www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 171 dagen geleden)
PR: PublieksWerk

Nederlandse medewerkers besteden maar 43 procent van hun tijd aan het echte werk

Onderzoek toont mogelijkheden voor Nederlandse bedrijven om productiviteit en betrokkenheid te verbeteren

Basingstoke (VK), 1 oktober 2019 – Meer dan anderhalve werkdag per medewerker per week laten Nederlandse bedrijven liggen vanwege tijdsverspillende bijzaken en gebrekkige technologie, blijkt uit het onderzoeksrapport ´The 2020 State of Work´ van Workfront, leverancier van het eerste work management platform voor ondernemingen.

Het zesde jaarlijkse onderzoek onder 3.750 medewerkers in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, laat zien dat Nederlandse medewerkers maar 43 procent van hun tijd aan kerntaken besteden. De rest van de tijd gaat verloren aan buitensporige hoeveelheden e-mails, improductieve vergaderingen en gebrek aan standaardprocessen en samenwerking. Onbelangrijke taken worden als het meest onbevredigend in het werk ervaren.

Toch zijn bijna alle onderzochte Nederlanders (92%) trots op hun eigen werk en driekwart van de medewerkers ziet zijn werk als meer dan alleen een inkomen. Dat onderstreept het belang voor organisaties om hun medewerkers beter te ondersteunen in hun taken.

Het onderzoek laat zien dat bedrijven hun keuzes op IT-gebied vanuit een strategischer oogpunt kunnen maken. In Europa worden honderden miljarden euro´s geïnvesteerd in de digitale transformatie, maar dat helpt nog niet per se om medewerkers productiever te maken en meer betrokken te laten zijn. Van de onderzochte medewerkers zegt 39 procent bijvoorbeeld dat de vele IT-toepassingen en -programma´s waarmee zij werken, hen feitelijk minder productief maken, en zegt 49 procent van de Nederlandse medewerkers dat hun stagnerende productiviteit te wijten is aan de verouderde technologie waarmee ze moeten omgaan.

Anderzijds begrijpen medewerkers goed wat de voordelen van de juiste technologie zijn. De onderzochte medewerkers hunkeren daarom voor het overgrote deel (84%) naar betere technologie en hopen op bedrijfstoepassingen die intuïtief werken als Google, Amazon en Instagram (91%).

Medewerkers verwachten dat gebruiksgemak een groeitrend is, want 79 procent van de respondenten denkt dat de volgende generatie werkplektechnologie verwacht die oogt als wat ze van Amazon en Instagram gewend zijn.

“Het 2020 State of Work-onderzoek van Workfront leert ons dat de hedendaagse kenniswerker belangrijk werk wil doen waarmee zijn team zich kan onderscheiden en dat bijdraagt aan de strategische bedrijfsdoelen”, zegt Steven ZoBell, Chief Product & Technology Officer van Workfront in de VS. “Het onderzoek biedt directies en managementleden essentiële inzichten om goed leiding te geven aan hoe we tegenwoordig samenwerken aan de gemeenschappelijke strategische doelen en hoe we onze mensen moeten toerusten voor hun uitzonderlijke taken.”

Haal hier het volledige Workfront ´The 2020 State of Work´-rapport binnen.

Over Workfront
Workfront is de leverancier van het eerste work management platform in het digitale tijdperk, dat medewerkers doet opbloeien en bedrijven laat floreren. Workfront is er voor de mensen in organisaties en verbindt medewerkersgroepen naadloos met elkaar, terwijl het eenvoudig integreert met bestaande toepassingen en systemen. De mogelijkheid om kritieke succesfactoren te volgen, meten en analyseren, zorgt ervoor dat iedereen dezelfde, heldere doelen dient. Workfront heeft al duizenden bedrijven helpen omvormen tot eigentijdse ondernemingen met verbeterde omzet en klantervaring tegen lagere kosten, zoals Cisco Systems, Comcast, Fender Musical Instruments Corporation, Fossil Group, TSB en Trek.

Meer informatie biedt Workfront.com. Contactpersoon: Piet van Reeuwijk, piet.van.reeuwijk@berkeleypr.com, (020) 486 21 39.

Laatste van Workfront
Motivatie en productiviteit van kenniswerkersvalt of staat met hun informatietechnologie

Forrester benoemt Workfront tot leider in work management-oplossingen

Workfront introduceert Scenario Planner, voor bedrijfsbreed work management