www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Slecht werkende Track & Trace grootste ergernis bij pakketbezorging

Amersfoort, 3 oktober 2019 – Een slecht werkende of onduidelijke Track & Trace optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Daarna volgt het niet later terugkomen van de pakketbezorger als de consument niet thuis is. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek. De irritaties hebben niet alleen te maken met de bezorging van het pakket zelf. Opvallend is namelijk dat één op de tien zich eraan ergert als de pakketbezorger de motor van zijn busje laat draaien terwijl hij aan de deur staat. Overigens ondervinden niet alle Nederlanders ergernissen rondom pakketbezorging; één op de drie (31%) is namelijk tevreden.

Tijdslot belangrijk bij pakketbezorging
Aan de consumenten is ook gevraagd waar zij zich het meest aan ergeren als het gaat over tijd en kosten rondom het bezorgen van online bestellingen. Dat de pakketbezorger niet binnen het afgesproken tijdslot komt, staat met 27 procent op nummer één. Bijna driekwart (74%) van de consumenten heeft dan ook behoefte aan meer gedetailleerde Track & Trace-mogelijkheden, zodat ze via GPS exact kunnen zien waar het pakket is en wanneer het aankomt. Andere ergernissen rondom de bezorging zijn een te breed tijdslot (13%) of hogere bezorgkosten dan verwacht (11%).

“Er is tegenwoordig veel mogelijk op het gebied van Track & Trace”, vertelt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes. “Door consumenten goed en real time inzicht te geven in het bezorgproces, kunnen organisaties de klanttevredenheid een flinke boost geven. Consumenten worden steeds veeleisender en verwachten ook dat bedrijven hen real time inzicht geven. Daarom is het belangrijk dat bedrijven hier volledig op inzetten. Goede software is onmisbaar om aan deze eisen te voldoen. Met de juiste toepassingen kunnen consumenten bijvoorbeeld zelf een tijdslot kiezen voor de bezorging en hebben zo meer grip op het bezorgproces. Hierin investeren loont de moeite en levert uiteindelijk meer orders en een terugkerende klant op.”

Over het onderzoek
De infographic ‘Consumentenverwachting over bezorging online aankopen’ is gebaseerd op een kwantitatief onderzoek van onderzoeksbureau Markteffect, in opdracht van softwareleverancier voor de logistiek Descartes. In de zomer van 2019 hebben 1.032 Nederlanders een enquête ingevuld waarin vragen werden gesteld over de levertijd en bezorgkosten rondom het leveren van online bestellingen. De infographic is hier te bekijken: https://www.descartes.com/nl/infographic-onderzoek-online-aankopen

Over Descartes
Descartes is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen (Software-as-aService) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloudbased oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo (Canada), en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd.

Meer informatie op www.descartes.com en op LinkedIn.

Meer informatie:
Marcommit
Emily Stolker
descartes@marcommit.nl
Laatste van Descartes
DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Descartes breidt transportdienstverlening uit door overname Kontainers

Meer inzicht in logistieke en supply chain data met Descartes Analytics

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4