactieve exploratie tot productie. Bovendien helpt het bedrijf gebruikers zich beter te focussen op hun data door een cloudinfrastructuur aan te bieden die volledig beheerd, schaalbaar en veilig is, de uitvoering vereenvoudigt en de total cost of ownership vermindert. Databricks wordt ondersteund door investeerders als Andreessen Horowitz, NEA en Battery Ventures en is wereldwijd actief voor klanten, waaronder Viacom, Shell en HP.

Voor meer informatie: www.databricks.com.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Databricks Persdesk
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: databricks@yellow-communications.com
Laatste van Databricks
Databricks daagt datateams uit met ‘Hackathon for Social Good’

Databricks lanceert wereldwijd universiteitsprogramma om nieuwe generaties datawetenschappers op te leiden

Databricks’ Unified Data Analytics Platform resulteert in een ROI van 417% volgens het Total Economic Impact™-rapport
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Yellow Communications
Databricks contact

Logo Databricks

Databricks sociaal

Databricks tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage