www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Onderzoek: 52% van de IT-professionals kent iemand die nog toegang heeft tot applicaties en data van een vorige werkgever

Resultaten leggen de uitdagingen bloot waarmee IT professionals te maken hebben bij het onboarden en offboarden van medewerkers

's-Hertogenbosch, 24 september 2019 – Ivanti,het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en te beveiligen, maakt vandaag de onderzoeksresultaten bekend waaruit blijkt dat weinig bedrijven compliant gebruikers beheren gedurende hun tijd binnen de organisatie. Slechts 15% van alle werknemers heeft op de eerste werkdag alle middelen ter beschikking om aan de slag te kunnen. Daarnaast blijkt dat 52% van de IT-professionals iemand kent die op een of andere manier nog toegang heeft tot applicaties en data van vorige werkgevers.

Wanneer het aankomt op het onboarden van nieuwe werknemers geeft 38% van de IT professionals aan dat dit twee tot vier dagen duurt. Voor 27% van de IT’ers duurt het zelfs langer dan een week. Deze resultaten zijn verontrustend omdat 92% van de respondenten aangeeft dat er een nauw verband is tussen succesvolle onboarding en de algehele tevredenheid over de organisatie.

Naarmate werknemers van rol veranderen, is 55% van de IT-professionals ervan overtuigd dat onnodige toegangsrechten zijn ingetrokken om hun rolverandering te weerspiegelen. Deze wijzigingen worden nog steeds grotendeels doorgevoerd via handmatige processen, waarbij 54% van de respondenten alles handmatig doet, 37% een combinatie maakt van automatisering en manuele handelingen en slechts 9% volledig gebruikmaakt van automatisering.

Offboarding van werkenmers vormt een nog groter risico. Iets meer dan één op de vier (26%) respondenten zei dat het meer dan een week kan duren todat een werknemer geen toegang meer heeft tot applicaties en data. Als de IT’ers terugkijken op hun meest recente vertrekker, heeft slechts de helft enigszins het vertrouwen dat de voormalige werknemer geen toegang meer heeft tot kritieke bedrijfssystemen. Wat verder naar voren kwam uit het onderzoek is dat IT-professionals het meeste vrezen voor deze veiligheidsrisico’s die kleven aan onvolledige deprovisioning: het lekken van gevoelige bedrijfsinformatie (38%), het hacken van een onbeheerd account (26%), kwaadaardige datadetectie of diefstal (24%).

"Onze bevindingen bevestigen dat veel organisaties helaas nog steeds tekortschieten in compliant identity governance en administration oplossingen en processen,” zegt Duane Newman, vice president product management bij Ivanti. "Automatisering kan een cruciale rol spelen bij het effectief on- en offboarden van werknemers gedurende hun levenscyclus binnen de organisatie. Daarnaast verdient employee lifecycle management meer aandacht. Beide zullen een gigantische vooruitgang brengen in het voorkomen van datalekken en cybersecurity hacks.

De volledige onderzoeksresultaten vindt u hier: https://www.ivanti.com/blog/ivanti-identity-survey-results

Methodologie: de enquête is ingevuld door meer dan 400 IT-professionals. Dit onderzoek werd uitgevoerd door Ivanti in de zomer van 2019.

Infographics: 3 infographics in onderstaande bijlagen

67 KB png  Deprovisioned Graphic[1].png
72 KB png  New Hire Expectations - Graphics.png
68 KB png  Role Change Process - Graphic[3].png

Ivanti: The Power of Unified IT
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Het uitgebreide portfolio van Ivanti omvat oplossingen voor IT Security, IT Service Management (ITSM), IT Asset Management (ITAM), Unified Endpoint Management (UEM) en Data & Analytics. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.com en volg ons op @IvantiBenelux.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau