www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Influx PR & Communicatie

Deutsche Bahn migreert intelligent content management platform van SER Group naar de cloud

ECM belangrijk component bij verbeteringen in Artificial Intelligence

Amsterdam/Bonn, 24 september 2019 - - De Duitse spoorwegvervoerder Deutsche Bahn (DB) heeft de migratie van zijn op Doxis4-gebaseerde Bahn Content Management (BCM)-platform naar de cloud voltooid. Met de migratie zijn nu meer bronnen en middelen beschikbaar voor automatisering, samenwerking en analyse.

Sinds 2011 is het BCM-platform het centrale informatieplatform van DB en wordt het gebruikt voor documentbeheer, archivering en workflows. Meer dan 40.000 gebruikers hebben toegang tot meer dan 500 miljoen documenten en bestanden die zij op intelligente wijze beheren met Doxis4, de enterprise content management software van de SER Group.

DB en SER hebben nu de platformopslagruimte met succes gemigreerd naar de cloud, waardoor capaciteit vrij is gekomen binnen het IT-team van Deutsche Bahn. Dit maakt dat medewerkers zich meer kunnen focussen op andere, belangrijkere activiteiten. Zo kunnen zij samen met SER nieuwe oplossingen ontwikkelen voor gebruikers en klanten en profiteren van de AI-mogelijkheden van Doxis4.

“Het gebruik van kunstmatige intelligentie laat onze bedrijfsprocessen sneller en geautomatiseerd verlopen, waardoor we kosteneffectiever en efficiënter zijn voor onze klanten”, zegt Christoph Schepers, verantwoordelijk voor het content management systeem bij DB. “Een specifieke use case is de automatische toewijzing van inkomend e-mailverkeer naar de juiste zakelijke context en het juiste proces. Doxis4 ondersteunt onze werknemers bij deze activiteiten.”

“Bovendien is de mogelijkheid om een bedrijfsbrede zoekopdracht uit te voeren erg belangrijk voor ons. Met zoveel informatie opgeslagen op verschillende applicaties, wat samenvalt met medewerkers die vertrekken en weer anderen die in dienst treden, moeten gebruikers alle gegevens en documenten snel kunnen blijven vinden.” Met Doxis4 enterprise search, kunnen gebruikers in alle informatiebronnen realtime zoeken dankzij de centrale Doxis4-invoer. Omdat informatie intelligent gekoppeld is aan de juiste zakelijke context, kunnen gebruikers alles wat ze nodig hebben snel vinden om hun taken te voltooien.

Op de jaarlijkse BCM-gebruikersdag van DB in Frankfurt was Artificial Intelligence een belangrijk onderwerp van gesprek tussen de gebruikers en SER. Gebruikers gaven ook aan dat mobiliteit en samenwerking eveneens gebieden zijn die zij in de toekomst geoptimaliseerd zouden willen zien. Met Doxis4 mobileCube voor smartphones en tablets kunnen DB-gebruikers de manier waarop zij ‘on the go’ werken, vereenvoudigen. Zij kunnen overal documenten scannen, archiveren en raadplegen. DB heeft plannen om de virtuele projectruimte, de Doxis4 iRoom, te gebruiken voor het samenwerkingsaspect: in deze ruimte kunnen BCM-gebruikers op een veilige manier documenten uitwisselen met business partners. Men heeft dan op elk moment, vanaf elke locatie toegang tot de meest recente informatie.

Over SER Group
SER is een toonaangevende leverancier in de enterprise content management markt. Met meer dan 2.000 projecten werken dagelijks meer dan een miljoen gebruikers met enterprise content management-oplossingen van SER. Al bijna 35 jaar ondersteunt SER middelgrote bedrijven, de publieke sector en organisaties uit tal van industrieën met zijn krachtige ECM-software en in-house professional services. Met een team van ongeveer 550 medewerkers is de SER Group actief op 22 locaties wereldwijd. Meer informatie: www.ser-solutions.com

Redactionele informatie
Influx PR & Communicatie – Margienke Smit, telefoon: 055 3663034 of e-mail:  ser@influx-pr.com
Laatste van SER Group
SER Group stelt kosteloos pragmatische Doxis4 Universal Workspace SaaS-oplossing beschikbaar

SER Software Technology behaalt ISO 9001 certificering

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Logo Influx PR & Communicatie
SER Group contact

Logo SER Group

info@ser-solutions.nl
  www.ser-solutions.nl
SER Group sociaal

SER Group tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV