www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 102 dagen geleden)
PR: LVTPR

Een data-gedreven visie op security

Data-gedreven technologie in de praktijk toegepast; het is iets dat NetApp graag ziet. De Building Technologie-divisie van Bosch – opgericht in 1920 en inmiddels uitgegroeid tot een van ’s werelds toonaangevende leveranciers van security-, veiligheid- en communicatie-oplossingen – is een bedrijf dat dat doet. De divisie van Bosch heeft een breed productportfolio, dat reikt van professionele audio- en conferentiesystemen tot oplossingen voor toegangsbeheer, inbraak- en branddetectie en videobewaking.

Het doel achter deze oplossingen? Zorgen voor een iets betere en veiligere wereld. Om dat doel te bereiken, maken de video-beveiligingsoplossingen van Bosch gebruik van de nieuwste technologie. Door data centraal te stellen en Artificial Intelligence (AI) toe te passen, helpen oplossingen als Intelligence Video Analysis om kritische incidenten snel te beoordelen. Zo worden meer mensen, gebouwen en eigendommen beschermd. Het bewandelen van deze nieuwe datapaden in een traditionele sector als die van beveiligingssystemen, dát is volgens NetApp data-gedreven.

Data speelt een hoofdrol in realtime videobewaking
De data die deel uitmaakt van moderne (realtime) videobewaking moet efficiënt beheerd worden. En precies daar komt NetApp om de hoek kijken: Bosch en NetApp zijn al sinds 2011 partners. De samenwerking zorgt ervoor dat de technologie die nodig is voor de oplossingen van Bosch soepel draait en dat het datamanagementproces betrouwbaar en efficiënt is.

De toekomst van beveiliging
Tegenwoordig omvat beveiliging veel meer dan traditionele videobewaking. Er is dan ook een digitale visie nodig die de beschikbare informatie op nieuwe manieren toepast. Daarom werkten Bosch Building Technologies en NetApp samen aan een data-gedreven beveiligingsoplossing. Met behulp van NetApp-technologieën upgradede Bosch zijn Video Recording Manager (VRM) naar een oplossing die beveiligingscamera’s in een IoT-infrastructuur verandert in nóg slimmere apparaten.

Dit nieuwe type videobewaking omvat de realtime detectie van verdachte activiteiten en maakt daarvoor gebruik van een algoritme en slimme video-analytics. Vermiste zendingen in een magazijn zijn zo bijvoorbeeld binnen enkele seconden automatisch op te sporen. Daarnaast detecteert het systeem brand en rook sneller dan een normale rookmelder en gaat het de verspreiding van brand dus beter tegen. Deze videobewaking is dan ook heel uiteenlopend toe te passen, zoals op vliegvelden, in bedrijfspanden, hotels, stadions en magazijnen.

Efficiëntie via datastroom
De integratie van NetApp-technologie in de Bosch-oplossing maakt storage-virtualisatie mogelijk. Het NetApp-besturingssysteem schrijft de datastroom rechtstreeks naar de storage, zodat de oplossing alle schijven kan beheren als één grote storage-verzameling. Hierdoor is de oplossing in staat videostreams en opslagcapaciteit automatisch te balanceren, en blijven processen ook draaien in het geval van een harde-schijfdefect. Dit garandeert een hoge beschikbaarheid van data, minder complexiteit en ideale schaalbaarheid – zonder limiet op het aantal camera’s.

Een visie is hiermee werkelijkheid geworden: Bosch voorziet zijn klanten van een overkoepelend, efficiënt beveiligingsmanagementsysteem dat volledig data-gedreven is.

Meer weten over de datavisie van Bosch Building Technologies? Bekijk deze video.

Over NetApp
NetApp is toonaangevend op het gebied van de hybrid cloud. We bieden een volledig scala van dataservices voor de hybrid cloud; deze vereenvoudigen het beheer van applicaties en data, zowel in de cloud als in lokale omgevingen, om uw digitale transformatie te versnellen. Samen met onze partners stellen we wereldwijd opererende organisaties in staat om het volledige potentieel van hun data te benutten, zodat contactmomenten voor klanten kunnen worden uitgebreid, meer innovatie mogelijk is en hun operationele activiteiten worden geoptimaliseerd. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com/nl. #DataDriven
Laatste van NetApp
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2021 Results