www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Interxion start samenwerking met vooraanstaande Internet Exchanges

AMSTERDAM - 20 september 2019 - INTERXION HOLDING NV (NYSE: INXN), leverancier van carrier- en cloud-neutrale colocatie-datacenterdiensten in Europa, is een samenwerking aangegaan met de drie grootste Internet Exchanges van Europa: AMS-IX (Amsterdam), DE-CIX (Frankfurt) en LINX (Londen). De partijen gaan gezamenlijk een gemeenschappelijke, gestandaardiseerde Application Programming Interface (API) ontwikkelen. Deze zogeheten IX-API zal Interxion gebruiken om on-demand remote peering te faciliteren, waardoor er peering-diensten vanuit alle Interxion datacenters in Europa kunnen worden geleverd.

image

Organisaties die hun digitale diensten willen leveren in verschillende landen, moeten gebruikmaken van de verschillende nationale internet exchanges. Dankzij de open en standaard IX-API kunnen Interxion-klanten die hun diensten willen verbinden met verschillende internet exchanges vanaf nu in één omgeving terecht. Daarin kunnen de peering-diensten effectiever worden beheerd en op een consistente manier voor meerdere internet exchanges geconfigureerd.

Alle Interxion-datacenter bieden naast toegang tot clouddiensten nu ook remote peering services bij de primaire Internet Exchanges in Amsterdam, Frankfurt en Londen. Door op dit gebied samen te werken zijn de datacenters van Interxion een one-stop-shop voor het gebruik van colocatie-, cloud- en peeringdiensten.

"We zetten ons dagelijks in om samen te werken aan de beste diensten die onze klanten in heel Europa helpen om aan hun zakelijke behoeften te voldoen. Door met deze partners samen te werken biedt Interxion on-demand toegang tot de toonaangevende internet exchanges van Europa", zegt Michael Rabinowitz, Director Marketing & Strategy, binnen het Connectivity segment van Interxion. "De IX-API die dit mogelijk maakt zorgt ervoor dat onze klanten gebruik kunnen maken van een gemeenschappelijke infrastructuur in meerdere markten, waardoor ze efficiënter kunnen uitbreiden naar andere locaties en nieuwe markten.

"Bij AMS-IX zijn we er erg trots op dat de drie grootste beurzen hun krachten bundelen, samenwerken en consensus hebben bereikt om het gemeenschappelijke IX-API-project te realiseren", aldus Henk Steenman, Chief Technology Officer van AMS-IX. "In een zeer competitieve markt hebben we een gemeenschappelijke ambitie en drive gevonden voor het grotere belang van het internet.

Lees hier meer over de interconnectie met Internet Exchanges in de netwerkneutrale datacenters van Interxion.

Over Interxion
Interxion(NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

TORREN_181113_3_0305-final web - Copy.jpg
3 MB
Laatste van Interxion
Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen

Interxion start samenwerking met vooraanstaande Internet Exchanges

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com