www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Trias Politica Advies lanceert nieuw platform TenderXL voor de ICT branch

Soepel zaken doen met de overheid met én zonder aanbesteding

Vandaag heeft Trias Politica Advies een nieuw platform gelanceerd voor ondernemingen en tendermanagers die de overheid als klant willen: TenderXL. Initiatiefnemer en ondernemer Ireen Boon (oprichter Trias Politica Advies) vond het tijd voor een simpel en compleet overzicht van alle overheidsopdrachten. Immers, ieder jaar opnieuw koopt de overheid voor 73 miljard euro in bij het bedrijfsleven. Veel bedrijven haken echter af omdat ze opzien tegen aanbestedingsprocedures. TenderXL maakt tenders nu inzichtelijk door een compleet overzicht te bieden van alle benodigde documenten, beleidsstukken en inkoopvoorwaarden. Daarnaast kan via TenderXL direct zaken worden gedaan met de overheid zónder aanbestedingen. TenderXL combineert hierbij waardevolle informatie over concurrenten met een overzicht van toekomstige aanbestedingen: overheidsopdrachten die nog moeten worden voorbereid en waar bedrijven dus nog invloed op hebben. Of waarbij zelfs kan worden voorkomen dat het een aanbesteding wordt. TenderXL plaatst daarnaast ondernemingen op de voorkeurslijsten van gemeentes en geeft een melding wanneer de concurrent een tender wint. Het platform is erop gericht om ondernemingen eerder, meer en beter te laten weten wat de overheid als klant wil. Voor meer informatie zie www.tenderxl.com

Ondernemer met hekel aan aanbestedingen
IreenBoon is oprichter van public affairsbureau Trias Politica Advies en veelgevraagd spreker over de wisselwerking tussen overheid en bedrijfsleven in het algemeen en aanbestedingen in het bijzonder. Door haar werk als lobbyist bij MKB Nederland en achter de schermen bij het TV Programma ‘Breekijzer’ van Pieter Storms kent zij de structuur van de overheid en spreekt zij de taal van de ondernemer. Zij heeft de afgelopen 10 jaar ruim 800 ondernemers opgeleid hoe soepel zaken te doen met de overheid. Massaal moesten ze over een drempel van weerzin heen. Ireen Boon: “Ik heb er zelf ook een ontzettende hekel aan als mensen me vertellen wat ik moet doen, dus aanbesteden was lang niets voor mij. Ik heb er toen maar mijn vak van gemaakt om aanbestedingen te voorkomen of naar mijn hand te zetten. Inmiddels zie ik het als een sport: wie is de slimste?” Haar motto is dan ook ‘Voortaan lukt het wel, met TenderXL’.

‘Race tegen de klok niet nodig’
Het probleem is volgens haar telkens hetzelfde: “Bedrijven die willen verkopen aan de overheid, beginnen te laat en verliezen dus veel -kostbare- tijd. Dat komt doordat de bestaande platformen waar je overheidsopdrachten kunt vinden, vaak alleen de aankondiging publiceren. Dat is het moment waarop de stopwatch ingedrukt wordt en bedrijven in een race tegen de klok gaan proberen een winnende inschrijving te doen, vaak zonder goed te doorgronden wat de aanbestedende dienst nou eigenlijk wil. Bedrijven verliezen ongelofelijk veel tijd en energie door op die manier te werken want ze staan eigenlijk al met 1-0 achter als ze pas beginnen wanneer de opdracht op het internet verschijnt”, aldus Ireen Boon.

Invloed op aanbesteding
“De publicatie van een overheidsopdracht is niet het begin, maar juist het sluitstuk van een fase die daaraan voorafgaat. Een fase waarin de overheid zich beraadt op wat ze wil. Een fase waarin veel informatie openbaar wordt gemaakt over de context waarin opdrachten ontstaan. Om die reden staat er op TenderXL veel informatie over deze fase waarin je nog mag praten met de overheid en je dus nog invloed kunt hebben op de eisen en de wensen. Waarin je belangrijke terminologie leert die de overheid gebruikt en waarmee je je tenderteksten beter laat scoren. TenderXL brengt ondernemers het hele spectrum, in plaats van alleen de opdrachten die als aanbesteding worden aangekondigd”, aldus Ireen Boon.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Smith Communicatie
Contactpersoon: Leontine Smith
E: lsmith@smith-communicatie.nl
T:0620736010
T: 0703614004

USP_TenderXL.png
51.24 KB

Overheidsopdrachten.png
78.18 KB
Laatste van TenderXL
Trias Politica Advies lanceert nieuw platform TenderXL voor de ICT branch
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
TenderXL contact

Logo TenderXL

www.tenderxl.com
TenderXL sociaal

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage