www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!

Forrester markeert Kaspersky als leider in malwarepreventie

In de evaluatie[1] van de Forrester Wave Endpoint Security Suites 2019 is Kaspersky uitgeroepen tot leider op het vlak van malwarepreventie en dreigingsinformatie. Verder krijgt de Kaspersky securitysoftware voor de zakelijke werkplek op alle fronten een top 5 positie toebedeeld in de jaarlijkse gids waarin de marktanalist een onafhankelijke aanbeveling doet voor alle beschikbare zakelijke securitysoftware producten in de markt.

Forrester geeft Kaspersky Endpoint Security for Business de hoogst mogelijke scores op 14 van de 25 criteria. Dat gaat met name om malwarepreventie, exploit-preventie, bescherming tegen kwaadaardig gedrag, dreigingsgegevens en informatie over herstel van kwetsbaarheden.

"Het Kaspersky product presteert het beste op het vlak van voorkomen van cyberdreigingen, bescherming van kwaadaardig gedrag en het herstellen van cyberaanvallen. De oplossingen zijn sterk gericht op potentiële risico’s en het beheer van veilige computerwerkplekken”, vertelt het Forrester rapport. Volgens de marktanalist heeft Kaspersky bovendien hard gewerkt om te bewijzen dat klantgegevens in betrouwbare handen zijn. “Het bedrijf heeft afgelopen jaar een flink aantal stappen gezet om het vertrouwen van klanten terug te winnen met bijvoorbeeld het beschikbaar stellen van broncodes aan derden”, verklaart Forrester.

"Uiteraard zijn we erg blij met de waardering die Forrester uitspreekt in hun evaluatie van de securitysoftwaremarkt. We blijven onze producten verder verbeteren. Daarnaast zetten we de toon in transparantie in de securitysector met de opening van verschillende transparency centra waarin klanten inzage krijgen in softwarebroncodes”, vertelt Martijn van Lom, General Manager Noord-Europa bij Kaspersky.

De Forrester Wave is een gids voor organisaties die aanschaf van securitysoftware producten overwegen. De marktanalist rangschikt technologiebedrijven op basis van heldere objectieve criteria ter beoordeling van productprestaties, de bedrijfsstrategie en marktpositie. Dat geeft potentiële securitysoftwaregebruikers de gelegenheid verschillende leveranciers objectief met elkaar te vergelijken.

In 2017 lanceerde Kaspersky het Global Transparency Initiative (GTI). Daarmee werden opslag en verwerking van klantgegevens verhuist naar Zwitserland. Inmiddels heeft Kaspersky ook in Spanje en Maleisië transparantiecentra geopend. Op deze plekken krijgen klanten inzicht in softwarebroncodes en het proces rondom opslag en verwerking van klantgegevens onder toeziend oog van onafhankelijke accountants.

Meer informatie over het volledige Forrester rapport is beschikbaar op de website. Klik hier voor meer informatie over Kaspersky Endpoint Security for Business.

[1] ‘The Forrester Wave™: Endpoint Security Suites, Q3 2019. The 15 leveranciers die er het meest toedoen. Opgesteld door Chris Sherman, Stephanie Balaouras, Merritt Maxim, Matthew Flug en Peggy Dostie.
Eerder van Kaspersky

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl