Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 159 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Interxion start samenwerking met vooraanstaande Internet Exchanges

AMSTERDAM - 20 september 2019 - INTERXION HOLDING NV (NYSE: INXN), leverancier van carrier- en cloud-neutrale colocatie-datacenterdiensten in Europa, is een samenwerking aangegaan met de drie grootste Internet Exchanges van Europa: AMS-IX (Amsterdam), DE-CIX (Frankfurt) en LINX (Londen). De partijen gaan gezamenlijk een gemeenschappelijke, gestandaardiseerde Application Programming Interface (API) ontwikkelen. Deze zogeheten IX-API zal Interxion gebruiken om on-demand remote peering te faciliteren, waardoor er peering-diensten vanuit alle Interxion datacenters in Europa kunnen worden geleverd.

image

Organisaties die hun digitale diensten willen leveren in verschillende landen, moeten gebruikmaken van de verschillende nationale internet exchanges. Dankzij de open en standaard IX-API kunnen Interxion-klanten die hun diensten willen verbinden met verschillende internet exchanges vanaf nu in één omgeving terecht. Daarin kunnen de peering-diensten effectiever worden beheerd en op een consistente manier voor meerdere internet exchanges geconfigureerd.

Alle Interxion-datacenter bieden naast toegang tot clouddiensten nu ook remote peering services bij de primaire Internet Exchanges in Amsterdam, Frankfurt en Londen. Door op dit gebied samen te werken zijn de datacenters van Interxion een one-stop-shop voor het gebruik van colocatie-, cloud- en peeringdiensten.

"We zetten ons dagelijks in om samen te werken aan de beste diensten die onze klanten in heel Europa helpen om aan hun zakelijke behoeften te voldoen. Door met deze partners samen te werken biedt Interxion on-demand toegang tot de toonaangevende internet exchanges van Europa", zegt Michael Rabinowitz, Director Marketing & Strategy, binnen het Connectivity segment van Interxion. "De IX-API die dit mogelijk maakt zorgt ervoor dat onze klanten gebruik kunnen maken van een gemeenschappelijke infrastructuur in meerdere markten, waardoor ze efficiënter kunnen uitbreiden naar andere locaties en nieuwe markten.

"Bij AMS-IX zijn we er erg trots op dat de drie grootste beurzen hun krachten bundelen, samenwerken en consensus hebben bereikt om het gemeenschappelijke IX-API-project te realiseren", aldus Henk Steenman, Chief Technology Officer van AMS-IX. "In een zeer competitieve markt hebben we een gemeenschappelijke ambitie en drive gevonden voor het grotere belang van het internet.

Lees hier meer over de interconnectie met Internet Exchanges in de netwerkneutrale datacenters van Interxion.

Over Interxion
Interxion(NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

TORREN_181113_3_0305-final web - Copy.jpg
3 MB
Laatste van Interxion
Interxion: A Digital Realty Company neemt Europese koppositie in op datacenter-ranglijst van Cloudscene

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 1 jaar en 159 dagen

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN