www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Databricks investeert in Europees Development Center in Amsterdam

Amsterdam, 9 oktober 2019 - Databricks, marktleider op het gebied van unified data analytics, maakt zich op om de komende drie jaar meer dan 100 miljoen te investeren om de Europese uitbreiding in Amsterdam te ondersteunen. Het Europese Development Center in Amsterdam bestaat momenteel uit een team van meer dan 30 engineers, die bijdragen aan de innovatie van het Unified Data Analytics platform van Databricks.

“We hebben in Amsterdam een sterk team van engineers neergezet. Zij spelen een belangrijke rol in de ontwikkeling van ons platform. In het Europese Development Center combineren we de krachten van lokaal talent met die van internationale talenten van over de hele wereld,” zegt Ali Ghodsi, medeoprichter en CEO van Databricks. “De komende drie jaar investeren we volop in ons centrum in Amsterdam, zodat we datateams over de hele wereld nog beter kunnen helpen bij het tackelen van hun problemen, hoe ingewikkeld die ook zijn. Dat is onze missie, en om die succesvol te kunnen volbrengen is een briljant team van engineers in Amsterdam onmisbaar.”

“Nederland staat bekend om innovatie en een sterke focus op het bedrijfsleven, en verwelkomt de investering van Databricks in Amsterdam,” zegt Henny Jacobs, Executive Director Americas bij de Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA). De NFIA hielp Databricks bij de uitbreiding in Nederland. “De groei die het bedrijf doormaakt laat zien dat Databricks in staat is personeel van het hoogste niveau aan te trekken, mensen die ook nog eens willen wonen en werken in zo’n fantastische stad als Amsterdam. Bovendien laat de vestiging van Databricks in Amsterdam zien dat de kwaliteit van ons Nederlandse netwerk van wereldklasse is.”

Databricks introduceerde Londen in augustus 2017 als vestigingsplaats voor hun EMEA hoofdkantoor. Het bedrijf is van een handvol werknemers uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 100 werknemers over heel Europa. Het Europese Development Center is een engineering hub voor productontwikkeling en innovatie. In de blog Making the move to Amsterdam vertelt een Databricks-engineer waarom hij samen met andere engineers uit zijn team de overstap van San Francisco naar Amsterdam waagde om leiding te geven aan het Billing Infrastructure en Usage team.

Spark + AI Summit Amsterdam
Eerder maakte Databricks bekend dat de Spark + AI Summit dit jaar plaatsvindt in de RAI in Amsterdam. Van dinsdag 15 tot en met donderdag 17 oktober vindt dit grootste data en machine learning congres van Europa plaats in de RAI, met als hoofdthema ‘Build. Unify. Scale’. De Spark + AI Summit wordt georganiseerd voor datateams, waaronder developers, data scientists en voorlopers op het gebied van data en analytics. Tijdens het event kunnen ze met elkaar in gesprek over data, analytics, machine learning en praktische toepassingen van AI. Ook worden er voor de meer dan 2000 aanwezigen diverse workshops georganiseerd, waarbij theorie en hands-on praktijkopdrachten met elkaar worden afgewisseld.

Geïnteresseerden voor de Spark + AI Summit 2019 vinden meer informatie via de website en kunnen zich daar ook direct registreren.

Over Databricks
De missie van Databricks is innovatie bij haar klanten te versnellen door data science, engineering en business samen te brengen. De oprichters van Databricks zijn de initiatiefnemers van het Spark-onderzoeksproject van de universiteit van Californië, waaruit Apache Spark is ontstaan. Databricks biedt een Unified Analytics Platform op basis van Apache Spark dat datateams de mogelijkheid geeft bij de ontwikkeling van dataproducten samen te werken met data engineers en experts uit de business. Databricks biedt gebruikers snel meerwaarde door creatie van analytische workflows die variëren van ETL en interactieve exploratie tot productie. Bovendien helpt het bedrijf gebruikers zich beter te focussen op hun data door een cloudinfrastructuur aan te bieden die volledig beheerd, schaalbaar en veilig is, de uitvoering vereenvoudigt en de total cost of ownership vermindert. Databricks wordt ondersteund door investeerders als Andreessen Horowitz, NEA en Battery Ventures en is wereldwijd actief voor klanten, waaronder Viacom, Shell en HP. Voor meer informatie: www.databricks.com.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Noot voor de redactie
Wij nodigen journalisten van harte uit voor de Spark + AI Summit op woensdag 16 en donderdag 17 oktober. Er is gelegenheid voor interviews met sprekers en klanten van Databricks. Heb jij of heeft één van jouw collega’s interesse? Stuur dan een berichtje naar databricks@yellow-communications.com en we nemen snel contact op. Bellen kan natuurlijk ook op nummer +31 (0)23 555 34 24.

Databricks Persdesk
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: databricks@yellow-communications.com
Eerder van Databricks
23 okt 2019 Groei van Databricks leidt tot $400 miljoen investering en een waardering van $6,2 miljard

23 okt 2019 Databricks stelt Dave Conte aan als Chief Financial Officer

16 okt 2019 Delta Lake Project haakt aan bij Linux Foundation om zo open standaard voor data lakes te worden
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl