www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 1 dag geleden)

Kappers ontdekken de service van SMS sturen naar klant

De vele duizenden kappers die ons land telt, hebben in ieder geval één ding gemeen. Het zijn professionele planners. Elke dag worden klanten geknipt, gekleurd en gestyled volgens een strak ingedeelde agenda. Dat is noodzakelijk om geen omzet te verliezen en om klanten niet onnodig te laten wachten. Maar wat doe je als klanten zelf te laat komen? Of zelfs helemaal niet komen opdagen? Daar ga je dan met je strakke planning…

Afspraakherinnering met één simpele SMS API

Het gebeurt iedereen wel eens. Je vergeet in alle drukte een afspraak bij de kapper. Of je komt erachter dat de afspraak een dag later staat ingepland. Voor niets naar de winkel gekomen. Ergernis en zonde van de tijd. Maar niet alleen voor de klant, ook voor de kapperszaak is het geen pretje. Er valt een gat in de agenda, de haarstylist kan niet aan het werk, er wordt omzet misgelopen. Een afspraak vergeten, daar wil je als eigenaar van een kapperszaak echt zo min mogelijk last van hebben.

Dat kan gelukkig ook. Op een hele eenvoudige manier. Steeds meer kappers gebruiken een SMS Gateway voor het versturen van SMS om klanten aan hun afspraak te herinneren. Met één simpele SMS API die aan de bestaande kappers-software wordt gekoppeld, bespaart u zo een hoop ergernis en geld.

Wanneer SMS versturen?

De service van een SMS versturen naar klanten kan door kappers op meerdere manieren worden ingezet. We geven een paar voorbeelden uit de praktijk:

• Een SMS versturen als afspraakbevestiging

De klant ontvangt van de kapper een SMS ter bevestiging van de afspraak die is gemaakt. Vanzelfsprekend met de datum en tijd. Handig, want zo kan de juiste dag en tijd voor de afspraak altijd worden gecheckt.

• Afspraakherinnering

De klant ontvangt van de kapper een x aantal uren (of enkele dagen) vóór de geplande afspraak een SMS ter herinnering. Vooral het tijdstip is handig om onder de aandacht te brengen, omdat het daar nogal eens mis gaat.

• Kortingsactie

De klant ontvangt van de kapper een SMS met daarin een aanbieding of kortingscode. De frequentie en het aanbod verschilt uiteraard per winkel.

• Felicitatie

De klant ontvangt op zijn/haar verjaardag een persoonlijke felicitatie van de kapper. Dat wordt nog interessanter voor de klant als de felicitatie gekoppeld is aan een persoonlijke aanbieding, of een attentie die in de winkel opgehaald kan worden.

Kappers zijn positief over SMS Service

Wat het beste werkt voor wie, dat is natuurlijk per kapperszaak en klantenkring verschillend. Wij krijgen veel positieve reacties binnen van kapperszaken die gebruik maken van SMS Service. En waar Spryng de SMS API heeft gekoppeld met de reed bestaande software. Een greep uit de feedback:

• “De herinnering wordt 1 uur voor de afspraak gestuurd. Dit vinden wij heel handig omdat mensen vaak de tijd vergeten.”
  • “Klanten zijn er super tevreden over. We merken ook zeker dat het helpt.”
  • “Het per SMS versturen van een afspraakherinnering is een fantastische service, voor ons en voor onze klanten.”
  • “Als een klant een afspraak maakt, stemt hij/zij daarmee in. Zo’n geheugensteuntje vinden ze erg handig.”

We vroegen een aantal van onze klanten met een kapperszaak welk cijfer ze de SMS Service van Spryng geven. Dit leverde een gemiddelde score van 8,2 op. Onze conclusie: kappers die SMS Service verlenen om hun klanten beter te informeren, zijn dik tevreden, evenals hun klanten. En dat maakt ons dan weer blij. Zo simpel kan het zijn. Met één simpele SMS API.

Dé SMS Service Provider van Nederland

Ook benieuwd naar SMS Service voor uw klanten? Neem vrijblijvend contact met ons op. Dan kunnen we samen bespreken wat SMS voor uw winkel(s) kan betekenen. En voor uw klanten natuurlijk.

Laatste van Spryng
Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

Handige tips om SMS phishing (ofwel smishing) te herkennen en te voorkomen

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor