ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed ondersteunt Amazon Web Services bij analyse van cloud- en bedrijfsnetwerkdataverkeer

SteelCentral AppResponse Cloud maakt directe verbinding met nieuwe Amazon Virtual Private Cloud-traffic mirroring voor near realtime netwerkmonitoring en troubleshooting binnen de hybride onderneming

Hoofddorp, 25 september 2019 - Riverbed®, The Digital Performance Company™, lanceert ondersteuning voor Amazon Virtual Private Cloud-traffic mirroring van Amazon Web Services (AWS). Met SteelCentral AppResponse Cloud biedt Riverbed netwerk- en cloudteams op netwerk gebaseerd applicatieperformancemanagement dat snel prestatieproblemen signaleert binnen de gehele hybride onderneming. SteelCentral AppResponse Cloud is onderdeel van het Riverbed Digital Experience Management-platform, dat organisaties in staat stelt om de digitale ervaring van gebruikers te meten, analyseren en beheren.

Hoewel cloudplatforms veel schaalbaarheid en flexibiliteit bieden, zorgen ze ook voor blinde vlekken die de digitale ervaring van een gebruiker kan beïnvloeden. IT-teams zijn vaak niet in staat om problemen in cloudomgevingen te detecteren, voordat deze een gebruiker treffen. Dat komt door het gedistribueerde en tijdelijke karakter van cloud-ecosystemen en het gebrek aan end-to-end inzicht. In een onderzoek onder IT-managers zegt 60 procent dat een eindgebruiker eerder prestatieproblemen signaleert in de cloud dan de IT-afdeling.[1]

SteelCentral AppResponse Cloud maakt verbinding met Amazon VPC traffic mirroring voor het op grote schaal analyseren van applicatie-payloads.Amazon VPC traffic mirroringis een virtuele netwerkvoorziening, die het mogelijk maakt om netwerkverkeer in Amazon VPC te monitoren. Riverbed werkte samen met Amazon Web Services voor een ingebouwde verbinding van SteelCentral AppResponse Cloud met Amazon VPC traffic mirroring. Zo ontstaat een passieve en agentless benadering voor het vastleggen en analyseren van netwerkpakketten in de cloud.

“Riverbed’s SteelCentral AppResponse Cloud gebruikt Amazon VPC traffic mirroring van Amazon Web Services om diepgaand inzicht te bieden in het netwerk en de applicaties in AWS. Operationele teams kunnen zo heel snel prestatieproblemen en hoge latency in de cloud en in hybride netwerken detecteren. Ook kunnen ze meer dan 2.000 applicaties identificeren voor gedetailleerde applicatieanalyse en issues sneller vaststellen en oplossen met geaggregeerd verkeer”, zegt Mike Sargent, Senior Vice President, General Manager, SteelCentral bij Riverbed. “Als voorloper op het gebied van Digital Experience Management en zesvoudig Leider in het Gartner Magic Quadrant for Network Performance Management and Diagnostics zijn we trots om samen met AWS deze belangrijke oplossing op de markt te brengen.”

Met de introductie van Amazon VPC traffic mirroring is SteelCentral AppResponse Cloud in staat om verbinding te maken met een ingebouwde bron van pakketverkeer. Dat biedt betere mogelijkheden voor netwerk- en applicatieperformancemanagement, zoals:
  • Het monitoren van de gezondheid en prestaties van netwerken en netwerkapplicaties
  • Het troubleshooten van netwerk- en applicatieserviceproblemen
  • Netwerkcapaciteitsplanning en -beheer
  • Cloudapplicatie-assessments en migratieplanning
  • Security-monitoring en incident-response
Naast Amazon VPC traffic mirroring ondersteunt SteelCentral AppResponse Cloud ook SteelCentral Agent-packet mirroring, Cisco CSR 1000v, Big Switch Big Monitoring Fabric, Gigamon GigaSECURE Cloud en Keysight/IXIA CloudLens voor packet-capture en troubleshooting op AWS. De update is eind september beschikbaar.

[1] Dimensional Research-rapport, in opdracht van Riverbed: The State of Cloud Monitoring, 2018

Volg Riverbed
Over Riverbed
Riverbed, The Digital Performance Company™, biedt organisaties de mogelijkheid digital performance te maximaliseren binnen elk onderdeel van hun bedrijf, en stelt ze in staat mogelijkheden vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Het omvattende en geïntegreerde Digital Performance Platform™ combineert Digital Experience-, Cloud Networking- en Cloud Edge-oplossingen die samen een moderne IT-architectuur bieden voor de digitale onderneming. Het platform levert nieuwe mogelijkheden voor operationele flexibiliteit en versnelt de businessperformance en -resultaten. Riverbed heeft jaarlijks meer dan 1 miljard dollar aan inkomsten en werkt voor meer dan 30.000 klanten, waarvan 98 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en honderd procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op riverbed.com.
Laatste van Riverbed
73 procent van C-level denkt dat inzicht in netwerk- en applicatieperformance businessinnovatie stimuleert

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Logo LVTPR

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl