Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Rebecca Clarke en Sari Ahokas treden toe tot managementteam van Evalan

Amsterdam, 8 oktober 2019 – Rebecca Clarke en Sari Ahokas zijn toegetreden tot het managementteam van het Amsterdamse IoT-bedrijf Evalan. Rebecca Clarke zal de rol van Chief Operation Officer vervullen en Sari Ahokas wordt Engineering Manager. Met de aanstelling van beide MT-leden bereidt Evalan zich voor op sterke groei en een toename van internationale IoT-projecten.

Rebecca Clarke
Rebecca Clarke (38) studeerde Werktuigbouwkunde en Internationaal Recht op het gebied van olie- en gas en heeft bijna twintig jaar ervaring in projectmanagement. Een groot deel van die ervaring deed zij op bij technologieleverancier voor de olie- en gasindustrie Schlumberger. Ze begeleidde projecten in Schotland, Oman, India, Italië en Nigeria. De afgelopen jaren was ze bij smart building bedrijf bGrid actief als projectmanager, waar ze verantwoordelijk was voor complexe internationale projecten. Bij zusterbedrijf Evalan zal zij als MT-lid zorgdragen voor het voorbereiden en begeleiden van de organisatie naar zowel opschaling van de activiteiten als een internationale uitrol voor een groot aantal klanten.

CEO Henk Schwietert over de aanstelling van Rebecca Clarke: “Wij kennen Rebecca als een enthousiaste en gedreven professional. Met haar internationale ervaring en managementkwaliteiten betekent haar toetreding tot ons MT dat wij ons groeiend portfolio van IoT-projecten effectief kunnen managen en ons kunnen opmaken voor de volgende stap in internationale uitbreiding.”

Sari Ahokas
Sari Ahokas (37) studeerde Biomedical Engineering en heeft een master in Medical Electronics behaald. Na een paar jaar als onderzoeker aan de Electrical Engineering Department van de Technische Universiteit van Tampere (Finland) te hebben gewerkt, kwam zij in 2011 bij Evalan. Vanaf dat moment is zij betrokken geweest bij alle belangrijke technische ontwikkelingen van het bedrijf. Eén daarvan, een Wireless Sensor Network systeem, werd de basis voor bGrid. Zij was ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van innovatieve end-to-end IoT-oplossingen die nu door klanten van Evalan ingezet worden in industriële toepassingen en in biometrie. Bij bGrid werkte Sari de afgelopen twee jaar als manager van het software development team. In haar nieuwe rol als Engineering Manager en MT-lid van Evalan zal zij leidinggeven aan het development team van Evalan.

CEO Henk Schwietert over de aanstelling van Sari Ahokas: “Sari heeft de afgelopen jaren de engineering organisatie van bGrid opgezet en geleid en tegelijkertijd de ontwikkeling van de technische competenties van Evalan versneld. Daarbij heeft zij een sterk netwerk van partners in de hightech elektronicasector in Europa opgebouwd. Zij is de aangewezen persoon om inhoud te geven aan de uitbreidingen van ons engineering team en de opschaling van onze IoT-oplossingen te managen.”

1.3 MB jpg  Rebecca Clarke.jpg
913 KB jpg  Sari Ahokas.jpg
1.8 MB jpg  Rebecca and Sari JPG kopie.jpg

Over Evalan
Evalan is een snel groeiende en innovatieve advies- en implementatiepartner op het gebied van Internet of Things. Het bedrijf gaat met haar klanten een intensieve samenwerking aan om tot het beste resultaat te komen. Evalan focust zich met name op remote monitoring, biometrische metingen en telemetrische oplossingen voor de zorg, industrie en overheid. Het bedrijf ontwikkelt mobiele devices, sensoren, datamanagementsystemen, dataverwerkingsalgoritmes en userinterfaces op uiteenlopende platformen. Klanten van Evalan zijn onder andere Heineken, het ministerie van Defensie, BAM en het UMC Utrecht. In 2010 en 2014 behaalde Evalan een positie in de top 100 meest innovatieve Nederlandse MKB-bedrijven van de Kamer van Koophandel. Het bedrijf is opgericht in 2005 en is vanuit Amsterdam actief in vijftig landen. Meer informatie is te vinden op www.evalan.com of volg Evalan op Twitter of Linkedin.

Meer informatie voor de pers
Maartje van Oeveren
Maartje@maartjevanoeveren.com
Laatste van Evalan BV
Proximity Badge van Evalan helpt je afstand houden op kantoor

Radboudumc zet IoT-medicijndoosje in om therapietrouw te bevorderen

Medische IoT-oplossing BreathBase maakt gebruik van een elektronische neus, “de SpiroNose”, ontwikkeld door Evalan
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Evalan BV contact

Logo Evalan BV

Evalan BV sociaal

Evalan BV tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage