www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 28 dagen geleden)
PR: En Serio

Tableau breidt Data Management functionaliteit uit met Tableau Catalog en introduceert nieuwe add-on voor serverbeheer

Nieuwe release van Tableau biedt klanten nog meer mogelijkheden om Tableautoepassingen binnen de gehele onderneming te beheren en uit te bouwen

Tableau Software, het toonaangevende analytics-platform, breidt het Data Management-portfolio uit met  Tableau Catalog.Tableau Catalog is een nieuwe set aan functionaliteit waarmee een compleet beeld wordt gegeven van alle data die in Tableau wordt gebruikt. Dit verbetert de zichtbaarheid en vindbaarheid van data— zodat altijd gebruik wordt gemaakt van de juiste data voor analyse. Tableau kondigt eveneens de algemene beschikbaarheid aan van de  Tableau Server Management Add-On, een splinternieuwe oplossing die is ontworpen om klanten te helpen ondernemingsbrede toepassing van Tableau Server op efficiënte wijze te managen. Klanten kunnen de functies toevoegen aan hun bestaande software door te upgraden naar Tableau 2019.3. Deze release omvat tevens Explain Data, Tableau’s nieuwe AI-aangestuurde functionaliteit voor automatische data- inzichten. Voor meer informatie of om vandaag nog te upgraden, ga naar: https://www.tableau.com/products/new-features.

“Zowel de hoeveelheid data als de snelheid van besluitvorming neemt toe. In deze setting is het managen van data essentieel voor het faciliteren van een bloeiende datacultuur,” aldus Francois Ajenstat, Chief Product Officer bij Tableau. “In Tableau 2019.3 integreren we databeheer rechtstreeks in de analytics ervaring, zodat klanten gemakkelijker in staat zullen zijn om alle data die ze nodig hebben voor hun analyse samen te stellen en voor te bereiden. Dit vergroot de transparantie en het vertrouwen in de data bij iedereen binnen de organisatie.”

Tableau Catalog voortaan Inbegrepen in add-on Data Management
Tableau Catalog stelt IT- en data-verantwoordelijken in staat om data samen te stellen binnen Tableau, te kijken hoe deze gebruikt worden binnen de organisatie, en om gebruikers van de data op de hoogte te stellen van veranderingen of problemen met de kwaliteit. Degenen die analyses uitvoeren zullen gemakkelijker de data kunnen vinden die ze zoeken, begrijpen waar de data voor staan, en hierdoor meer vertrouwen krijgen dat de inzichten die ze presenteren ook onderbouwd worden door de juiste data.

“We gebruiken Tableau binnen ons hele bedrijf om data te analyseren. Met een aanzienlijk aantal workbooks die data binnenhalen van ons platform, kan het lastig zijn om te weten welke tabellen en velden worden gebruikt,” aldus Blake Irvine, Analytic Products Manager in het Data Science & Engineering team bij Netflix, Inc. “Wij kijken uit naar Tableau Catalog, want het verbetert het ontdekken van data en geeft ons team inzicht in de databron, het werkboek, en welke velden gebruikt worden, vooral omdat we Tableau Catalog willen integreren met ons interne systeem voor data-herkomst.”

Tableau’s add-on Data Management, nu voorzien van Tableau Catalog en Prep Conductor, helpt klanten binnen de analytics omgeving de data beter te beheren, zodat zij ervan verzekerd zijn dat er altijd up-to-date, vertrouwde data worden gebruikt bij het nemen van beslissingen. Klanten van Tableau Server en Tableau Online kunnen de Data Management add-on vanaf vandaag toevoegen aan hun software. Ga voor meer informatie naar:  https://www.tableau.com/products/add-ons/data-management.

Introductie van de add-on Tableau Server Management voor betere grip op grootschalige omgevingen
Nu organisaties op ongekende schaal analytics willen toepassen met behulp van Tableau, zoeken zij mogelijkheden om het beheer van grote, missie-kritische applicaties te stroomlijnen. De add-on Tableau Server Management is een nieuwe collectie functies die is ontworpen om tegemoet te komen aan de vereisten van grote bedrijven qua beveiliging, beheersbaar- en schaalbaarheid. Het gaat om de volgende functies:
  • Tableau Resource Monitoring Tool biedt klanten inzichten rondom belangrijke factoren die het functioneren van grootschalige applicatie kunnen beïnvloeden, zoals hardwaregebruik, VizQL sessies, data query prestaties, workloads die op de achtergrond draaien en meer, zodat administrators gemakkelijk en accuraat de inzet van Tableau kunnen afstemmen op de unieke behoeften van hun bedrijf.
  • Tableau Content MigratieTool vereenvoudigt content management workflows, waardoor het gemakkelijker wordt om het verplaatsen van content tussen projecten, sites of Tableau Server omgevingen visueel te beheren en timen zonder aparte scripts hiervoor te schrijven.
  • Extern hosten van repository voor verbeterde schaalbaarheid. Om de prestaties van grote Tableau Server-toepassingen die gehost worden op AWS te optimaliseren, kunnen klanten er nu voor kiezen om hun Tableau Server metadatabank extern te hosten met behulp van Amazon RDS Postgres, voor grotere schaalbaarheid en beschikbaarheid.
  • Integratie met AWS Key Management Service. De add-on Server Management heeft ook een integratie met AWS Key Management Service (KMS) voor een centraal beheer van sleutels met verhoogde niveaus van beveiliging en compliance. Deze integratie maakt encryptie van geëxtraheerde statische data mogelijk.
De add-on Tableau Server Management is vanaf vandaag beschikbaar voor de Tableau Server voor $3,00 per gebruiker per maand; het is niet toepasbaar op Tableau Online, omdat Tableau alles al verzorgt, van schaalaanpassing en prestaties tot beveiliging als onderdeel van het Tableau Online SaaS product. Ga voor meer informatie over Tableau Server Management Add-On naar:  https://www.tableau.com/products/add-ons/server-management.
Laatste van Tableau Software

Tableau breidt door AI aangedreven analytics uit met Explain Data

Tableau 2019.2 introduceert nieuwe mapping-mogelijkheden voor een soepeler en slimmer gebruik van locatiegegevens
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 2 jaar en 28 dagen
Tableau Softwa.. contact

Logo Tableau Software

+31 207989304
  www.tableau.com/nl-nl
Tableau Softwa.. sociaal

Tableau Softwa.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix