www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 135 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase

Utrecht, 24 september 2019 – Amsterdam Airport Schiphol heeft voor het dataplatform van MarkLogic gekozen als onderliggende database van de operationele vluchtinformatiesystemen. Real-time data over logistieke bewegingen van vertrekkende en aankomende vliegtuigen, parkeerplekken en grondbewegingen zullen in het platform samenkomen. Daarnaast wordt deze informatie real-time gedeeld met sectorpartijen en natuurlijk met reizigers via de website, app en informatieschermen in de terminal.

Schiphol wil digitaal voorop lopen. Om dit te realiseren, wordt een strategie gehanteerd die het technologische fundament van de luchthaven toekomstbestendig maakt. Deze zogeheten Enabling Technology Outlook is gebaseerd op diverse cloud-technieken, en zorgt ervoor dat systemen altijd beschikbaar zijn en zonder downtime aangepast kunnen worden. De prestaties en mogelijkheden van het MarkLogic® dataplatform leveren een grote bijdrage aan het realiseren van deze strategie. Arie van der Veek, Technology Lead bij de Royal Schiphol Group:

“De operationele vluchtdatabase kan zich geen downtime permitteren. De technologie van MarkLogic heeft bij zijn huidige klanten laten zien dat het betrouwbaar is en geeft ons ook de vrijheid om in de toekomst nieuwe architecturen op dezelfde database te ontwikkelen door het multi-modal karakter. Door de enterprise support, veiligheid, schaalbaarheid en hoge beschikbaarheid sloot het volledig aan bij onze behoefte aan een moderne database.”

Enterprise data security
Onder andere op het gebied van databeveiliging is het platform van MarkLogic sterk. “MarkLogic springt er op data security-gebied echt uit ten opzichte van de concurrentie,” zegt Van der Veek. “In onze vluchtinformatiesystemen komen gegevens van allerlei Schiphol-partners in één systeem samen. Met de data security mogelijkheden van MarkLogic verwachten we een reductie van complexiteit in onze software en een vergroting van de flexibiliteit. Ook dat sluit aan bij onze Enabling Technology strategie.”

Synergie tussen technologieleveranciers
Een belangrijke eis voor Schiphol was dat MarkLogic als clustered database moest kunnen draaien op het Red Hat® OpenShift® Container Platform. Van der Veek: “OpenShift is een container-technologie die eveneens een centrale rol speelt in de Enabling Technology Outlook van de luchthaven. MarkLogic en Red Hat hebben laten zien dat ze met ons willen meedenken en aan onze kritische wensen kunnen voldoen. Hierdoor is leveranciersondersteuning van de combinatie van Marklogic op Openshiftgeborgd. We zijn erg blij dat we met zulke capabele technologiepartners samenwerken.”

Toekomstvisie
Schiphol richt zich op modernisering van de bestaande systemen en digitale infrastructuur. Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe van MarkLogic: “Schiphol heeft de ambitie uit te groeien tot Europese voorkeurs luchthaven, zowel voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen als logistieke dienstverleners. We zijn trots dat we daar op technologisch gebied aan mogen bijdragen.

Over Amsterdam Airport Schiphol
Amsterdam Airport Schiphol verwelkomde in 2018 71 miljoen passagiers en er werd 1,7 miljoen ton vracht vervoerd. Met 327 rechtstreekse bestemmingen over de hele wereld biedt Schiphol een van de beste netwerken aan bestemmingen en frequenties in Europa. Schiphol is daarmee één van de belangrijkste mainports van Europa en één van de twee Europese hubs van Air France-KLM en de SkyTeam alliantie. De luchthaven Schiphol is een belangrijke economische motor voor de regio. Op de luchthaven zijn circa 67.000 mensen werkzaam.
Amsterdam Airport Schiphol is een onderdeel van Royal Schiphol Group. Royal Schiphol Group is een exploitant van luchthavens in binnen- en buitenland. De ambitie van Royal Schiphol Group is om Schiphol te ontwikkelen tot Europe’s Preferred Airport: de voorkeursluchthaven voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen en logistieke dienstverleners.

Over MarkLogic
MarkLogic helpt organisaties overzicht te krijgen van al hun gegevens. Daarmee vergroten ze hun flexibiliteit, verlagen ze de IT-kosten en kunnen ze de gegevens veilig delen. Door het integreren van data te vereenvoudigen met de MarkLogic Data Hub, krijgen organisaties sneller dan ooit een 360 graden weergave van al hun gegevens. Grote organisaties over de hele wereld vertrouwen op MarkLogic voor de verwerking van hun bedrijfskritische gegevens – onder andere in de financiële dienstverlening, overheid, media, en maak-industrie. MarkLogic heeft verschillende kantoren in Europa, Azië, Australië en de VS, met het hoofdkantoor in Silicon Valley. Het Noord-Europese hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht. Ga voor meer informatie naar www.marklogic.com.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 2 jaar en 135 dagen

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack