www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Lampdirect kiest voor Fortinet en realiseert veilig netwerk in warehouse en kantoor

Het magazijn is 5.000 vierkante meter groot en 10 meter hoog, door de oplossingen van Fortinet zijn de handscanners altijd en overal verbonden met het netwerk

Utrecht, 1 oktober 2019 – Fortinet, wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging beveiligt het nieuwe warehouse en kantoor van  Lampdirect, leverancier van  zakelijke- en particuliere verlichting in Europa. Lampdirect heeft gekozen voor de oplossingen van Fortinet om zowel het warehouse als hoofdkantoor te voorzien van een optimaal beveiligd en volledig dekkend netwerk. De lampenleverancier verstuurt duizenden bestellingen per dag en het is daarom van essentieel belang dat het draadloze netwerk overal en altijd beschikbaar én veilig is.

De organisatie van Lampdirect realiseert een continue groei en zag zich daarom genoodzaakt om begin dit jaar zowel het hoofdkantoor als het magazijn te verhuizen naar grotere locaties. Vanuit het  nieuwe warehouse in Eindhoven wordt de gehele distributie van alle producten in heel Europa geregeld. Om zo goed mogelijk gebruik te maken van de beschikbare magazijnruimte staan de stellingen dicht bij elkaar. Dat zorgde voor een uitdaging met betrekking tot de kwaliteit en de dekking van het draadloze netwerk. Mede op basis van het advies van ICT-dienstverlener SuitIT, koos Lampdirect Fortinet’s FortiWLC wireless controller en FortiAntenna richtantennes, om zo een  volledig dekkend draadloos netwerk te verkrijgen.

Carina Moed, process and control manager van Lampdirect: “Ons magazijn is maar liefst 5.000 vierkante meter groot en 10 meter hoog. De magazijnmedewerkers picken orders met behulp van handscanners. Deze moeten altijd en overal verbonden zijn met het netwerk, want elke scanner die uitvalt levert een tijdrovende verstoring op. Dat kost geld. Door de oplossingen van Fortinet kunnen onze mensen nu overal rondlopen met handscanners en zijn continu live verbonden. Ze worden niet gehinderd door een blind spot. Strategisch geplaatste gerichte antennes dekken de hele oppervlakte als een olievlek. Niet alleen tussen grote en hoge stellingen, maar ook ín de stellingen. Als iemand zijn handscanner even op een schap neerlegt, blijft deze verbonden met het netwerk.”

Op het hoofdkantoor van Lampdirect zijn door inzet van de Fortinet onder andere een aantal gescheiden netwerken gerealiseerd. Moed: “Samen met SuitIT en de technische experts van Fortinet creëerden we een geweldig netwerk in het warehouse. Op het kantoor hebben we netwerksegmenten gemaakt voor software development, het kantoorpersoneel en de customer service, maar ook voor de IoT-toepassingen zoals de verlichting. Dat verlaagt de risico’s aanzienlijk.  Mochten er aanvallen plaatsvinden op een van de segmenten, dan heeft dit geen impact op het hele bedrijfsnetwerk.”

Lampdirect is enthousiast over Fortinet, verklaart Moed: “Fortinet levert uitstekende oplossingen en is ook eenvoudig in het beheer. De producten scoren uitstekend in testen van onafhankelijke onderzoeksbureaus en het bedrijf behaalt steevast een goede positie in de grote marktonderzoeken. Bovendien hebben ze tijdens deze implementatie bewezen dat ze erg betrokken zijn en graag meedenken. Dat is een belangrijke meerwaarde.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 415,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Fortinet
Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe

Fortinet biedt online cybersecurity-trainingen gratis aan om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba