www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Regionale omroepen te zien bij NLZIET

Hilversum, 9 september 2019 - De programma’s van de regionale omroep zijn binnenkort ook bij NLZIET te bekijken. Het gaat om de live- en replaystreams van alle dertien regionale publieke omroepen. Door de samenwerking groeit het aanbod van NLZIET naar 34 livestreams en naar meer dan 100.000 on demandprogramma’s.

De programma’s van de regionale omroep met nieuws, cultuur en evenementen, kunnen door de samenwerking met NLZIET nog meer kijkers bereiken. Gerard Schuiteman (bestuur stichting Regionale Publieke Omroep, RPO): “De dertien regionale omroepen maken dagelijks gezamenlijk ongeveer 9,5 uur nieuwe programma’s. Het brede programma-aanbod bestaat naast nieuws ook uit programma’s over bijvoorbeeld cultuur, natuur, historie en sport. Daarnaast worden er jaarlijks meer dan 200 evenementen en meer dan 70 documentaires uitgezonden. Door de samenwerking met NLZIET kunnen we onze waardevolle programma’s binnen het online domein verder versterken.” De regeling innovatie en samenwerking regionale publieke media-instellingen maakt deze samenwerking mogelijk.

Het toevoegen van de regionale omroep aan NLZIET sluit aan op de ambitie van minister Slob dat Nederlandse media meer samenwerken om Nederlanders te voorzien van goed en gevarieerd media-aanbod. Niels Baas (CEO NLZIET): “Ik ben zeer verheugd met deze samenwerking, waarmee de programma’s van regionale omroep binnenkort ook op NLZIET te zien zijn. NLZIET is daarmee nog meer dé plek waar alle Nederlandse content samenkomt, publiek en commercieel.”

Alle dertien regionale omroepen zijn binnenkort in NLZIET te zien. Het gaat om de programma’s van RTV Noord, Omrop Fryslân, NH Media, RTV Drenthe, RTV Oost, Omroep Gelderland, Omroep Flevoland, RTV Utrecht, Omroep West, Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1 Limburg.

Over de regionale omroep
De RPO is op basis van artikel 2.60a lid 1 van de Mediawet het samenwerkings- en coördinatieorgaan voor de regionale publieke omroep in Nederland. De RPO bevordert samenwerking tussen de regionale omroepen onderling en met de landelijke en lokale publieke omroep. In Nederland zijn dertien regionale publieke omroepen. De regionale omroep ziet het als zijn hoofdtaak zich sterk te maken voor een goede, pluriforme, nieuws- en informatievoorziening in de regio. De regionale omroep onderscheidt zich daarbij duidelijk van de landelijke en internationale media; geen ander medium staat met beeld, geluid en woord zo dicht bij de burger als de regionale omroep doet. Naast nieuws en informatie zijn ook de identiteit en cultuur van Nederland belangrijk. Belangrijke evenementen zijn te zien en te volgen op de regionale kanalen.

Over NLZIET
NLZIET is een samenwerking tussen de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en Talpa TV. Met de online tv-dienst NLZIET kunnen kijkers op één plek het meest uitgebreide online Nederlandse televisieaanbod bekijken. Via de apps voor web, mobiel, Apple TV, Android TV, PlayStation 4 en smart tv zijn programma’s uit het online aanbod van de omroepen in hoge kwaliteit live, terug en vooruit te kijken, veelal zonder reclame en maandelijks opzegbaar.
Laatste van NLZIET
NLZIET verhoogt beeldkwaliteit NPO Extra-themazenders naar HD themazenders naar HD

Regionale omroepen te zien bij NLZIET

NLZIET breidt zenderpakket verder uit
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
NLZIET contact

Logo NLZIET

pers@nlziet.nl
  www.nlziet.nl
NLZIET sociaal

NLZIET tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage