Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 50 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Desoutter stroomlijnt de digitale transformatie met CodeMeter beveiliging en licentiemanagement technologie

Gereedschapsfabrikant herziet bedrijfsstrategie overeenkomstig de uitgangspunten van Industrie 4.0

Hengelo, September 2019 - Wibu-Systems heeft een beveiligingsvoorziening voor embedded software en tevens oplossing voor flexibel gebruik van softwarelicenties geleverd aan de Franse onderneming Desoutter, een toonaangevende fabrikant van gereedschap voor industrieel gebruik. De CodeMeter technologie van Wibu-Systems stelt de fabrikant uit Nantes in staat om producten te leveren waarvan de functionaliteit varieert afhankelijk van de geactiveerde software. Gebruikers kunnen, wanneer het productieproces daarom vraagt, heel flexibel software op- en afschalen. Desoutter weet zich onder alle omstandigheden verzekerd van een goede afscherming van het intellectueel eigendom.

De economische uitgangspunten van Industrie 4.0 brachten Desoutter ertoe om een innovatief concept te ontwikkelen, waardoor enerzijds de klanten in de dynamische industriële wereld meer flexibiliteit geboden krijgen in het toepassen van het industrieel gereedschap en anderzijds de fabrikant geld kan verdienen met de softwareontwikkeling. Daartoe zijn zogeheten UV’s (Unit Values) geïntroduceerd een soort van inwisselbare tegoedbonnen. Gebruikers krijgen alleen die functionaliteit en diensten geleverd die zij op een bepaald moment nodig hebben. Willen zij iets anders, dan kunnen ze de UV inruilen voor een andere dienst of zelfs voor ander gereedschap met geheel andere functionaliteit. Met de beschikbare UV’s kunnen gebruikers bijvoorbeeld de met het gereedschap verbonden werkstations herconfigureren en dus nieuwe functies aanspreken voor andere doeleinden.

Voor de gereedschapsfabrikant vormde de beveiliging van de softwarelicenties een belangrijk aspect. De klanten moeten hun UV’s gemakkelijk kunnen kopen zonder dat hackers toegang krijgen tot het transactieproces. De combinatie van een beveiligingsvoorziening en een licentiebeheersysteem zorgt ervoor dat UV’s veilig worden aangemaakt en afgenomen door de klanten. Zij selecteren de gewenste softwarefunctionaliteit op hun gereedschap aan de hand van een online configurator en krijgen vervolgens hun UV geleverd, vastgelegd in een USB dongle. Pas nadat ze die in het besturingssysteem (werkstation) van het betreffende gereedschap hebben gestoken, is de software met de gewenste functionaliteit op te starten.

Volgens Laurent Macquet, lijnmanager software & embedded systemen bij Desoutter is het van belang dat klanten aansluiting vinden op de voordelen van Industrie 4.0. ”Het gaat niet zo zeer om het verkopen van zoveel mogelijk licenties, maar om oplossingen waarmee bedrijven de piekbelasting tijdens de productie kunnen opvangen. We zijn de functionaliteit van onze gereedschappen opnieuw tegen het licht gaan houden. We hebben het gebruik ervan meer flexibel gemaakt. Samen met Wibu-Systems hebben we een oplossing ontwikkeld die de starheid van traditionele licentieverstrekking van software doorbreekt.”

Marcel Hartgerink, die leiding geeft aan de Wibu-Systems activiteiten in Frankrijk, voegt daaraan toe: “de combinatie van de Desoutter UVs en de robuuste Wibu-Systems technologie maken het voor de klanten van Desoutter mogelijk hun investeringen te richten op de functionaliteit die ze echt nodig hebben. En juist die flexibele opstelling versterkt de leverancier-afnemer relatie. Door de samenwerking met ons is het bedrijf verder gekomen op het traject van de digitale transformatie in een richting die overeenkomt met de uitgangspunten van Industrie 4.0.”

Desoutter Industrial Tools is opgericht in 1914. Het hoofdkantoor staat in het Franse Nantes. De toonaangevende fabrikant van elektrische en pneumatische montagegereedschappen bedient een breed scala aan montage en productieprocessen, onder andere in lucht- en ruimtevaart-, automobiel-, bus- en truck-, off road- en algemene industrie. Desoutter biedt een totaalpakket aan oplossingen (gereedschappen, service en projecten) om tegemoet te komen aan de specifieke eisen van lokale en globale klanten in meer dan 170 landen. Desoutter ontwerpt, ontwikkelt en levert innovatieve industriële kwaliteitsgereedschappen, inclusief perslucht- en elektrische schroevendraaiers, geavanceerde montage gereedschappen, geavanceerde boormachines, luchtmotoren en koppel meet systemen.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau

Wibu-Systems wint felbegeerde Duitse Innovatieprijs 2021
Verstreken tijd: 2 jaar en 50 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle