www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

OutSystems en Phact ontwikkelen in vijf dagen een Wish Journey-applicatie voor Make-A-Wish Nederland

Utrecht, 9 oktober 2019 – In haar missie om het meest digitale goede doel van Nederland te worden, heeft Make-A-Wish samen met OutSystems en implementatiepartner Phact een Wish Journey-applicatie ontwikkeld. Make-A-Wish vervult wensen van kinderen met een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte. Met de nieuwe applicatie kunnen wenskinderen de voorbereidingen van hun wens dagelijks volgen én vrienden en familie betrekken. De applicatie is in één week ontwikkeld op het low-code-platform van OutSystems.

Wensen van Make-A-Wish
Een snelle ontwikkeling en een makkelijk te onderhouden applicatie waren de uitgangspunten van dit project. Ook wilde Make-A-Wish graag eindgebruikers betrekken bij de totstandkoming van de applicatie: de wenskinderen. Het startschot van dit project was dan ook een klankbordsessie met een aantal wenskinderen. Nadat zij hun behoeften kenbaar hadden gemaakt, werd er een hackathon gepland waarin de ontwikkelaars van Phact samen met OutSystems, Make-A-Wish en de wenskinderen binnen een week een werkende applicatie hebben opgeleverd. Na een week ontwikkelen en testen is op de vijfde dag de applicatie aangeboden bij de App Stores, voor zowel Android als iOS-devices.

Hanneke Verburg, CEO bij Make-A-Wish Nederland: “Bij Make-A-Wish hebben we ons als doel gesteld het meest digitale goede doel te worden. Dat heeft natuurlijk alles te maken met onze doelgroep die zich veelal online begeeft. We zijn enthousiast over de met OutSystems en Phact ontwikkelde applicatie. Dit brengt ons een stap dichter bij het realiseren van onze ambitie. Belangrijker is dat de applicatie wenskinderen en hun dierbaren nog meer betrekt bij het uitkomen van hun liefste wens.”

Willem van Enter, Vice President EMEA bij OutSystems: “Vroeger was het ondenkbaar dat je een werkende applicatie ontwikkelt in slechts één week. Tegenwoordig maakt OutSystems dit mogelijk. Met de komst van low-code applicatieontwikkeling kan je als bedrijf razendsnel innoveren en samenwerken met eindgebruikers. Make-A-Wish is een vooruitstrevende organisatie en ik hoop dat deze applicatie veel extra plezier oplevert voor de wenskinderen.”

Marc Herruer, CEO bij Phact: “Om een complete applicatie inclusief grafische vormgeving te ontwikkelen, zoals we voor Make-A-Wish in één week hebben neergezet, heb je het platform van OutSystems nodig. Ik ben enthousiast over het eindresultaat, en trots op de inzet van zowel Make-A-Wish, de wenskinderen, OutSystems als ons team van Phact.”

Over OutSystems

Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één Low-Code-ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van Low-Code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten. Daardoor kan het volledige applicatielandschap visueel gemodelleerd en geïntegreerd worden met bestaande systemen. Klik hier voor meer informatie, volg OutSystems op Twitter of bezoek het bedrijf op LinkedIn.

Meer informatie:

Marcommit